להשקיע פחות ולקבל יותר – כך יפעלו ארגונים להשגת המטרה

להשקיע פחות ולקבל יותר – כך יפעלו ארגונים להשגת המטרה

דו"ח חדש מציג לנו את הקווים המנחים שבאמצעותם ארגונים יקבלו יותר מעובדים תוך צמצום עלויות העסקה

שיתוף
שכר
שכר

מהרו להירשם לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

שנת העבודה 2015 יצאה לדרך ואנחנו או-טו-טו בסיום הרבעון הראשון, כך שאפשר לעשות הכלאה בין הציפיות, התחזיות לבין ניצוצות של תוצאות בשטח. אז מה היה באג'נדה שלנו ל-2015? על פי סקר חדש (באדיבות Net Time Solutions) אחרי כמה שנות מיתון קשות, 90% מקרב הארגונים המסחריים הציבו לעצמם למטרה לצמוח, להרחיב פעילות ולהגדיל רווחים. 45% (כמחצית) הציבו לעצמם לעשות זאת תוך כדי צמצום עלויות העסקה (שכן ההון האנושי מהווה את אחת ההוצאות הגדולות, אם לא הגדולה ביותר, בארגון). איך זה יעשה בפועל, כלומר באילו אמצעים ינקטו הארגונים כדי להגדיל רווחים תוך צמצום הוצאות?

הארגון יקדיש שעות נוספות לסוגיית השעות הנוספות, מתוך מטרה לצמצם ולבטל את ההוצאה המשמעותית שכרוכה בתשלום שעות נוספות
אחד האתגרים הגדולים ביותר שניצבים בפני הארגון הינו סוגיית השעות הנוספות. על פי סקר, 53% מקרב הארגונים יחפשו פתרונות לצמצם את הצורך/התלות שלהם בשעות נוספות שהעובדים במשרה מלאה/גלובלית מבצעים בפועל. על מנת לצמצם את ההוצאה המשמעותית שכרוכה בתוספות שעות נוספות (בהתאם לחוקי מדינה, הסכמים עם ועדים ואיגודים מקצועיים וחוזי העסקה אישיים), הארגון יפעל בדרכים שונות על מנת "לפצח" את חידת השעות הנוספות.

במסגרת המלחמה בשעות הנוספות, הארגונים שהציבו לעצמה למטרה לבטל או לצמצם משמעותית את הצורך בשעות נוספות, יבנו שיטות עבודה מדידות, בעזרת כלי מדידה, על מנת לבחון את מגמת השעות הנוספות מקרוב, תוך ירידה לפרטים. במסגרת המאמץ להקטין שעות נוספות, הארגון ישים דגש גדול יותר על: סידור העבודה המקורי מול סידור העבודה בפועל. 

52% מקרב המשתתפים בסקר גרסו שבעזרת ההסתכלות התמידית הממוקדת על סידורי העבודה / תכניות העבודה המתוכננות מול סידור עבודה בפועל (בדיעבד) הם יצליחו להבין את תופעת השעות הנוספות ולחלק אותה למגמות, במטרה לעצור ולמנוע את התופעה.

הארגון יקדיש זמן לבחון כמה זמן העובד מקצה לטובת כל פרויקט, משימה ומה התרומה של כל שעה שלו לארגון
58% מקרב המשתתפים בסקר ציינו כי באמצעות מעקב מבוקר אחר פעילות העובדת במסגרת שעות העבודה שלו יסיעו לארגון לקבל תובנות. במקום לראות דו"ח שעות שמראה כמה שעות העובד שהה במשרד / מעבדה / מפעל וכיו"ב, הארגון יוכל להסתכל על דו"ח שעות של עובד לפי חלוקה לפרויקטים ומשימות. דו"ח זה יהווה מפה שתסייע לארגון לזהות איך ניתן לצמצם שעות עבודה ואיך ניתן למקסם את תרומתו של העובד לארגון במסגרת סידור עבודה מתוכנן במקום סידור עבודה בפועל.

שירות לקוחות הוא המפתח להצלחה ושמירה על החוסן הכלכלי של הארגון
72% מקרב המשתתפים בסקר גורסים כי המפתח להצלחה ושמירה על חוסן כלכלי נמצא בשירות לקוחות. לכן, אחד הארגון יקדיש מאמצים רבים לחיזוק ושיפור מערך השירות ונותני השירות. אחת התובנות המעניינות שעולות מהסקר הינה ש-74% מקרב המשתתפים בו מזהים קשר ישיר בין: מחסור בכוח אדם במחלקת שירות לקוחות לבין אובדן הכנסות/רווחים/פגיעה בחוסן של הארגון. לכן, חרף המאמץ להוזיל הוצאות שכר, הארגון יפעל ככל שביכולתו על מנת למנוע מצבי ואקום / מחסור בכוח אדם מיומן במחלקות השירות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה