עשר דרכים שיהפכו את העובדים שלכם למאושרים יותר

עשר דרכים שיהפכו את העובדים שלכם למאושרים יותר

עובדים מאושרים הם כוח עבודה טוב יותר. באמצעות אמירת "תודה לך" בדרכים שונות אפשר להגדיל את האושר בארגון

שיתוף
שביעות רצון עובדים

דרך פשוטה להפיח חיים בכוח העבודה ובתרבות הארגונית הוא להתמקד ב"תודות" ובהכרה החברתית, מציע דרק אירווין, סגן נשיא בחברת Globoforce. בטור שלו באתר משאבי אנוש HR Morning מציין אירווין, שבסקר Spring 2014 Workforce Mood Tracker נמצא ש-73% מהעובדים שזוכים להכרה בעבודה מאושרים יותר בתפקידיהם.

לאמירת תודה יום יומית לעובדים ובמקביל לעידודם להודות זה לזה יש כוח גדול! כך גם להטמעת תכנית הכרה בהישגים. באמירת "תודה לך" לא רק תהפכו את העובדים שלכם למאושרים יותר, אלא גם תגרמו להם להיות מעורבים, מונעים ונאמנים יותר.

1. הודו לעובדים שלכם כל יום. אין זה סוד שעובדים רוצים לחוש מוערכים במקום העבודה. מה שאולי אינכם יודעים זה שהכרה בהישגי עובדים לא רק מגבירה את אושרם במשרד, אלא גם בבית. "תודה לך" זה דבר אינסטינקטיבי והיא אפקטיבית ביותר כאשר היא חוזרת על עצמה. התמקדו בהכרה בעובדים על בסיס קבוע לאורך השנה.

2. עודדו חברות במקום העבודה. על פי הסקר שצוין לעיל, 89% מהמועסקים אומרים שמערכות היחסים בעבודה חשובות לאיכות החיים שלהם. חברות בעבודה מעוררת השראה והנעה בקרב העובדים וגורמת להם לחוש יותר נאמנים ומחוברים לארגון, ומניחה את היסודות לבניית אמון בין קולגות.

3. הפנו תשומת לב לצרכי העובדים. יש מנהלים שמתמקדים במשימות יותר מאשר באנשים. כדי לגרום לעובדים שלכם להיות מאושרים, עליכם לראות כיצד הם מרגישים.

4. טפחו את התרבות הארגונית. תרבות ארגונית בריאה היא הדרך הטובה ביותר למצוא, לבנות ולשמר כוח עבודה מעורב וגבוה ביצועים. בחרו בערכים שמבדלים את החברה שלכם ואז עודדו את המועסקים לבטא ערכים אלה בהתנהגותם היום יומית.

5. עודדו את העובדים שלכם לפרגן זה לזה. כאשר נותנים לעובדים הזדמנות לברך זה לזה ולהודות זה לזה על עבודתם, נוצרת באופן טבעי תרבות של הכרה בהישגים.

6. בנו מנהיגים טובים יותר. מנהלים צריכים לקבוע ציפיות, לזהות מנהיגים עולים ולתמוך בצמיחת האנשים הללו באמצעות מנטורינג ואימון. כאשר מעודדים את המנהיגים האלה להודות לצוותים שלהם לעתים קרובות וגם כשמעודדים התנהגות כזאת בקרב העובדים, תיראה עלייה משמעותית באושרם של המועסקים.

7. גלו אמפתיה. אמפתיה היא מהמרכיבים המשמעותיים ביותר בפיתוח ושימור עובדים מפני שכבני אדם יש לנו צורך עצום בהכרה ובחמלה. הקשיבו לעובדים שלכם, תמכו בהם והגנו עליהם ועודדו התנהגות כזאת בכל הצוותים.

8. האריכו את ירח הדבש. עובדים חדשים אוהבים את תפקידם, הם מעורבים יותר ומרגישים מוערכים בעבודה. אולם לאחר שעוברת שנה, התחושות האלה נוטות להתפוגג. על פי הסקר, 71% מהעובדים אוהבים את משרתם בשנה הראשונה, אבל 55% אמרו זאת על שנתם השנייה בתפקיד. כדי לשמור על העובדים מאושרים, עליכם לגרום לכל שנה להיראות ולהרגיש כאילו היא הראשונה. הכירו בעובדים שלכם והעריכו אותם לעתים קרובות ככל האפשר כך שהנאתם ומעורבותם בתפקיד יתחילו גבוהות ויישארו גבוהות.

9. אחדו את הצוות שלכם. כוח העבודה של היום הוא רב דורי ומצריך תרבות מתאימה שתענה על צרכים שונים וסגנונות עבודה מגוונים.

10. העניקו מתנות "תודה לך". כולם אוהבים לקבל מתנות. על פי הסקר, 59% מהעובדים אומרים שההכרה בהישגים שהכי נחרתת בזיכרון כוללת תגמול. שיקלו להעניק מתנות עם ערך מוחשי, כמו כרטיס קנייה, מה שישפר את המעורבות, ההנעה והאושר שלהם.

מהרו להירשם לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה