מנהיג טוב זה אומר להיות אזרח למופת ב"מדינה הדיגיטלית"

מנהיג טוב זה אומר להיות אזרח למופת ב"מדינה הדיגיטלית"

איך מלווים מנהלים ומלמדים אותם להיות הכי טובים שיש בעידן הדיגיטלי?

שיתוף
ניהול במדיה הדיגיטלית

ניהול במדיה הדיגיטלית

בשוק העבודה שלנו יש עדיין מנהלים טובים שיודעים לקבל החלטות מושכלות, שזוכים לכבוד והערכה מבית ומחוץ, שמבינים את התחום מנקודת מבט שהיא רק שלהם. אז הם כאן והם טובים, וכבודם במקומם, אבל… אבל הם לא מנהלי העתיד.

הספר The 2020 Workplace wrote recentlyמאת ג'ין מייסטר או דו"ח סלואן של MIT מראה לנו פעם אחר פעם שהרשת החברתית היא לא משחק ילדים ושהיא ממש לא כלי משחק לצעירים בלבד. על פי הדו"ח, 57% אחוז מקרב העובדים ומחפשי העבודה מגדירים את ה social business sophistication כפרמטר חשוב ומרכזי כשהם בוחנים מעסיקים.

כשחושבים על הנתון הזה מבינים, אם לא הבנו עד הלום, את החשיבות של נוכחות ברשת החברתית ולא סתם נוכחות אלא נוכחות בולטת, חזקה ומתוחכמת שמותירה רושם.

אז למי שעוסק בייעוץ ארגוני וליווי מנהלים, חשוב להכיר את החוקים לבניית פרופיל מנהל ברשת, על פי החוקים והעקרונות של המדינה הדיגיטלית ולא על פי המודל המסורתי, כפי שפורסם באתר Talent Culture:

מה הופך מנהיג טוב למנהיג מצוין במדיה הדיגיטלית?

בתחילת הדרך היו אנשים שחשבו שלאינטרנט אפשר וצריך להעלות תכנים מקוריים. כך לדוגמה, הם סברו שספרייה דיגיטלית צריכה להכיל טפסים, מאמרים וספרים שפשוט הגישה אליהם היא דרך המחשב ולא דרך הספרייה העירונית. כך, היו שסברו שפרופיל של מנהל ברשת החברתית צריך להיות: רשמי, קשוח, עמוס לעייפה בתארים (תארים אקדמיים, הסמכות, תפקידי ניהול בעבר וכיו"ב).

באותה הנשימה הם חשבו שפרופיל של מנהל ברשת החברתית צריך להשרות ריחוק, סמכותיות (עד כדי כוחנות), אליטיזם וכל מה שמנהלים ניסו להיות או חשבו שבאמצעות התכונות הללו הם יתפשו כמנהלים מוערכים.
אבל כפי כמו שהקונספט של סריקת טקסטים לאינטרנט לא עבד, ואנשים הבינו מהר מאוד שלאינטרנט צריך ליצור תכנים ייעודיים או לערוך תכנים בתבניות שהותאמו למדיה (ואחר כך לאפליקציית סמארט-פון) כך צריך להתאים פרופיל של מנהל לרשת החברתית.

מהם העקרונות המנחים בבניית פרופיל של מנהיג ברשת?

– מנהל ברשת החברתית הוא קודם כל אדם נגיש, וזאת בניגוד לתפישת המנהל הבלתי נגיש (שלתאם אתו פגישה זה כמו לתאם פגישה עם ראש הממשלה).

– מנהל ברשת החברתית הוא אדם שמשתף וזאת בניגוד למנהלים ה"שושואיסטים" ששומרים את כל הקלפים קרוב לחזה. המנהלים של היום ממהרים לשתף את אנשי הקהילה בנוגע לטרנדים, מגמות, חדשות… הם מזהירים את הקהילה מפני סכנות, חושפים מידע חדש שבו נתקלו תוך כדי העבודה, משתפים בחוויות של למידה אישיתShare best practice .

– מנהל ברשת החברתית מפרגן: הוא לא בונה פרופיל וממתין שכולם (ללא יוצא מן הכלל) יעשו לו לייקים או יעקבו אחריו, וכמובן יעמדו בתור להצטרף לרשימת החברים שלו. המנהלים ברשת החברתית מפרגנים בעצמם, גם לאנשים בתחילת הדרך ו/או לחברות בתחילת הדרך. הם מפרגנים על יוזמות חדשות ועל הצלחה בפועל של אנשים וארגונים מכל ענף ומכל תחום וכן, גם לאנשים ולחברות בתחום שלהם.

– מנהלים ברשת החברתית שואלים ומתייעצים, הם מציפים דילמות וחולקים חוסר שקט ואי ודאות. בניגוד למנהל של פעם, שידע בדיוק מהי הדרך ומהו הפתרון (האחד והיחיד) בצורה ברורה וחד משמעית, המנהל ברשת החברתית הוא אדם שמרשה לעצמו: לשאול, לבקש עצה או מידע, לתהות בקול בנוגע לסוגיה זו או אחרת, להביע חשש לאור סכנה קרבה או מצב בעייתי…

– מנהלים ברשת החברתית הם מעורבים. הם לא מתייחסים אך ורק לנושאים הקשורים לעולמות התוכן שלהם, הם מגיבים לאירועים שקשורים בחברה/ בקהילה ובעולם. הם מגלים סולידריות, מתוך אכפתיות אמתית. לכן הם כותבים על או עוקבים אחר אנשים הכותבים על: צדק חברתי, שמירה על כדור הארץ, שוויון הזדמנויות, סחר הוגן, הגנה על חיות וכל מיני נושאים ברומו של עולם שכל הדיון סביבם הוא לשם הפצת הבשורה, הסברה, איתור מקורות תמיכה ורתימת אנשים למשימה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה