יוזמה אמריקנית חדשה קמה כדי לקדם תנאי גיוס נאותים, באמצעות קמפיין הקורא לחברות להצטרף לאמנה שמחייבת אותם לפעול על פי הנורמות והכללים הגבוהים ביותר לניהול מערך גיוס הגון, שיוויוני, מתקדם וחווייתי. מטרת אמנת הגיוס הינה להעלות את רף מערכי הגיוס, ליצור סטנדרטיזציה תוך שאיפה למצוינות ואחידות, מתוך מחויבות לספק ערך מוסף הן למגייסים והן למועמדים.
אז מה כוללת היוזמה הזו ומי כבר הצטרף?
שנה חדשה בפתח או יותר נכון כבר כאן והיא הוגדרה כשנת המועמד. צורכי הגיוס בחברות הגדולות והמובילות לצד חברות קטנות וחדשות, מובילים לשינויים תפישתיים, התנהגותיים ותקשורתיים (אחרת איך ידעו שיש שינוי?).
58 חברות מובילות, ביניהן חברת קלוגס (יצרנית הקורנפלקס הוותיקה), פפסי-קולה, דיאגו, מרצדס, מקדונלדס ועוד, הצטרפו ליוזמה החדשה שנועדה לתקן ולשפר את תחום הגיוס שהיה עד לא מזמן פרוץ ונתון ללא מעט ביקורת מבפנים ומבחוץ.
על פי האמנה החדשה, החברות החתומות מתחייבות לנהל מסע גיוס הגון תוך דגש על ערכים כגון: שוויוניות, קידום הגיוון התעסוקתי, שקיפות, הוגנות, דגש על חווית מועמד, אפשרויות העסקה גמישות ומגוונות ושימוש באמצעי גיוס חדשניים ומתקדמים.
הקמפיין התקשורתי שמלווה את היוזמה, שנקרא The Good Recruitment Campaign, יוצא לדרך בימים אלה. אחד המייסדים של אותה יוזמה, קווין גרין, אמר בריאיון לאתר משאבי האנוש Rucruitment Buzz:
"זהו קמפיין שמאחוריו עומדים ערכים ממשיים וחשובים. כיום, כשחברות במשק מתמודדות עם האתגר של גיוס עובדים רבים ואיכותיים, חשוב שכמה שיותר חברות מכל סדרי הגודל, יפגינו ערכים של איכות ומצוינות בתחום הגיוס. ככל שיותר חברות יקחו על עצמן לעמוד בסטנדרטים גבוהים של גיוס, כך מובטח להן להצליח יותר בתהליך גיוס טאלנטים תוך מיתוגן כמעסיקות טובות העומדות בסטנדרטים הנאותים ביותר של גיוס…. אני מזמין חברות נוספות לאמץ את היוזמה ולהצטרף למיזם."
מנהל תחום טאלנטים ודייברסיטי בחברת קלוגס, בן לאמוט: "הטאלנטים שלנו הם הנכס החשוב ביותר שלנו. לכן חשוב לנו לקחת חלק ביוזמה שנועדה להעלות את הסטנדרטים בתחום הגיוס… אנו שואפים להעלות כאמור את רף הגיוס ולהפוך אותו למוכוון מועמד, תוך בנית מערך גיוס מתקדם ואחראי."
האם מדובר ביוזמה שתוביל לתקן כמו איזו או GMP לתנאי ייצור נאותים במזון?
עדיין לא, אבל מדובר ביוזמה חדשה להבניית תשתית לסטנדרטים, שיתוף של best practices, ערבות הדדית, שיתוף ויצירת מודעות קולקטיבית להעלאת הרמה והסטנדרטים בעולם הגיוס.
בתחום הפרוץ של עולם הגיוס, שבו כל חברה פועלת על פי נהלים או במצב של היעדר נהלים מסודרים. כשכל חברה עושה את החושבים שלה ומתחבטת לבדה בשאלות כגון: האם מותר להציץ בכרטיסים של מועמדים ברשתות החברתיות? האם שווה לפרסם בערוץ מסוים המשרה במודעת הדרושים? או האם בכלל שווה לחזור למועמדים שלא התקבלו?
אכן יש מקום ליוזמה כזו שבונה תשתית ליצירת סטנדרטים גבוהים ואחידים יותר, במטרה לאפשר חויית מגייסים וחוויית מועמדים גבוהה יותר ויעילה יותר.