לא קל להיות מנהל. הם תמיד אלה שמואשמים בשיעורי עזיבת העובדים, במורל הירוד ובשאר החוליים שמאפיינים את מקום העבודה של ימינו. אבל כמה מנהלים גרועים באמת מסתובבים במקומות העבודה? מה גורם להם ל"הרוויח" את התווית "מנהל גרוע"?
על פי סקר של CareerBuilder שהתפרסם לאחרונה, מנהלים גרועים באמת אינם רבים כל כך: רק 5% מהעובדים שנסקרו היו נותנים למנהלים של הם ציון "נכשל". רוב העובדים שנסקרו חושבים שהמנהלים הישירים שלהם מתפקדים די טוב – 63% היו נותנים למנהלים שלהם ציון "טוב מאוד" או "טוב". כך מתחלקים הציונים:
• טוב מאוד – 24%
• טוב – 39%
• מספיק: 23%
• עובר – 9%
• נכשל – 5%
נראה שהציונים מתאימים לסגנונות התקשורת והניהול של המנהלים. עובדים שיש להם אינטראקציות תכופות יותר עם הבוסים שלהם נוטים לדרג את ביצועי המנהלים הללו גבוה יותר בהשוואה למנהלים ששומרים על מרחק. 31% מהעובדים שמתקשרים כמה פעמים ביום, פנים אל פנים, עם המנהלים שלהם, נותנים להם ציון "טוב מאוד", זאת בהשוואה ל-17% בלבד מהעובדים שמתקשרים עם המנהלים שלהם פעם אחת ביום או פחות.
במחקר נמצא גם מתאם חיובי בין ציונים חיוביים למנהלים לבין תקשורת פתוחה, גם אם התקשורת אינה נעשית פנים אל פנים. רבע מהעובדים אומרים שבדרך כלל הבוסים שלהם מתקשרים עמם באמצעות הודעות טקסט. מבין העובדים האלה, 31% נותנים לביצועי המנהלים שלהם ציון "טוב מאוד".
למרוט גבות ללקוח
הסקר בדק מה גורם למנהלים שמקבלים ציון גרוע להיכשל. הסיבה העיקרית היא שהם מבקשים המעובדים שלהם לעשות דברים שמעל ומעבר לתפקידם. הסוקרים דירגו את עשר המשימות המוזרות ביותר שמנהלים ביקשו מאנשיהם:
• לאמן עובדים אחרים איך לעבור בדיקת סמים.
• לפטר עובד אחר ואז להסיע אותו הביתה.
• לחוות דעה על הפרופיל של הבוס באתר ההיכרויות הדיסקרטי Tinder.
• לבצע הזמנה דרך חשבון אישי באמזון כדי שאשתו של הבוס לא תדע על זה.
• למרוט גבות של לקוח לצורך צילום.
• לעשות "לייק" לסרטון שהבוס פרסם בפייסבוק.
• להיות חבר טוב יותר של הבוס.
• לגלות כיצד ניתן להשיג תעודת פטירה של הבעל-לשעבר של הבוסית.
• להשתתף בצערה של כלתו של הבוס על מותו של החתול שלה.
• לעלות לגג לראות אם יש שם ציפורים מתות.