הגברת היצירתיות של העובדים בשני צעדים

הגברת היצירתיות של העובדים בשני צעדים

האם העובדים שלכם מתהלכים עם אוזניות על הראש כל היום? האם המקומות הקבועים שלהם תופסים יותר מדי מרחב? זה הזמן לחשוב על ארגון מחדש של מרחב העבודה

שיתוף
יצירתיות

יצירתיות

במקומות עבודה שהעובדים בהם נדרשים להיות יצירתיים, חשוב ליצור מרחב שמעודד זאת. כדאי לחשוב מחדש על סוגיית מרחב פתוח מול משרדים סגורים ועל הרעיון של ויתור על מקומות ישיבה קבועים. אין דבר כזה גאון יצירתי שפועל לבד, אומר מייקל הלד, ראש תחום עיצוב ב-Philips Business Group Lifestyle Entertainment, והוא מציע באתר Inc. שתי דרכים להגברת היצירתיות באמצעות עיצוב מרחב העבודה.

הציעו מגוון מרחבי עבודה כדי שהיוצרים שלכם יוכלו לנוע ביניהם בחופשיות.

מרחבי עבודה פתוחים שבהם ניתן לקיים סיעורי מוחות, כמו גם מרחבים שקטים עבור המופנמים או לאנשים שפשוט רוצים שעה או שעתיים להתרכז בעבודה, חשובים במידה שווה. מרחבי העבודה של היום מעודדים שיתוף פעולה ועבודת צוות, אך הצורך במקומות שקטים הוא כנראה הסיבה לכך שרבים אוהבים להרכיב אוזניות במשרדים גדולים. האוזניות הן מעין נורת הזהרה שאומרת שאנשים במשרדים גדולים זקוקים למעט שליטה על צורת העבודה שלהם.

אם אתם סומכים על העובדים שלכם, אתם מודדים אותם בהישגים ולא לפי שעות שהייה במשרד. על מנת שיגיעו לתוצאות המיוחלות, צריך לספק להם את סביבת העבודה שבה הם בשיא תפוקתם, אחרת הם פשוט נמצאים במשרד, אבל לא בטוח שמייצרים משהו.

אפשרו ביטוי עצמי שאינו מצריך השתלטות על נדל"ן.

אם עובדים "כובשים" מרחבים מסוימים, כמו השולחנות או הכיסאות שלהם, הם הופכים אותם לבלתי זמינים לעובדים אחרים. בחברות רבות באסיה נפטרו מהקיוביקלס ומהכיסאות האישיים ופונים לכיוון של מרחבי עבודה מגוונים. המשמעות היא שאין מקומות קבועים. מי שצריך לחלוק את שולחן העבודה שלו עם אדם אחר, אינו יכול לכסות אותו בחפצים אישיים. אך עדיין נדרשים מקומות שבהם אנשים יכולים לבטא את עצמם, למשל קיר עם תמונות של תינוקות.

הצורך בביטוי עצמי קיים למשל בנטייה של אנשים יצירתיים להתלבש באופן ייחודי ולא על פי קוד. בלי קוד לבוש ההופעה החיצונית יכולה להיות הצינור שממנו פורץ הביטוי האישי. דרך נוספת היא מרחבים משותפים לצוותים שאותם הם יכולים לעצב לפי רצונם.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה