החסם הגדול ביותר של נשים בעסקים

החסם הגדול ביותר של נשים בעסקים

מדוע נשים אינן מסוגלות להעיד על עצמן שהן הכי טובות בתחום? מדוע נשים לא יודעות לבקש המלצות? כי כבר בילדות לימדו אותנו את חשיבותה של הצניעות

שיתוף
החסם של נשים בעסקים

החסם של נשים בעסקים

ממאמר שפרסם לאחרונה הפורבס עולה כי שיעורן של היזמות ביחס ליזמים עולה. לנשים יש את החזון, היכולת, הכישורים והקשרים שמסייעים להן לבנות עסקים מצליחים. יש להן את הכישורים להיות מנהלות טובות והאודות. אז מה מונע מאותם עסקים להיות רווחיים ולמקסם את מלוא הפוטנציאל שלהם? היעדר ביטחון ביכולות שלהן, בעסק שלהן, בייחוד של המוצר או השירות שהן מספקות.

נשים אינן מצהירות על עצמן כהבטחה

נשים מתקשות לפרגן לעצמן וזו עובדה. הן מעדיפות לחשוב שעבודה קשה תשתלם ובסופו של דבר יעריכו אותן בזכות העבודה הקשה, השירות והמוצר שהן מספקות. לכן נשים אינן יוצאות בהכרזות והבטחות, הן לא חזקות במיתוג ארגסיבי (נשים לא יודעות לכנות את עצמן כשחקניות ראשיות בנבחרת אול-סטאר). הן לא מבקשות או דורשות המלצות. נשים חוששות להיתפש כ"פושריות", רברבניות ואופרטוניסטיות, ולכן הן מוותרות על הזדמנויות למתג ולמנף את העסקים שלהן.

נשים צריכות לעשות סוויץ ולהניח בצד את כל מה שלימדו אותן בגן

לימדו אותנו את ערכה של צניעות. לא להשוויץ, לא להתרברב, לא להוציא עיניים. הגיע הזמן להניח את כל אלה בצד. גברים מנצלים את המדיות השונות כדי לקדם את עצמם בעוד נשים רואות אותם, מבחינות בערך של קידום עצמי, אך משום מה נמנעות מלעשות זאת לטובת עצמן ולטובת העסקים שבבעלותן.
בבואן לתאר את עצמן ואת סיפור העסק שהקימו, נשים רבות עושות כמה טעויות נפוצות:

– מדברות על ההצלחה שלהן כאל "מזל".

– חולקות את עיקר הקרדיט לאנשים שעמדו לצדן וסייעו להן.

– מבטלות תשבוחות ופרגונים בהינף יד "… שטויות, זה לא כזה ביג דיל…"

אל תשוויצי – ספרי את הסיפור שלך!

כדי לעקוף את החסם הזה שקיים אצל רוב הנשים, הקושי הזה לעמוד בראש גאה ולהגיד אני הכי טובה! כולם אוהבים את המוצר שלי! אני מביאה לשוק משהו חדש ומיוחד! את יכולה לראות במסע הפרסום וההסברה הזה כדרך לספר סיפור, לאו דווקא להשוויץ.

אנשים רוצים לדעת את הסיפור מאחורי חברה, מותג או מוצר. זו ההזדמנות שלך לספר את הסיפור. מדוע בחרת להקים את החברה? מאיזה רקע הגעת? מה היה הדבר החשוב ביותר עבורך ברגע שהחלטת ללכת לדרך עצמאית? מה ההבטחה שלך לציבור הלקוחות שלך? עם איזה אתגר מורכב התמודדת כשהקמת את החברה? כיצד התמודדת אתו? מי עזר לך ומי עומד לצדך בניהול החברה?

האמיני בעצמך, בחברה שלך, במוצר שלך או בשירות שלך. האמת בו מספיק כדי לקחת את הסיכון לפתוח עסק וזה הצליח! עכשיו, כל שעליך לעשות הוא להמשיך להאמין בו ולהראות שאת מאמינה בו. אל תששי להראות מתנשאת או יהירה, מה שצריך להדאיג אותך יותר הוא שלא תראי בכלל. בעידן רווי מותגים, את חייבת לייצר את הבולטות הזו כשהרקע שלה הוא ביטחון עצמי, ביטחון בחברה וביטחון בעשייה שלך.

אל תחששי לגשת לתחרויות. לכל היותר תזכי בעיטורים!

אל תחסכי במילים – אנשים רוצים לשמוע את הסיפור, לקבל מידע ולהתרשם.

אל תחששי למתג את עצמך גבוה – מקסימום יאמינו לך ויקנו את המותג שלך גם אם הוא יהיה יקר.

אל תחששי לדבר על העסק שלך (הבייבי שלך בהתלהבות) – מקסימום תדביקי אחרים בהתלהבות.

אל תחששי לומר "אני טובה"- את באמת טובה!

הרשמו עכשיו ליום עיון בנושא נשים פורצות קדימה. לחצו כאן לפרטים נוספים

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה