רוב מחלקות משאבי האנוש הטמיעו באופן חלקי בלבד את הטכנולוגיה הזמינה עבור התהליכים שהן מבצעות. כך מלמד סקר חדש שבוצע בקרב מקצועני משאבי אנוש עבור חברת SilkRoad המספקת פתרונות משאבי אנוש מבוססי טכנולוגיית ענן. אחרי שלקחנו לתשומת לבנו מי עומד מאחורי הסקר ומה יעדיו, אפשר להתבונן בתוצאות.
כמעט שלושה רבעים (73%) מ-380 מקצועני משאבי האנוש שהשתתפו בסקר, שבוצע ביולי השנה, אמרו שיש אצלם "רמה מסוימת של הטמעת טכנולוגיית משאבי אנוש", אך שני שלישים מהנסקרים אמרו כי "פונקציות משאבי האנוש של ארגונם עדיין אוטומטיות רק בחלקן וגיליונות אלקטרוניים משמשים לפעילויות מסוימות, כמו אחסון פרופילי העובדים."
הפונקציות שהוטמעו בשכיחות הרבה ביותר היו גיוס עובדים ושילוב עובדים (onboarding), כלומר היו "תהליכים ארגוניים מקושרים שעוצבו למשוך, לנהל, לקדם, לערב ולשמר עובדים." 18% מהנסקרים אמרו שהטמיעו תהליכים אלה, בעוד 13% דיווחו שהטמיעו טווח שלם של פונקציות, כולל שילוב עובדים, ביצועים, למידה, הצלחה ותכנון כוח העבודה.
לא מתלהבים מביג דאטה
בעוד 27% בלבד מהמגיבים אמרו שיש להם גישה לנתוני משאבי האנוש של החברה באמצעות המכשירים הניידים שלהם, לא נראה שהסיבה למספר הנמוך היא שמקצועני משאבי האנוש מתנגדים לשימוש בטכנולוגיה חדשה. לדוגמה, 57% אמרו שהם מתכננים להשתמש במדיה החברתית כחלק מאסטרטגיית משאבי האנוש שלהם.
כאשר התבקשו לתאר אילו בעיות גורם להם המחסור בהטמעת טכנולוגיה, יותר ממחצית הנסקרים (59%) בחרו בתשובה "מחסור בזרימת עבודה ובתהליכים יציבים". 59% גם אמרו "מחסור בנתונים הכרחיים ובניתוחם", 56% ציינו עודף עבודה, ו-52% הזכירו מחסור בתקשורת. בנוגע לדבר החם הנוכחי, ה"ביג דאטה", 19% מהמשיבים אמרו שהם מתכננים לכלול אותה באסטרטגיה שלהם בשנה הקרובה.
הטמעת טכנולוגיית משאבי אנוש עשויה להיות מורכבת מכיוון שבמקרים רבים חברות משתמשות בתוכנות של מספר ספקים ולא פשוט בכלל לגרום למערכות הללו לדבר אחת עם השנייה. לכל ספק יש תהליכים משלו ודרך שונה לאחסן נתונים. בעיה אחרת היא שבחברות רבות למחלקות שונות יש אחריות על חלקים אחרים בנתונים שבהם רוצים להשתמש במערכות משאבי האנוש.