תהיו טובים אל העובדים שלכם, אבל לא תמיד נחמדים

תהיו טובים אל העובדים שלכם, אבל לא תמיד נחמדים

רק אם בטוח העובדים מעוניינים בכך – דחפו אותם אל המקסימום. אולי לא תמיד תהיו נחמדים, אבל כן תהיו טובים אליהם

שיתוף
ניהול עובדים וחתירה למצוינות

ניהול עובדים וחתירה למצוינות

סיפורים על התפרצויות זעם של מנכ"לים הופכים לפעמים למורשת: דב צ'רני מנכ"ל אמריקן אפרל הואשם בחניקת עובד בשתי ידיים ובהטרדות מילוליות ומיניות. על וולט דיסני סיפרו שהכפופים לו כה פחדו ממנו, עד שנהגו לצטט את המשפט מהסרט במבי "יש אדם ביער" כדי להזהיר זה את זה בכל פעם שהתקרב. ביל קלינטון נודע בהתפרצויות הזעם שלו, וטים קוק מחברת אפל גרם לעובדים לשקשק כשהגיב בשתיקות רועמות לתשובות לא נכונות שלהם בפגישות.

האם פחד ואיום הם הדרך הטובה היחידה לבניית חברה מוצלחת? האם אדיבות היא מתכון לבינוניות? את השאלות האלה מעלה דן פלוטה, מומחה לארגונים ללא מטרות רווח ומייסד Pallotta TeamWorks, בטור ב-Harvard Business review. הבחירה בין הצטיינות לבין אדיבות היא בחירת שווא. אל תשכחו שכלקוחות אנחנו תמיד רוצים לזכות ביחס אדיב מהאנשים שמוכרים לנו מוצרים או משרתים אותנו.

קבלו רשות וקחו אותם אל הפסגה

פלוטה אומר שיש הבדל בין כוונות זדוניות לבין התנהגות לא נעימה שנובעת מתוך חרדה ולחץ. יש מנהיגים שיודעים להתמודד עם מצבי לחץ טוב יותר מאחרים, אבל כוונות רעות זה כבר עניין שונה. הבדל חשוב נוסף הוא בין להיות טוב עם העובדים לבין להיות נחמד אליהם. מנהיג טוב הוא כזה שאינו מוטרד מהשאלה אם מחבבים אותו בטווח המיידי, אבל הוא כן כזה שיעזור לכפופים לו להוציא מעצמם את המרב, כך שבסופו של יום, גם אם היה קשוח ותובעני, הם יודו לו ואולי אפילו יאהבו אותו בגלל מה שעשה עבורם. המפתח, אומר פלוטה, הוא קבלת רשות: אתם לא טובים אל העובדים שלכם אם אתם מנסים להביא אותם אל המקום הטוב ביותר שבו הם יכולים להיות, אם הם לא הסכימו לכך ואם אתם לא קיבלתם את הרשות לעשות זאת.

פלוטה מציע ליצור אווירה שבה אנשים מצופים להתעלות על עצמם ולהגיע לשיאיהם, ולטפח את האווירה הזאת. אתם צריכים לקבל מהאנשים שלכם את הרשות לדחוף אותם אל מחוץ לגבולות הנוחות שלהם. כך תעשו זאת:

• הגידו לכל העובדים הפוטנציאלים שהם עומדים להתקדם בחברה שלכם ושזאת תהיה אחת החוויות הטובות בחייהם.

• ודאו שהם מסכימים לתרבות של הצטיינות לפני שהם מצטרפים לארגון.

• גייסו אנשי מקצוע שכל אחריותם מסתכמת בתחזוקת אווירת ההצטיינות בכל הרמות.

• עזרו לאנשים להבחין בין הפחדות מרושעות לבין אהבה קשוחה. כשהכוונות טובות, אנשים ידעו לזהות אותן.

• מסדו תרבות ארגונית שבה יש אפס סובלנות להתנהגות מרושעת.

• אנשים הם רק בני אדם. יהיו התפרצויות של זעם, קטנוניות או התנשאות. כשזה קורה, ודאו שיש לכם מערכות ואנשי מקצוע שיעזרו לאנשים לדבר על זה ולפתור את זה.

כעת, אומר פלוטה, תוכלו ליצור תרבות שיש בה גם טוב לב וגם הצטיינות, שיש בה גם אהבה וגם עצמה. ייתכן שלא תמיד תהיו נחמדים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה