אחת הבעיות בגיוס היא שרוב ההחלטות הקשורות לצירוף עובדים חדשים אינן חלק מתוכנית אב ובמקרים רבות צריכות להיקבע באופן מיידי. העובדים החדשים מגויסים כתרופה לשיכוך כאבים ולא מתוך חשיבה על יציבות ארוכת טווח. הדבר משמעותי פחות כאשר לא נדרשת עבודת צוות, אך הופך משמעותי במיוחד כאשר הצוות נדרש להיות יצירתי ולשתף פעולה.
אמילי כהן מהאתר 99U אומרת שבצוות מאוזן מתקיימת תרבות שכוללת:
• הנאה והיעדר דרמה.
• יכולת להימנע ממהמורות להאטת המהירות או לרכך אותן.
• היעדרן של גישות לא בריאות שפעמים רבות רואות בלקוחות או במחלקות אחרות בארגון את האויב ולא שותף.
חמישה מרכיבים אנושיים עושים את ההבדל בין צוות שרק עושה את העבודה שלו לבין צוות נלהב מתפקידו:
1. המעודד/ת. אם הצוות שלכם אינו פועל כיחידה מגובשת, אנרגטית שכיף לעבוד בה, אז אתם זקוקים למישהו בתפקיד המעודד/ת. המעודדים הם אלה שמכניסים את האנרגיה לחדר, גורמים לכולם להיות יצירתיים ונלהבים מעבודתם ומעלים את המורל. למעודדים יש את היכולת לקרב את אנשי הצוות זה לזה באמצעות שיחה ושיתוף פעולה. הם חשים בנוח ליצור אינטראקציות גם במצבים שבהם טיפוסי אישיות אחרים היו מרגישים חוסר נוחות. האתגר הוא למצוא את המעודדים הנכונים, כי חלקם עשויים להיות חצופים מדי או הטיפוס של ליצן הכיתה. המעודדים הטובים ביותר הם אנשים שיש בהם תשוקה ואהבה אותנטיות גם לעבודה וגם לחיים. במקרים רבים הם יהיו הדברנים המוחצנים שבצוות.
2. האקטיביסט/ית התעשייתי/ת. האם הצוות שלכם מנותק ומבודד ממה שקורה בתעשייה? אם כן, אתם זקוקים לאקטיביסט/ית. האקטיביסטים נהנים להתעדכן בכל החדשות של התעשייה באמצעות המדיה החברתית וקריאת פרסומים מהתחום. הם מציבים בראש סדר העדיפויות שלהם את הצורך ליידע את חבריהם לצוות על אירועים בתעשייה, טרנדים והתפתחויות. האקטיביסטים מבינים עד כמה חשוב להבטיח שעבודת הצוות שלהם רלוונטית בסביבה שאינה מפסיקה להשתנות. האקטיביסטים מספקים השראה ועדכנות. הטיפוסים שהכי כדאי לכם לגייס למשבצת הזאת הם אנשים למדניים וסקרנים.
3. שוער/ת רגשי. האם האישיות של עובדים מסוימים או הדרמה האחרונה שהתרחשה במקום העבודה משפיעים בקלות על התרבות בצוות? השוערים ממתנים ומנהלים את הדרמות שמתחוללות פעמים רבות אצל בעלי האישיות היצירתית. הם מסייעים בצמצום הפוליטיקה והמאבקים הפנימיים בכך שהם משמשים כמתווכים ותרפיסטים של אנשים יצירתיים עם מוח ימני דומיננטי, שפעולותיהם מנוהלות פעמים רבות על ידי התשוקה שיש להם כלפי חזונם. בלי השוערים, הדרמות הפנימיות עלולות להציף ולפגוע ביכולתו של הצוות לפעול יחד. השקטת דרמות היא תפקידם של ראשי צוותים, אבל הם לעתים אין להם את הסבלנות והיכולת לנהל דרמה. השוערים הרגשיים הם אנשים שמטבעם מצוידים בסבלנות, אמפתיה וגישה רציונלית ומסוגלים לספק תמיכה רגשית ומשוב.
4. האוכף/ת. האם הצוות מורכב מאנשים עם נטייה לרצות, שלוקחים על עצמם יותר ממה שהם יכולים לבצע או מאפשרים ללקוחות לנצל אותם? אם כן, אתם זקוקים לאוכף/ת. האוכפים הם עמוד השדרה של הצוות. הם מוודאים ששלום לכולם. הם חשים בנוח לקבל החלטות קשות ולאכוף נהלים ותהליכים לטובת הצוות כולו, גם אם מדובר בשיחה מאתגרת. התוצאה הסופית היא מערכות יחסים מכאיבות פחות וכנות יותר. האוכפים ממלאים את תפקיד "האיש הרע", אך עושים זאת מבלי לפגוע או לעורר מחלוקות. האוכפים חיוניים לשמירה על רמת עבודה גבוהה ויחסים טובים בין העובדים לבין הלקוחות.
5. הנווט/ת הפוליטי/ת. האם אתם עובדים בסביבה מאוד היררכית? האם אתם מתקשים לקבל החלטות או להתחייב? אם כן, אתם זקוקים לנווט/ת פוליטי/ת. הנווטים הפוליטיים מגשרים על הפער שבין התאגיד לבין הלקוחות. הנווטים מבינים, מקבלים ומסוגלים להתמודד עם ההיררכיה הפוליטית אצל הלקוחות או בארגון שלכם. הם מחזיקים ביכולת הייחודית לאזן בין מטרות הצוות לבין אלה של הלקוחות. הם מגבים את הצוות שלהם בצורה הטובה ביותר כי אינם חשים מאוימים מאינטראקציה עם מבנים ארגוניים מורכבים יותר ונהנים מהאתגר שמבנים אלה מציבים בפניהם. הנווטים הפוליטיים יעזרו לכם לצלוח את הפוליטיקה של הארגון ושל הלקוחות בדרך בריאה והוגנת לשני הצדדים.