האם מנהלי משאבי אנוש צריכים לשמור מרחק מיתר העובדים?

האם מנהלי משאבי אנוש צריכים לשמור מרחק מיתר העובדים?

מצד אחד אתם לא רוצים להסתגר במגדל השן שלכם, מצד שני התיידדויות עם העובדים בחברה עלולה להביא מנהלי משאבי אנוש למצבים לא נעימים

שיתוף
יחסי עבודה

אנחנו מבקרים בצדק את אותם פוליטיקאים ושופטים שנראים באירועים לצדם של אנשי עסקים, אוליגרכים וטייקונים. אי אפשר לצפות למשל לחוקים שיגבילו את הריכוזיות, כאשר אלה שנהנים ממנה משיקים כוסית עם אלה שאמורים לרסן אותה. האם אותו הדבר נכון גם לגבי אנשים מחלקת משאבי האנוש ויתר העובדים בחברה?

לצאת אחרי העבודה לשתות עם החבר'ה, כשלצדכם יושב העובד שמחר יוזמן לשיחה עקב דוח ביצועים תקופתי גרוע או העובדת שתפוטר כנראה בחודש הבא, זה עניין לא נוח. בשל כך יצירת קשרים חברתיים במקום העבודה היא עסק מסובך אם אתם אנשי משאבי אנוש. אם אתם רוצים להיות בצד הבטוח, שמרו על מרחק. כך לפחות מציע טימות'י הולדן, מומחה להכשרת אנשי משאבי אנוש, באתר HC Online.

קשרי חברות בין מנהל משאבי אנוש לעובד – הסיכונים

לדבריו של הולדן, אם עובדי מחלקת משאבי אנוש מתקרבים יותר מדי לחלק מסגל העובדים בחברה, הם מזמנים לעצמם האשמות בדבר אפליה לרעה או מתן פרוטקציה. אצלנו הישראלים זה קשה במיוחד בגלל הנטייה שלנו לאי-רשמיות וסחבקיות. הכול יכול להיות טוב ויפה עד שמגיע אותו רגע קשה של פיטורים או אזהרה של עובד שהתקרבתם אליו.

הולדן אומר שנתקל במקרים שבהם חברות שנוצרה בין עובדי משאבי אנוש לבין עובדים אחרים הפריעה למעסיקים לקבל החלטות הוגנות. קשה לאנשי משאבי אנוש להטיל משמעת על עובדים שהם מיודדים עמם ושהיכרותם איתם אישית, אבל קשה גם למתוח את הקו הדק שמפריד בין יחסי עבודה לבין חברות.

נוסף על כך, תחושה שחלק מהעובדים נהנים מיחס מועדף יותר מאשר אחרים, גם אם בפועל זה לא נכון, והסיבה היחידה לתחושה היא הידיעה שקיימים קשרי חברות בין עובד מסוים לבין מישהו במחלקת משאבי האנוש, עלולה לפגוע במורל בחברה ולגרום לחלק מהעובדים לחוש קיפוח ולהיות ממורמרים.

"עבודת צוות עלולה להיות קשה יותר, התמרמרות עלולה להתעורר והתנהגות רעה עלולה להפוך לנורמה" אומר הולדן על חברות בין אנשי מחלקת משאבי אנוש לשאר העובדים. "זה עלול לבוא לידי ביטוי בהיעדרויות תכופות, תחלופת עובדים ופגיעה בשירות הלקוחות."

קשרי חברות בין מנהל משאבי אנוש לעובד – כללים

הולדן מציע כמה דרכים לצמצום סיכונים:

1. היו עקביים ופעלו תמיד בהגינות: לעולם אל תחשפו מידע חסוי של החברה לחבריכם ממקום העבודה, גם אם אתם חושבים שהם יפיקו תועלת מהידע הזה.

2. בנו לכם רשת: הצטרפו לרשתות קשרים מקצועיות כדי לפגוש מקצוענים מארגונים אחרים שאיתם תוכלו לדון ולעבד נושאים הקשורים לעבודה בסביבה חסויה עם עמיתים למקצוע. (אפשרות נוספת הינה השתתפות בכנסים מקצועיים, תוכלו למצוא לדוגמה אפשרויות נטוורקינג רבות בתחום ניהול משאבי אנוש בקישור הבא: אירועים למנהלי משאבי אנוש).

3. מסדו חוקי ברזל ודבקו בהם: הסבירו לחברים מהעבודה מבעוד מועד את מצבי העניינים שעלולים להתרחש בעתיד ובהם תצטרכו או תיאלצו לפעול כשקודם כל טובת הארגון עומדת לנגד עיניכם.

4. היו שקופים: חשפו תמיד מצבים של ניגוד עניינים בפני המנהלים שלכם.

5. בלי רכילות, בלי שיחות על כוס משקה: אם אתם כן משתתפים בפעילויות שאחרי שעות העבודה, הימנעו מרכילות והתרחקו מקערת הפונץ'.

6. בחרו בחוכמה את חבריכם לעבודה: או לפחות המתינו עד שהחברים הפוטנציאליים יעברו את תקופת הניסיון שלהם.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה