בכנס משאבי אנוש צפון ינחה עופר רשף, בעלים ומנחה ראשי ברשף יעוץ והדרכה, סדנת שכנוע, השפעה ורתימה של עמיתים בארגון לאנשי משאבי אנוש וגיוס.
במהלך ה-20 שנה האחרונות מסייע רשף לארגונים וחברות למקסם את ההצלחה העסקית והרווחים שלהם, לעמוד ביעדים בהצלחה, להגביר את שביעות רצון לקוחותיהם, למקסם את הפוטנציאל, ההצלחה וההנאה של מנהלים ועובדים.הוא עושה זאת באמצעות קורסים של פיתוחי מנהלים, סדנאות ניהול ומנהיגות, שירות ומכירות, יעוץ והדרכה אישית.
"הכול התחיל לפני 20 שנה כשרציתי ללמוד לתואר שני מהר, ומבלי שאצטרך לבקש רשות מהבוס שלי לצאת ללימודים", הוא מספר. "חבר שעסק בתחום הציע לי להתחיל להרצות בארגונים. בהתחלה רק הכנתי את כל החומרים לבד, ועם השנים התפתחתי במסגרת חברות הדרכה בה עבדתי כפרילנס וכשכיר ובאמצעות הדרכה שלקחתי מיועצים בכירים. בין השאר הייתי גם מנהל ולא רק יועץ, והחוויה הניהולית סיפקה לי חוויות וחומרים".
רשף לא רק ניהל צוות של יועצים אלא גם מערכות גדולות ומורכבות. בשנות ה-90 ניהל מכללה פרטית, והרצה בה, בהמשך מילא תפקיד של סגן ראש עיריית ראש העין והחזיק את תיק תכנון והנדסה וניהל את מרכז ההדרכה של מכון התקנים. במשך כל השנים כאיש מילואים העביר הדרכות והכשרות סגלים בצבא כאיש מילואים בסופו של דבר הקים את חברת "רשף-ייעוץ והדרכה" לפני 7 שנים.
הסדנא שינחה בכנס תעסוק בכך שארגונים רבים נמצאים בסיטואציה בה מנהלים בכלל ומנהלי משאבי אנוש והדרכה בפרט זקוקים לשיתוף פעולה מצד עמיתיהם על מנת להצליח, על מנת שיאשרו פעילויות והצעות שלהם. מנהלת משאבי אנוש שרוצה לבצע תהליך, חייבת את שיתוף הפעולה של המנהל והמנהלים. גם בתחום הגיוס, אם מנהל גיוס מבקש שמנהל יגייס אנשים על פי פרופיל מסוים. היום יש ויכוח למשל אם לגייס בעלי ניסיון או חסרי ניסיון. היום הגישה של מנהלים רבים מגיעה ממקום הסמכות: אתה צריך לבצע משימה כי ככה החליטו, או כי זו עבודתך וזה מה שצריך לעשות, או כי לי (למנהל משאבי האנוש והגיוס במקרה זה) זה חשוב שתעשה את זה. אך לא באים מהמחשבה של מה בעצם מניע את המנהל לעשות את הדברים.
האם היכולת להניע ולרתום אחרים היא לא עניין של אופי?
"אנשים יעשו את מה שתבקש בשני תנאים: הם מחבבים ומעריכים אותך ואם יצא להם מזה משהו (יפיקו מכך תועלת): אם זה מקדם אותם, ממצב אותם, מקל עליהם, נותן להם שקט ורוגע, עוזר להם להצלחה. הרעיון הוא להצליח לעשות שני דברים:
לפתח מערכות יחסים עם אנשים בארגון, מה שגם מגדיל את הסיכוי שהעמית יפתח אליך ותדע טוב יותר מהם הקשיים שלו, הצרכים שלו ומהי תועלת עבורו. אז קל יותר להציג מה התועלת שלו מזה שיבצע את מה אתה מבקש. שם המשחק הוא: התמקד בעמית, הצג לו את התועלת.
ישנם מנהלי משאבי אנוש שיש להם יחסי אנוש טובים – אך הם לא מבינים שהם צריכים לפעול כתפיסת עבודה שמנהלים בארגון צריכים לחבב ולהעריך אותם. רוב מוחלט של האנשים לא מבינים עד הסוף את המשמעות של הצגת תועלת, לא מציגים את התועלת אלא את מרכיבי הרעיון שלהם, את היתרונות. הם לא מתמקדים באדם ומה יוצא לו מזה. בסדנא אנו מחדדים את ההבדל בין מרכיבים, יתרונות לבין תועלות. ומציגים את הרווח שלו".
בנוסף בסדנא, גם עבור אלה שאינם מומחים בפיתוח מערכות יחסים ויחסי עבודה, יינתנו סט של כלים איך לפתח מערכות יחסים, איך להשתמש בכלים אלה באופן שוטף, וגם איך להפעיל את הכלים בכל שיחת רתימה. לב הסדנא תעסוק בשיחת הרתימה. יילקח מודל מתוך תהליך המכירה והוא ייסוב למודל של רתימה. אז כמובן יהיה מיקוד בלמידה כיצד עושים בירור צרכים, וכיצד נדע מה מניע את העמית ומה חשוב. הסדנא תכלול גם סימולציות של שיחות רתימה. הסדנה משלבת דוגמאות רבות והומור תוך הנחיה המשלבת שיחה עם הקהל.