ארגון שחוסך בהדרכות טכנולוגיות מפסיד בשורה התחתונה

ארגון שחוסך בהדרכות טכנולוגיות מפסיד בשורה התחתונה

עובדים חסרי מיומנות מחשב computer skills הם עובדים 'יקרים' לארגון ולכן צריך לנהל הדרכות טכנולוגיות ייעודיות לעובדים הלא טכנולוגיים

שיתוף
הדרכה טכנולוגית

עובדים רבים בעלי השכלה והכשרה מעשית בתחומם עדיין לא מתמצאים בכל יישומי המחשב הנחוצים להם לבצע את עבודתם בצורה האפקטיבית ביותר. החל ממזכירות, דרך מנהלי שכר ועד למנהלי מוצר ועורכי דין, עובדים רבים עדיין לא יודעים לנצל נכון את המערכות המחשוביות העומדות לרשותם וזה פוגע בארגון בשורה התחתונה.

זה קורה בכל ארגון לא רק בארגונים ותיקים המעסיקים עובדים מבוגרים למרות שיש נטייה לחשוב שהצעירים 'שולטים' בתוכנות מחשב. גם בארגונים המעסיקים עובדים צעירים ואפילו עובדים מדור ה-,Y ישנם עובדים אשר מתקשים לתפעל את מערכות המידע והם נתקעים עם בעיות טכניות ואפילו יוצרים בעיות טכניות בשל חוסר ידע והיעדר שליטה במערכות.

כל דקה שבה עובד מפסיק את עבודתו כדי להתמודד עם בעיה מחשובית או מבקש עזרה מה-help desk, היא דקה קריטית בה לא רק שהארגון לא מרוויח הוא אף מפסיד.

סקר חדש שנערך על ידי CompTIA (חברה הפועלת שלא למען מטרות רווח לקידום ענף מערכות המידע במשק),  מראה שפערים בידע הטכנולוגי מעכבים ארגונים ומונעים מהם להפיק את התועלת המרבית מהעובדים בתחומים השונים (במקצועות הלא טכנולוגיים כמובן).

על פי הסקר שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש ,HR Asia 41% מקרב הארגונים מציינים את פער הידע הטכנולוגי בקרב העובדים כגורם המעכב צמיחה, 32% מקרב הארגונים רואים בפער זה מכשול רציני בהיבט של קשרי לקוחות (שירות לקוחות) ו-31% מקרב הארגונים רואים בפער זה כגורם המהווה סכנה בהיבט של אבטחת מידע.


ניתן ללמוד עוד על נושא זה ועל הדרך האפקטיבית לביצוע הדרכות ארגוניות בכנס ההדרכה השנתי – לפרטים והרשמה לחץ כאן!


פערים בידע הטכנולוגי הם לרוב עקב אכילס של חברות קטנות אשר משקיעות פחות מהחברות הגדולות בנושא של הדרכות כלליות והדרכות טכנולוגיות. מתוך הסקר עולה כי 23% מקרב החברות הקטנות מדווחות על הפסדים כספיים בשורה התחתונה בגלל פערים בידע הטכנולוגי בקרב העובדים ואילו בקרב החברות הגדולות והבינוניות רק 15% מדווחות על הפסד כלכלי בשורה התחתונה.

לים-סי צ'אנג, מנהל בכיר ב- :Institute of Systems Science ISS"שליטה במערכות מידע ויישומי מחשב מתקדמים יכולה לסייע לעובדים להעלות את רמת הפרודוקטיביות בארגון תוך דגש על 1. קיצור תהליכים 2. שיפור תהליכים. באמצעות האוטומטיזציה החוסכת זמן יקר ותהליכים אפשר לא רק לקצר זמני עבודה ולשפר את השירות אלא זה כלי המאפשר לארגון להרחיב גבולות.

באמצעות שליטה מוחלטת במערכות מידע העובדים יכולים להגדיל את שיתופי הפעולה הווירטואליים עם גורמים בתוך הארגון ומחוצה לו וכן לפעול בצורה האפקטיבית ביותר מרחוק. היום, כשארגונים מרושתים ורב לאומיים רוצים להעלות את הפרודוקטיוביות של העובדים שלהם, הדרך החשובה ביותר לעשות זאת היא להעמיד לרשות העובדים את העזרים הטכנולוגיים החדשים הטובים ביותר ובמקביל – לתת להם את הכלים לנצל את המערכות הללו באופן מקסימלי."

ארתור צ'אנג, מנהל הדרכה ב- ,Kaplan Learning Instituteמסביר את היתרון התחרותי שצוברת חברה שמשקיעה בהדרכות טכנולוגיות לכלל העובדים במודל שלהם: "ההדרכות הפרונטליות מקנות לעובדים הרבה יותר מיכולות טכנולוגיים פונקציונאליים – אנחנו מכוונים לכך שהעובדים יקבלו כלים שייסעו להם להתממשק לבסיס הנתונים בארגון ועל ידי כך להעמיק את החיבור שלהם לאסטרטגיית הארגון ולהדק עוד יותר את הקשר בין העבודה לבין היעדים האסטרטגיים של הארגון באמצעות האינטגרציה בין המערכות השונות ובין העובדים לכלל המערכות העומדות לרשות הארגון."

ביצוע הדרכות

למעוניינים להעמיק את הידע על ביצוע הדרכות בארגונים, החל משלב התכנון ועד לשלב מדידת האפקטיביות לאחר ביצוע, כנס ההדרכה הינו המקום להתעדכן בכל מה שחדש ומיוחד בתחום ההדרכה בארץ. למידע נוסף ניתן לגשת לדף הרישום – כנס ההדרכה השנתי.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה