"הלקוח שלנו נמצא במסע החיים. ונ.פ.א שם עמו, בכל נקודת זמן בחייו בודקת ומתאימה ללקוח את המוצרים הטובים ביותר. כשהלקוח מתחתן, בהרחבת המשפחה, ובכל אירוע אחר – אנחנו שם". כך אומר יובל קציר, מנכ"ל נ.פ.א סוכנות לביטוח בראיון מיוחד.
"כשמה של נ.פ.א (ניהול פיננסי אישי) כך הם גם ערכיה: אחריות, מקצועיות ומובילות ללקוח ברמה האישית. אנו יוזמים פגישות שירות עם כל לקוח אחת לתקופה ,כשהמטרה היא לשקף לו את המצב האישי שלו בכל נקודת זמן".
יובל החל את דרכו בענף הביטוח הפנסיוני בשנת 88'. לדבריו, הקים את החברה בשנת 2000 כדי לשבור את האנומליה בין סוכן הביטוח ללקוח ולעבוד באופן אחר עם לקוחות בתחום הפנסיוני.
"בשוק הפנסיוני כשסוכן הביטוח יושב עם לקוח, מאז ומתמיד קיימים ניגודי אינטרסים. השאיפה שלי הייתה לבטל את העניין הזה ולבוא אליו כשאני מציע לו את המוצר הכי טוב במעטפת שירות חודשית בעלות חודשית,והמעסיק מוכן לשלם עבור השירותים שלנו, בכדי שלעובדיו יהיו שירותים ומוצרים פנסיונים מעולים ובעיקר שקט נפשי בהקשר של החסכונות שלו".
בעצם לא כל החברות שואפות לזה?
"התרומה של נ.פ.א משמעותית לטובת שיפור המוצרים באמצעות שיפור הפרמטרים – דמי הניהול והעלויות של המוצרים. המעסיק מקבל ניהול פנסיוני איכותי מאוד עבור עובדיו, הנהנים מהמוצרים הטובים בשוק. ומתברר שיש לא מעט מעסיקים שמאוד מעוניינים לקבל מעטפת שירותים איכותית להם ולעובדים. על הבסיס הזה קמה החברה. המודל שלנו הוא win win אמיתי לעובד ולמעסיק וגם לנ.פ.א, ובתנאי שהוא נמשך לאורך תקופה ארוכה. מאז התרחבנו וקיבלנו פרויקטים שמצבו אותנו כגוף מאוד מקצועי".
אילו פרויקטים לדוגמא?
"בזכות הדרך שלנו נבחרנו ב-2006 לסייע לבנק הבינלאומי בהקמת מערך הייעוץ הפנסיוני (במסגרת חקיקת ועדת בכר שבה הבנקים הוסמכו להעניק יעוץ פנסיוני). הפרויקט נמשך שלוש שנים, וכלל בניית מתודולוגיית יעוץ ללקוחות, הכשרה, הדרכה והכשרה בתחום, השתתפות בתהליכים של בניית מערכות המחשוב, מערכות הדירוג, קבלת הרישיון באוצר ועוד. פרויקט נוסף שנבחרנו להוביל הוא של לשכת רואי החשבון, שביקשה לבחור קרן פנסיה לכל 11 אלף חבריה. ערכנו דירוג לכל קרנות הפנסיה וניהלנו את כל התהליך עד לבחירת קרן הפנסיה המומלצת".
סיוע ופיקוח משלנו
התחום המרכזי של נ.פ.א הוא ניהול הסדר פנסיוני, החברה מתמחה בניהול הסדר פנסיוני בעיקר בחברות בינוניות. ויובל אומר שבשונה מטיפול בחברות גדולות, בחברות בינוניות וקטנות לכל חברה נדרש להתאים את סל השירותים האישי שלה. בחברה גדולה של אלפי עובדים קיימת דרישה לעבוד "כמו סרט נע", כולם מקבלים חליפה אחידה וקבועה, והיחס הוא פחות אישי. "אנו חושבים שהעבודה כמנהל הסדר פנסיוני בחברה בינונית ומטה דורשת התנהלות ומומחיות אחרת, ואנו טובים בזה. אז הערכים שלנו יכולים לבוא לידי ביטוי".
שירותים נוספים שנ.פ.א מציעה:
ליווי מקצועי למעסיק לצד מנהל ההסדר וסוכן הביטוח שלו. מעסיקים דורשים לקבלת סיוע מתמשך מגוף אובייקטיבי אשר יסייע בליווי מקצועי, ובדגש על פיקוח ובקרה על מנהלי ההסדר ועל התהליך הפנסיוני בחברה. הצורך נובע מכך שהתחום נעשה מאוד מורכב, וארגונים רוצים שיהיה נציג מומחה "משלהם" שיכין את המסמכים ושינהל פיקוח ובקרה מסודרים, כי אין לו את הכלים ואת הזמן לעשות את זה. לדבריו של אביעד קוזליק, סמנכ"ל נ.פ.א, " יש לנו המון ניסיון, ואנו לא one man show. נ.פ.א מונה 50 עובדי צוות והנהלה, המועסקים במחלקת גבייה, תפעול ובמחלקות המקצועיות השונות, ולכן אנו יכולים לתת את כל השירותים האלה. אנו יודעים להביא ערך מוסף כי יש לנו ניסיון כמנהלי הסדר בעצמנו. בתחום זה אנו נותנים שירותים לחברות תעשייה גדולות, חברות שירותים, הייטק ובנקים. השירות בנ.פ.א כולל גם הרצאות בארגון, בקרה שוטפת, עריכת מכרזים מול יצרנים ועוד, מה שמשדרג מאוד את איכות התיק הפנסיוני של העובדים".
שירות נוסף של נ.פ.א מתמקד בתכנון פרישה לגיל השלישי. מעסיקים מעוניינים לתת חבילת שירותים וערך מוסף לעובד שהגיע לגיל פרישה. מעסיקים אלה פונים למחלקת הפרישה של נ.פ.א כדי שיערכו לעובד תכנון ואופטימיזציה של כל מקורות הכספים שלו לניצול מיטבי עד 120.
"נ.פ.א פלטינום" הוא שירות אישי לבעלי שליטה שכירים ועצמאיים בכירים, כאשר לדבריו של אביעד, הצרכים של עובדים בכירים שונים משל עובדים אחרים. לכן בנתה החברה חבילת שירותים שנתמכת בכלים וסימולטורים, כדי להעניק לעובד הבכיר שירות הוליסטי מקיף שיפקח על כל נכסיו הפנסיוניים והפיננסיים.
שירות חדש שפותח בחברה בחצי השנה האחרונה הוא תחום היעוץ למשכנתאות, שבו מעניקים ללקוחות המעוניינים ייעוץ במחזור משכנתא או בלקיחת משכנתא חדשה.