אנשי משאבי אנוש מרכלים יותר מכל עובד אחר בארגון

אנשי משאבי אנוש מרכלים יותר מכל עובד אחר בארגון

כך קובע מחקר חדש שנערך לאחרונה באנגליה, המתבסס על סקר בו השתתפו 2,000 עובדים בענפים שונים במשק וביניהם 400 אנשי משאבי אנוש

שיתוף
מחלקת משאבי אנוש

מחלקת משאבי אנוש

סקר חדש שבדק את נושא התקשורת הפנים ארגונית גילה כי במחלקת משאבי אנוש יש נטייה לנהל תכתובת בתלי פורמלית ואף לרכל על עובדי הארגון יותר מאשר בכל מחלקה אחרת

מחקר חדש שנערך באנגליה, על ידי חברת Marks Drinks Office Connections, מראה שלמרות שאנשי משאבי אנוש מטפלים בנושאים החשאיים ביותר והאישיים ביותר בארגון (כמו ניהול חופשות לידה ומחלות, דיוני שכר, תכניות פיטורים ועוד) ולמרות שמנהלי משאבי אנוש נתפסים בקרב העובדים והמנהלים כמי שניתן לתת בהם אמון בכל עניין מקצועי כמו גם אישי- ואולי בגלל כל אלה – מנהלי משאבי אנוש הם הרכלנים הגדולים ביותר בארגון.

על פי הסקר, 34% מקרב העובדים במשק, בענפים שונים ומגוונים, הפיצו בקרב עובדי הארגון מידע סודי על אחד העמיתים. לעומת זאת, 38% מקרב אנשי משאבי אנוש הפיצו בשלב זה או אחר מידע סודי-אישי על אחד העובדים. קרי, אנשי משאבי אנוש מרכלים בשיעור של 12% יותר מעובדים אחרים.

מתוך הסקר האחרון ניתן ללמוד שאנשי משאבי אנוש מבלים בממוצע 29 דקות בכל יום עבודה בשיחות עם עמיתיהם לעבודה בנושאים שאינם קשורים לעבודה (בין הנושאים הבולטים: עניני משפחה, סדרות טלוויזיה אהובות ורכילות על ידוענים). בנוסף, הסק מראה שכ-55% אחוז מאנשי משאבי אנוש חושבים שזה בסדר לחתום מיילים בענייני עבודה באיחולי 'נשיקות', ו-73% חושבים שזה בסדר גמור לחתום מיילים בענייני עבודה באייקון של סמיילי. זה אמנם הרוב המכריע אולם כשליש (33%) מקרב אנשי משאבי אנוש חושבים שיש להוציא משימוש ביטויים אישיים כמו 'מותק', 'חומד', 'יקירתי' וכיו"ב בתכתובת פנים ארגונית רשמית.

מהסקר עולה כי אנשי משאבי אנוש לא רק נוטים לרכל אלא הם גם נוטים לחפש את המגע הישיר / האישי עם אנשי הארגון. כך לדוגמה, 64% מקרב אנשי משאבי אנוש לא מאמינים שתקשורת באמצעות מחשב היא אפקטיבית והם מעדיפים לנהל שיחת פנים אל פנים או לפחות שיחות טלפון כאמצעי תקשורת חילופיים.

גרהם ווייט, מנהל משאבי אנוש בבית החולים האוניברסיטאי Brighton and Sussex, איננו מופתע כלל מתוצאות הסקר. לדבריו "אנשי משאבי אנוש מדברים המון. אנחנו מנהלים שיחות בינינו לבין עצמנו וכן בינינו לבין העובדים והמנהלים בארגון כדי ליצור חיבור, כדי להבין את הנפשות הפעולות, כדי להיות 'עם היד על הדופק'. אנשי מחלקת משאבי אנוש משתפים אחד את השני במידע שוטף, כדי שנוכל לסייע ולהסתייע אחד בשני, כדי לשפר את הביצועים שלנו. אנחנו מדברים בעבודה אבל חשוב לזכור אנחנו מדברים כחלק מהעבודה. זה אכן חלק מהתפקיד שלנו."

ג'ני מורגן, מנהלת סחר בחברת ,Marks Drinks Office Connections מגיבה לתוצאות הסקר: "יש שינויים בארגון. מרבית הארגונים הפכו פחות רשמיים ועובדים מרשים לעצמם לשלב מעט הנאה ולצבור חוויות אישיות במהלך העבודה. נהיה כיף במשרד!"

בסקר השתתפו למעלה מ-2,000 עובדים בתפקידים שונים מענפים מגוונים ולמעלה מ-400 עובדים בתפקידים שונים במחלקת משאבי אנוש.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה