הדרך הנכונה להדריך עובדים

הדרך הנכונה להדריך עובדים

"להדריך עובד חדש זה בדיוק כמו ללמד תלמיד צעיר לנהוג על רכב" טוענת ונסה מריט נורנברג, הבעלים של חברת תכשיטים רב לאומית

שיתוף
הדרכת עובדים

הדרכת עובדים

ונסה מריט נורנברג, הבעלים של חברת Metal Mafia, קמעונאית תכשיטי גוף הפועלת ב-23 מדינות, מציגה תהליך הדרכת העובדים ברשת על פי עקרון פשוט – לימודי נהיגה על רכב.

ללמד עובד חדש את העסק זה לא פשוט. אתה לא מוסר לו המפתחות ביום הראשון ואומר לו 'סע'. למרות שארגונים רבים מאמינים בלזרוק את העובד למים העמוקים, וכאלה שלא מאמינים עושים זאת בכל זאת מפאת אילוצים (מחסור בזמן ובכוח אדם) אבל התוצאה יכולה להיות הרסנית לטווח הארוך ואפילו לטווח הקצר.

בדיוק כמו במקרה של נהידה, צריך ללמד את העובד על סוג הרכב, איך הוא עובד, איפה כל דבר נמצא, מה עושים במקרה חירום… כך צריך לנהוג עם העסק לא משנה באיזה תפקיד מדובר. עובד חדש שנכנס לארגון צריך הכוונה לפני שמוסרים לו את המפתחות.

הגישה הרצויה: להתייחס לעובד החדש תחילה כאל נוסע
כשעובד חדש מצטרף לצוות הוא צריך לבלות זמן לא מבוטל בלמידה. הוא לא נוהג אלא יושב לצד הנהג בעודו לומד על המוצרים, על מדיניות החברה, על הספקים והלקוחות ועוד.  במשך כל התקופה הזו העובד החדש לא נוגע במוצרים, לא עונה לשיחות, לא מדבר עם לקוחות, זו בעצם מעבדת למידה כשהקונספט הוא look but don't touch.

השלב הבא בלימודי נהיגה הוא תרגיל במגרש החניה. אותו כנ"ל עם עובד חדש. זה אמנם מתחיל לקבל לידיו תפקידים אבל הוא מבצע אותם תחת השגחה ומאחורי הקלעים, כלומר הוא יטפל בהזמנות שהגיעו דרך האתר ובמיילים כאשר כל דבר שהוא עומד לעשות צריך לקבל אישור לפני שיגור.

כאשר העובד עובר לשלב ההתנסות (כפי שהצעירים מכנים אותו 'לקחת את האוטו לסיבוב בשכונה') הוא מגובה על ידי עובד בכיר כאשר זה נמצא אתו על הקו ומאזין לשיחות כשהוא מוכן לסייע באם יידרש או כשהעובד הבכיר עומד בטווח שמיעה ומאזין לשיחה עם לקוח למקרה שהעובד יתקל במכשול.

השלב הבא והקשה ביותר עבור כל הורה כמו גם עבור כל בעל עסק הוא לשחרר – לתת לעובד לקחת את האוטו לנסיעת סולו ראשונה. זה שלב קשה אבל חייבים לעבור אותו. אי אפשר לשמור על עובד באינקובטור לאורך זמן כי הוא עלול לאבד את הביטחון וגם אתם כמנהלים. בשלב הזה חייבים להפגין ביטחון ביכולות ובכישורים של העובד ובפרט לאחר שזה קיבל הדרכה כל כך יסודית טרם נסיעת המבחן שלו. כל שעליכם לעשות הוא להראות להם שהגיע הזמן לצאת לבד למשימה ולהחזיק להם אצבעות.

מנהלים רבים עושים את הטעות כשהם מכניסים עובדים, בעיקר עובדים צעירים ובלתי מנוסים, ישר לעבודה. הם מכניסים אותם לתורנות שיחות, לעבודה במטבח או מושיבים אותם ליד הקופה מבלי שהעובד עבר את מסלול ההכשרה הראוי ולפני שהוא מוכן מקצועית ורגשית להתחיל לעבוד כעובד מן המניין.

תחשבו על זה ככה, אם הייתה לכם לימוזינה חדשה מהניילון, הייתם נותנים לאדם זר פשוט להיכנס לאוטו ולנהוג? בדיוק. כך צריך להתייחס לכל תפקיד בארגון, כאילו שמדובר ברכב שכדי לנהוג עליו צריך לעבור טסט, שיעורי נהיגה ומבחן ותקופת נהיגה לצד נהג מבוגר.

*מתוך אתר משאבי אנוש Human Resources Inc

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה