אז למה לי קורות חיים עכשיו?

אז למה לי קורות חיים עכשיו?

ריצ'רד נוט, מנהל אתר הדרושים CWjobs, שואל האם עדיין יש צורך בטופס קורות החיים המסורתי? מתוך כתבת מערכת באתר משאבי אנוש HR Magazine

שיתוף
גיוס עובדים

בקהילת משאבי אנוש קיים דיון סוער בנושא קורות החיים תרומתם לתהליך הגיוס ושאלת מהימנותם – עד כמה הם באמת נכונים? מועמדים משקרים במצח נחושה, מגזימים או רק 'מנפחים מעט' קורות חיים. כשקורות החיים הם חומר הגלם היחיד עליו מסתמכים בתהליך 

בכל תחום אחר, המילה הכתובה הולכת ומאבדת את מקומה. פלטפורמות וידאו ואפליקציות סלולאריות תופסות את מקום המילה הכתובה בתחומים רבים ומגוונים, האם לא הגיע הזמן שאלו יחליפו כבר את טופס קורות החיים המסורתי?

ריצ'רד נוטריצ'רד נוט, מנהל אתר הדרושים CWjobs: כאשר בוחנים את סוגיית קורות החיים יש לשאול שאלה מרכזית אחת: האם קורות החיים משרתים את המועמדים בעידן בו 'מידע' (information) הוא מילת המפתח?

האדם המערבי הממוצע, המתגורר בעיר, נחשף כמידי יום ל-5,000 מסרים ויותר. ברור לכל שכיום, אנחנו כבר מורגלים לכמות עצומה של מסרים וגירויים מעבר למה שאנחנו בוחרים לצרוך. לאור ההרגלים החדשים שלנו, קשה לראות את טופס קורות החיים – רשימת מילים וצירופים – תופס את העין ועושה את העבודה. 

אני מציעה שמועמדים יתמקדו בניסוח קורות חיים שהוא מסמך מדויק יותר, ספציפי לתפקיד וקורא לפעולה. על המועמדים להתמקד בהמחשת הניסיון והידע שלהם באמצעות showcase – הצגת פרויקטים או הכוונה לפרויקטים ספציפיים שמשקפים את הידע והכישורים שלהם בהתאמה לתפקיד המבוקש.

לתקשר את הידע, הניסיון והכישורים, דרך מסמך קורות חיים סטנדרטי זה אתגר לא פשוט. בשנה שעברה נערך סקר בו השתתפו דורשי עבודה מתחום טכנולוגיית מידע IT וממנו עלה ש-46% מקרב המועמדים מרגישים שהם אינם מצליחים להציג את עצמם נאמנה בקורות החיים המסורתיים. לעומת זאת, הצגת היכולות והניסיון שלהם באמצעים ויזואליים / גראפיים, כפי שנעשה בתוכנית הריאליטי Augmented Reality – יכולה לסייע להם לבטא את עצמם, את היכולות הכישורים והניסיון שלהם בצורה הרבה יותר מוחשית ואותנטית. מאותו סקר שנערך בשנה שעברה, בו השתתפו גם מנהלי משאבי אנוש, עולה כי 64% מקרב המגייסים מרגישים שטופס קורות החיים אינו מצליח להמחיש עבורם, בצורה מלאה, את הידע והניסיון של המועמד שעומד לפניהם.

היכולת לבטא ידע, כישורים וניסיון בצורה מוחשית צריכה להיות לא רק אינטרס של מועמדים (ובפרט מועמדים מענפי הפרסום והאינטרנט), זו אמורה להיות אינטרס של מגייסים לפחות במידה זהה. על כן מנהלי גיוס צריכים לעודד הגשת מועמדות בפלטפורמות שונות וחדישות המאפשרות המחשת כישורים ספציפיים וניסיון מוכח.

דורשי עבודה מתחום טכנולוגיית מידע הם בעלי גישה לכלים אינטרנטיים ולפלטפורמות חדשניות. יש להם נוכחות וירטואלית (אתרים, בלוגים, פורומים וכיו"ב). מנהלי הגיוס צריכים לגלות פתיחות לשיטות גיוס חדשות ואף לעודד אותן, תוך שהם מוותרים על קורות החיים המסורתיים. המעבר הזה, למיון עובדים על פי showcase במקום קורות חיים 'יבשים' שם את הדגש על הידע, היכולות והניסיון, שהם בגדר העיקר במקום לשים דגש על קטגוריות משניות כמו השכלה, תעודות והשתלמויות. לא רק שלמנהל הגיוס יש את האפשרות לגשת ישר לעיקר, הוא יכול להתרשם מהכישרון והיכולת של העובד בצורה אותנטית כבר בשלב הראשוני, מה שחוסך שלבי גיוס ארוכים ומיותרים של מבדקים מקצועיים/טכניים ואימות קורות חיים.

למידע נוסף בנושא ראיונות וידאו הנכם מוזמנים לכתבה תחת הכותרת: עוד לא יישמת ראיונות וידאו כחלק מתהליך הגיוס?

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה