20 שנה ודבר לא השתנה

20 שנה ודבר לא השתנה

ג'ף תומפסון, מנהל אתר הדרושים jobwire: "אנחנו צריכים להחליף את כלי העבודה האינטואיטיביים שלנו בכלי עבודה מדעיים"

שיתוף
משאבי אנוש
משאבי אנוש

ג'ף תומפסון, מנהל חברת ,jobwire אתר דרושים ייעודי לשוק העבודה האוסטרלי, התראיין באתר משאבי אנוש HC Online בנושא עתידה של קהילת משאבי אנוש.

ג'ף תומפסון: אני רואה את שוק הגיוס, ההשמה ושירותי מיקור חוץ במשאבי אנוש ולמרבה הצער, שום דבר לא השתנה בעשרים השנים הארונות. אני עובד בתחום מ-1992 ועד היום, ושוב אני מדגיש לצערי – לא חל שינוי משמעותי.

נכון, היום אנחנו יכולים לפרסם משרות ולקבל קורות חיים און-ליין, אבל זה לא שינוי מהותי ואפילו לא חידוש, אנחנו רק נעזרים בכלי עבודה חדישים יותר. אנחנו עדיין מתנהלים באותו אופן – אינטואיטיבי. אנחנו עדיין יחידה אדמיניסטרטיבית שמספקת לארגון שירות שהוא לא כל כך מוערך ומה הפלא? אנחנו לא רווחיים ואם כן, אנחנו לא יודעים להוכיח שאנחנו רווחיים, וזה היינו הך.

מחלקת משאבי אנוש צריכה להשתנות במרוצת חמשת השנים הבאות. אנחנו צריכים להחליף את כלי העבודה האינטואיטיביים שלנו בכלי עבודה מדעיים. הצעד הראשון הוא כמובן להפוך את ההתנהלות שלנו לרווחית, לתרגם אותה למונחים כלכליים של עלות-תועלת, חיסכון, תשואות. אם לא נדבר במובנים האלה, הארגון לעולם לא יעריך אותנו כיחידה שנותנת לו ערך מוסף בעל משמעות.  

מי שבאמת צריכים לשפר את הביצועים שלהם אלו מנהלי ההשמה. הגיע הזמן שהם יתייחסו אל הלקוחות שלהם בכבוד הראוי ויתחילו לדבר איתם על נתונים מדידים / מדעיים / כלכליים. אם הם לא יצליחו להוכיח ללקוחות שלהם שהם רווחיים, הם יאבדו אותם, לקוח אחרי לקוח.

אני חושב שכלי הגיוס החשוב ביותר בעתיד הוא אסטרטגיה. מגייסים שחושבים שהכלים (האינטרנט, אתרי דרושים, רשתות חברתיות) הם העיקר, מפספסים. נכון שיש לנו רשתות חברתיות ואפשר לפנות לציבור רחב בפייסבוק או טוויטר ולפרסם משרה בתפוצה אדירה אבל מבלי לענות על השאלות העקרוניות כמו: למי פונים? כיצד פונים? כיצד ממתגים את המשרה? כיצד ממתגים את החברה? איך מפתחים קשר עם הציבור? איך שומרים עליו? ללא תשובות לכל השאלות הללו, לפעילות ברשת החברתית אין תרומה של ממש לטווח הארוך. כדי לעבוד עם הכלים החדשים, ושלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד רשתות חברתיות, צריך לפתח אסטרטגיה, צריך להיצמד לאסטרטגיה. האסטרטגיה היא מה שתאפשר לנו לנהל תהליך נכון, יעיל, חכם ורלוונטי לארגון, כשיש בידינו את היכולת להראות להנהלת הארגון שאנחנו מביאים ערך מוסף, ערך מובהק, מדיד, מוכח.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה