מאפיית גרייסטון Greyston Bakery בניו יורק, המתמחה במאפים מתוקים (קינוחים), קולטת עובדים בשיטת 'הראשון שנכנס נכנס'. בדיוק כך. המועמדים הראשונים שמתייצבים לריאיון הם אלו שמתחילים לעבוד, בתנאי שהם רוצים.
ג'וליאס ואלס: בכל פעם שנפחת משרה, ואני מדבר על תפקידים כלליים ולא על משרות ניהול, אנחנו מקבלים את המועמדים הראשונים שמגיעים. ללא כל קשר להכשרה, לניסיון או להמלצות. אנחנו לא בודקים את הפרטים הללו. יש אצלנו עבודה בשפע ומי שרוצה לעבוד – מוזמן לעבוד.
מרגע שעובד חדש נקלט הוא נכנס למסלול הכשרה מקצועית של 24 שבועות. זה מסלול מובנה שנועד ללמד עובדים חדשים את כל מה שהם צריכים לדעת כדי להצליח. אנחנו מלמדים אותם פרקטיקה וגישה.
אצלנו, תחילת עבודתו של עובד חדש לא נחשבת כ'תקופת ניסיון'. אנחנו לא משתמשים בצירוף הזה כי הוא כולל בתוכו את מרכיב הכישלון. המסלול שלנו נקרא מסלול הכשרה ייעודי. המטרה שלנו היא להעביר את העובדים החדשים מסלול שיאפשר להם לגדול ולצמוח אתנו. במסגרת המסלול הזה, העובדים החדשים לומדים לא רק איך להיות עובדים יעילים ופרודוקטיביים בענף האפייה אלא איך להיות עובדים מצטיינים לפי הסטנדרטים של המותג. לכן, זה לא כל כך משנה אם לעובד יש ניסיון בתחום, אנחנו נלמד אותו כל מה שהוא צריך לדעת, הוא רק צריך להתמיד ולהשקיע בתהליך.
במסגרת ההכשרה לתפקיד העובדים לומדים תוך כדי עבודה כשהם מלווים מנטורים מטעם החברה. אלו מסייעים להם לשלב בין פרקטיקה של עבודה יעילה, דיוק, עמידה ביעדים וכיו"ב, לצד הטמעת תהליכי עבודה על פי מערכת הערכים שמרכיבה את התרבות הארגונית. זה המפגש הקריטי בין הגישה לעשייה.
במשך כל אותם 24 שבועות המנטורים מלווים את העובדים החדשים כשאחת לשבועיים הם מעבירים משוב, כך שהעובד החדש יבין היכן הוא עומד, כיצד הוא נתפס, מה עליו לשפר ואיך. מטרת המשוב היא לתת לעובדים חדשים כמה שיותר כלים וידע כדי שיצליחו. רק שיצליחו!