במדינת טקסס היה ניסיון להעביר חוק שלנהגים אסור יהיה לדבר בטלפון הנייד בזמן נהיגה כדי למנוע מהם הסחת דעת מיותרת, על מנת להילחם בקטל בכבישים. אולם הצעת החוק נדחתה והמדינה הסתפקה בשורת הגבלים לנהגים צעירים (נהגים חדשים ונהגים שטרם מלאו להם 18). בנוסף, חל איסור על השימוש בטלפונים סלולריים באזור בית ספר (שלטים מסמנים לנהגים כשהם נכנסים לרדיוס בו השימוש בטלפון סלולארי אסור על פי חוק).
והיות שזה לא חוק מדינה, חברות מסחריות אינן מגבילות את העובדים שלהם בשימוש בטלפון סלולארי, נהפוך הוא, הן מספקות לעובדים מכשירים ומצפות מהעובדים שינהלו שיחות עבודה בזמן הנהיגה.
חברת קוקה קולה שלחה נהג למשימה וכשהוא נוהג במשאית החברה הממותגת ומשוחח בטלפון של העבודה, בנושא עבודה כמובן – גרם לתאונה בה נפגעה קשות אישה בת 37. הנפגעת תבעה ישירות את ענקית המשקאות ובית המשפט פסק לטובתה 21 מיליון דולר. הנהלת קוקה קולה הודיעה שהיא עומדת לערער על הפסיקה.
עורך הדין מרק בלו, הגיב לפרשה: "קוקה קולה, כמו חברות מסחריות רבות, עשתה שיקול מסחרי והעדיפה להרוויח כמה שעות עבודה פרודוקטיביות על חשבון בטיחות לעובדיה ולציבור הרחב. השיקול הקר של הנהלת החברה, להציב את טובתו המסחרית של העסק לפני כל דבר אחר, בידיעה שהיא עלולה לסכן את עובדיה ו/או את הציבור, מעוררת פלצות… אבל הלקח שניתן להסיק מהפרשה הזו הוא ברור. לו הייתה מאמצת מדיניות נהיגה בטוחה היא אולי הייתה מפסידה כמה דולרים בטווח הקצר אבל בטווח הארוך, היא בהחלט הייתה חוסכת 21 מיליון דולר… יותר ויותר אנשים וחברות מסחריות תובעים את חברה ולא את הנהג שפגע בהם וכאשר מדובר על נהגים העושים שימוש ברכב חברה ובשעות העבודה. סביר מאוד להניח שהחברה היא זו שתאלץ לתת את הדין ביום הדין… לכן הגיע הזמן שארגונים כמו קוקה יבדקו מה נעשה כיום וכיצד הם יכולים לשפר את תרבות הנהיגה של העובדים שלהם, ולו רק מתוך כדאיות מסחרית טהורה."