גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, הוא היו"ר החדש של חברת נמל אשדוד.
מינויו של סיטרמן אושר בדירקטוריון החברה בסוף השבוע, אך עדיין ממתין לאישור הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופט בדימוס שלום ברנר. היה ויאושר, ייחתם על-ידי שר האוצר והתחבורה.
בשנים 2001-2006 כיהן סיטרמן כמנהל עסקים ראשי של קבוצת מוזי ורטהיים (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ). מיד לאחר מכן מונה למנכ"ל משרד התחבורה ושימש בתפקיד עד 2009.
"אני שמח לחזור לענף התחבורה ולתרום מניסיוני כדי לקדם את פיתוח הנמלים, שהם הבסיס של הכלכלה הישראלית", אמר סיטרמן עם דבר אישור מינויו. "עם דירקטוריון החברה, ההנהלה והעובדים נצעיד בשיתוף פעולה ובדיאלוג מתמיד את נמל אשדוד למקומו הטבעי – אחד הנמלים החשובים והמובילים ביותר במזרח התיכון".
בדומה לשיעורי צניחת הרווחים של תנובה ב-2011, חברת נמל אשדוד בניהולו של שוקי סגיס דיווחה השנה על ירידה של 90% ברווח הנקי, מ-179 מיליון שקל ב-2010 ל-18.8 מיליון ב-2011.
שיאני השכר
עובד ישראלי בחברה ממשלתית משתכר מדי חודש 24,200 שקלים בממוצע. כך לפי דו"ח רשות החברות הממשלתיות שפורסם היום (א').
בהסתמך על נתוני הדו"ח, שיאני השכר הם עובדי נמל אשדוד – 38,900 שקלים בחודש – זינוק של 15.7% ב-2011 ו-20% בשנתיים.
במקום השני בטבלת השכר בחברות הממשלתיות מתבססת חברת נמלי ישראל, שעובדיה נהנים משכר מ-36,900 שקל בממוצע בחודש. שכרם עלה אשתקד בשיעור של 5.1%.
עובדי נמל חיפה התברגו במקום השלישי, עם שכר חודשי ממוצע של 34 אלף שקל – עלייה של 11.6% בשכר. אחריהם ניצבים עובדי רפא"ל עם 31 אלף שקל, וירידה של 2.3%.