לאחר שהורה בית הדין האזור לעבודה בחיפה להשיב לעבודה את עובד רכבת ישראל, משה חזות, שזכה להגנה מכוח החוק כחושף שחיתויות, הגישה הרכבת ערעור על החלטתה, ובית המפשט ידון בנושא.
בית הדין הורה להחזיר את חזות לעבודה ואף לפצותו על חלק מהתקופה מהמועד בו הוא פוטר עד למועד בו שב לעבודה. ב-2003 הגיש חזות לבית הדין האזורי לעבודה בקשה להורות על החזרתו לעבודה ולתפקידו, ולהפסיק להתנכל לו עקב שחיתויות שחשף ברכבת ותלונות כביכול שהגיש. תוך כדי ניהול הליכים הוא פוטר.
במשך קרוב לשבע שנים המתין חזות לסיום ההליך המשפטי, עד לחזרתו לעבודה. לאחר הליך משפטי ארוך שנמשך שנים, נפסק כי הוא יושב לעבודתו ברכבת לתפקיד שיתאים לכישוריו ולמצבו הבריאותי, בהיותו נכה עבודה, וכי הוא יקבל שכר החל מחודש באפריל 2007. חזות תובע פיצוי כספי נוסף, וכן כי יוצאו כל התלונות שהוגשו נגדו מתוך תיקו האישי ברכבת.
הנהלת הרכבת, באמצעות עורכת הדין יעל דולב, ערערה אף היא על ההחלטה. הרכבת טוענת כי בית הדין האזורי טעה כאשר הורה להשיב את חזות לעבודתו, וכאשר קבע כי הינו חושף שחיתויות וכי הוא זכאי להגנה מכוח החוק. כמו כן מערערת על התשלום הרטרואקטיבי שנקבע לו ועל הסכום שנפסק. נטען כי חזות לא סבל מהתנכלויות וכי לא ניתן משקל ראוי לטענה כי התנכלו לו. מנגד נטען ברכבת כי לא נפלו פגמים בהליך הפיטורים.
בית הדין הארצי לעבודה ידון ביום 1.5.12 בשני הערעורים.
לרכבת ישראל אין רגע דל מבחינת יחסיה עם העובדים. לאחרונה הודיעו ההנהלה וההסתדרות על השגת הסכם תקדימי עם ועדי העובדים ברכבת, שיאפשר מימוש הרפורמה המבנית בד בבד עם שקט תעשייתי מצד העובדים למשך 3.5 שנים שיעלה לרכבת 100 מיליון שקל. בתמורה התחייבו ההסתדרות וועדי העובדים לבטל את סכסוכי העבודה הקיימים ולא לנקוט עיצומים או שביתות עד סוף שנת 2015.