שלוש שנים לאחר פרוץ המשבר הפיננסי העולמי למרבית העובדים בארצות הברית אין אמון בהנהלה. כך עולה ממחקר של חברת הסקרים האמריקנית מריץ.
בין הסיבות לחוסר האמון מציינים המשתפים בסקר: תקשורת לקויה בין העובדים להנהלה, העדר תמיכת ההנהלה בעובדים, התנהגות בלתי עקבית של ההנהלה ותחושה שהמנהלים מעדיפים את המקורבים להם. רק 10% מבין הנשאלים אמרו כי הם מאמינים שההנהלה תחליט החלטות נכונות בשעת משבר. אחוז המאמינים להנהלה גבוה יותר בקרב האוכלוסייה הצעירה שהצטרפה לשוק העבודה לאחר המשבר.
משבר האמון החריף של העובדים האמריקאיים עם ההנהלה, מתבטא בנתונים נוספים: רק 14% סבורים שההנהלה מתנהלת באופן הוגן, רק 12% סבורים שלמנהלים אכפת מהם ורק 7% סבורים שיש קשר בין מה שהמנהל אומר לבין מה שהוא עושה. למשבר האמון החריף של העובדים בהנהלה משמעויות הנוגעות להצלחת הארגון. מספר רב של מחקרים מצא קשר ישיר בין מידת האמון של העובד בהנהלה להצלחת הארגון.
הנכונות של עובד להשקיע בעבודה מעבר למתחייב בחוזה ההעסקה הפורמאלי, כמו שעות נוספות והעלאת רעיונות חדשים, מחייבת יחסי אמון בין כל הדרגים בארגון והעדר כל אלו פוגם ביכולת הארגון להצליח. הדברים נכונים במיוחד במשק תחרותי, שבו כל יתרון מזערי עושה את ההבדל בין הצלחה לכישלון.
הממצאים של הסקר הנוכחי עולים בקנה אחד עם סדרת מחקרים אחרת, שהצביע על חוסר מעורבות של עובדים בכירים בארגון. העובדים הבכירים, כך מתברר, משקעים זמן רב בחיפוש קריירות חדשות ובהצעות מפתות יותר. כרבע מבין הנשאלים מקרב עובדים בכירים, ציינו כי הם מתכוונים לעזוב את מקום העבודה בשנה הקרובה. תוצאות הגדולות ב- 15% מאשר תוצאות סקרים דומים שנערכו ב-2006 . 20% מבין הנשאלים הודו כי רמת 'אי האכפתיות' שלהם מהארגון גבוהה במיוחד.
החוקרים החליטו הפעם לערוך את הסקר על מדגם גדול במיוחד, שכלל 50 אלף עובדים. מחקרים אלו מצביעים על קשר בין רמה גבוהה של 'אי-אכפתיות' לבין ירידה בתפוקה, חוסר מחויבות לארגון וגם מתח יומיומי וחשש לאבד את מקום העבודה.
האם המנהל הוא מנהיג או רק מנהל / אדמיניסטרטור / מפקד
האם תפקיד המנהל הוא רק להציב יעדים משימות וכו
או גם לטפל לטפח את ההון האנושי
עד כמה המנהל מכיר את האנשים
מה הוא יודע עליהם מחוץ למה שהם עושים בעבודה, וכו