בג"ץ אישר אתמול את המשך ההתקשרות של רכבת ישראל עם חברת הקרונות הקנדית בומברדיה.
בית המשפט דחה עתירה שהגיש ועד העובדים, למתן צו על תנאי וצו ביניים נגד משרד התחבורה, הרכבת, משרד האוצר ובומברדיה ישראל. המשיבים התבקשו על-ידי העותרים להסביר מדוע לא יחשפו את הסכם התחזוקה שנחתם בין הרכבת לחברה הקנדית, במסגרתו נרכשו 150 קרונות חדשים.
העותרים, בהם דפני ליף ופרופ' יוסי יונה, טענו כי הסכם העקרונות שנחתם בין הרכבת לבומברדיה הוא למעשה אמצעי להביא להפרטת הרכבת ו"נדרש למנוע קריעת השירות הרכבתי הארצי, לחברות בת, לחברות חיצוניות למיניהן וכדומה".
בוועד הגיבו לדחיית העתירה על-ידי המשך הטלת האשמות בהנהלה ובשר התחבורה ישראל כץ. "אין לשר התחבורה שום רצון לשפר את רכבת ישראל, והוא מוכיח זאת במעשיו. במקום להביא לשיפור אמיתי, הוא החליט להפריט את הרכבת ולהכניס עובדי קבלן. הנהלת הרכבת משתפת איתו פעולה ומשמשת לו כחותמת המאשרת את המהלך הבזוי.
"הנהלת הרכבת פועלת בכל האמצעים כדי לגרור את ועד העובדים לנקוט במהלכים קיצוניים שיביאו לפגיעה בציבור, אולם ועד העובדים בשלב זה נוהג באיפוק ובאחריות כלפי הנוסעים. הצעדים הארגוניים בהם אנו נוקטים הינם מידתיים ומכוונים כלפי הנהלת הרכבת. אנו מקווים ששר התחבורה וההנהלה יתעשתו כדי למנוע פגיעה בציבור הנוסעים".
אתמול (ד') הקימו עובדי הרכבת אוהלי מחאה בתחנות חיפה מרכז השמונה ובמתחם הרכבות בלוד, על רקע הסכסוך עם ההנהלה ובשל כניסתם של עובדי קבלן למוסכי החברה.
עבודות הפיתוח ורכבות המשא והמטענים מושבתות מזה כשבוע ימים, במסגרת אותם צעדי מחאה של העובדים בגין תחילת יישום המלצותיו של השר כץ להבראת הרכבת.