מה הקשר בין HR לבר?

מה הקשר בין HR לבר?

הלן רוטנברג, פרופסור במכללה ויועצת השמה, מספרת על הכישורים המקצועיים שרכשה, דווקא כשעבדה כמוזגת משקאות בבר

שיתוף
כישורים לניהול משאבי אנוש
כישורים לניהול משאבי אנוש

הלן רוטנברג, פרופסור במכללת Marist בניו יורק ושותפה בחברה לייעוץ והשמה HNR Associates, טוענת שלמנהלים ובפרט למנהלי HR יש הרבה מה ללמוד מברמנים (מוזגי משקאות בבר).

בראיון לאתר HR Journal, רוטנברג אמרה רוטנברג כי בצעירותה היא עבדה בבר כמוזגת משקאות ולאחר מכן, עם השנים, בכל תפקיד שהיא מילאה, היא תמיד 'נעזרה' בכישורים שהיא רכשה מאחורי הבר.

רוטנברג: "בר הוא מקום עבודה מיוחד במינו. אף עובד לא בא רק כדי 'לעבוד' כמו שאף לקוח לא בר רק כדי 'לשתות'. אנשים באים להיות חלק ממשהו. כשאתה עובד מאחורי בר אתה הופך לגורם המרכזי ביותר במקום, אתה בעצם לב ליבו של המקום. העבודה בבר לימדה אותי מהי הזדהות ומחויבות אינסופית לעבודה. שם קיבלתי את הכלים הבסיסיים ביותר ששירתו ומשרתים אותי יום יום בעבודה.

"מעבר לעובדה שבר הוא מקום מצוין לסגל מיומנויות למידה של התמודדות עם לקוחות במצבי 'אמת', צורך בפתרון בעיות והתמודדויות חדשות בכל משמרת מחדש, הכלים החשובים ביותר שלומדים מאחורי הבר הם הכלים לניהול מערכות יחסים, מערכות יחסים שמושתתות על כנות, על מחוייבות, הבנה ואמפתיה. מנהל משאבי אנוש שיש לו את התכונות הללו, צפוי להצליח בכל אשר יפנה."

אז מהם הכישורים הנרכשים בעבודה מאחורי בר המשקאות?
רוטנברג: יושר. יושר הוא לא עוד חלופה שמלמדים את העובדים להשתמש בה בעת הצורך במינון מוגבל וביתר זהירות. יושר הוא הברירה היחידה, זו השפה היחידה שמדוברת בעולם הזה והיא השפה בה כולם צריכים להשתמש בחיים או בעבודה. יושר הוא המפתח למערכות יחסים והרי כל מה שאנחנו עושים בשוק העבודה, הוא לבנות מערכות יחסים עם העמיתים שלנו, המנהלים, הלקוחות.

דבר חשוב נוסף שלומדים בעבודה מאחורי בר המשקאות, הוא תקשורת בין אישית מילולית וא-מילולית. התקשורת בין מוזג המשקאות לסובבים אותו, מהווה את המפתח להצלחתו בתפקיד. ברמן לומד איך לדבר וחשוב יותר – איך להקשיב. הוא לומד לתקשר עם אנשים באמצעים לא מילוליים כמו הבעות, טונים, שפת גוף ומכלול מסרים נלווים. הברמן יודע 'לשדר' מסרים וזה הופך אותו לאדם אהוב, לאדם שאנשים רוצים להיות בסביבתו, שאנשים בוטחים בו. הברמן מסוגל, בשעה אחת, להגיע עם לקוח לרמה של פתיחות שבה הוא (הלקוח) חושף בפניו (בפני הברמן), פרטים שהוא לא היה מספר לאדם אחר.

בשוק העבודה הדינאמי של ימינו, היכולת לעבוד עם אנשים, להגיע אליהם, ליצור עימם מערכת יחסים מושתתת על אמון, על כבוד ועל הבנות הדדיות – היא יכולת מופלאה.

מה עוד למדת במסגרת עבודתך כברמנית?
רוטנברג: בדיעבד למדתי הרבה על קבלת החלטות ועל אומץ. קבלת החלטות לא רק בטווח הארוך אלא בטווח הקצר. זו היכולת להתמודד בכל יום מחדש עם מקרה שעוד לא נתקלת בו. היכולת להיתקל בסיטואציה ובבעיה חדשה ובמקום להיבהל לחשוב: 'רגע, מעניין, בזה עוד לא נתקלתי'. היכולת לנתח מצבים ולייצר פתרונות מידיים בצורה הנכונה ביותר ולדעת שאתה בעצם מוכן לבלתי צפוי – זו יכולת מופלאה שמשרתת אותך בכל תחום שלא תבחר.

והדבר האחרון הוא אומץ. אומץ זו התכונה החשובה ביותר בעולם העסקים של ימינו. אנשים חושבים שאומץ זה לעשות, לגדול, להתנסות ולקחת סיכון. אני לא מתכוונת לאומץ הזה. אני מדברת על האומץ להיות בסיטואציה ולהבין אותה ולקבל החלטות 'קשות'. נכון שזה לפעמים אומר לגדול, להרחיב ולהשקיע, אבל באותה מידה החלטה אמיצה יכולה להיות לצמצם, לוותר, לדחות. אומץ זה היכולת להתמודד בסיטואציה קשה ולקבל החלטה נכונה ומושכלת, היות והיא הנכונה ביותר לטווח הארוך, גם אם היא קשה. 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה