תיאור משרה מתוכנן היטב הוא אחד הכלים החזקים ביותר למשיכת כישרונות מובילים.
מודעת הדרושים משמשת כרושם ראשוני על מועמדים לגבי הארגון, ובמידה רבה, הניסוח שלה יכול לקבוע אם הם יגישו מועמדות או עוברים למודעה אחרת.
כדי למשוך מועמדים איכותיים, תיאורי התפקיד צריכים להיות ברורים, מרתקים ומתוכננים במישור האסטרטגי. המטרה היא להדגיש את מה שמייחד את החברה ואת התפקיד.
להלן 6 שלבים לתכנון מודעת דרושים שתהיה אטרקטיבית לטלנטים מובילים:
1 להתחיל עם כותרת תפקיד משכנעת:
שם התפקיד (כותרת התפקיד) צריך להיות ברור, תמציתי וכזה שמוכר בתעשייה הרלוונטית.
יש להימנע מכותרות יצירתיות מדי כמו 'שיווק נינג'ה' או 'גורו מכירות', מכיוון שהם עלולים לבלבל מועמדים ולפגוע בנראות החיפוש.
במקום זאת, יש להשתמש במונחים המשקפים במדויק את תוכן המשרה, כגון 'מומחה שיווק בכיר' או 'מהנדס תוכנה – פיתוח X'.
2 לכתוב תיאור תמציתי ואטרקטיבי של התפקיד:
פסקת הפתיחה צריכה ללכוד במהירות את תשומת ליבו של המועמד. עליה להתמקד בדגשים שחשובים למועמדים, לרבות, למה התפקיד הזה מרגש, איך הוא תורם להצלחת החברה, איזו השפעה תהיה למועמד
דוגמה לניסוח שכולל את הדגשים הללו: "מומחה שיווק בכיר, חדשני, שיניע מחוברות למותג ויוביל קמפיינים אסטרטגיים בסביבה טכנולוגית מהירה. אם את\ה פורח\ת במקום שנדרשות יצירתיות ואסטרטגיות מבוססות נתונים, זו ההזדמנות המושלמת עבורך".
3 להגדיר בבירור תחומי אחריות:
יש להשתמש בנקודות מודגשות כדי לשרטט את תחומי האחריות במשרה, תוך שמוודאים שהן ברורות וניתנות לפעולה.
יש להתחיל ניסוח של כל נקודת דגש עם פועל פעיל חזק, כמו 'להוביל', 'לפתח', 'לנהל'. יש להתמקד במשימות מרכזיות במקום לרשום כל חובה קטנה.
לדוגמה: לפתח ולבצע אסטרטגיות שיווקיות להגברת המודעות למותג; שיתוף פעולה עם צוותים מגוונים כדי להניע את מעורבות הלקוחות; לנתח את ביצועי הקמפיין ולבצע אופטימיזציה של אסטרטגיות על סמך תובנות המופקות מנתונים.
4 להדגיש כישורי חובה וכישורים מועדפים:
יש להבדיל בין כישורים נדרשים בעלי חשיבות קריטית, לבין כישורים מועדפים (כאלה שמעניקים עדיפות לבעליהם).
ההבחנה ביניהם נועדה למנוע הרתעת מועמדים חזקים שאין להם חלק מהכישורים המועדפים.
לדוגמה:
כישורי חובה: +5 שנות ניסיון בשיווק דיגיטלי; מיומנות מוכחת ברמה גבוהה בגוגל אנליטיקס ואסטרטגיות SEO.
כישורים מועדפים: ניסיון בשיווק SaaS; היכרות עם כלי אוטומציה שיווקית.
5 להציג את התרבות הארגונית של החברה ויתרונותה:
הטלנטים המובילים מסתכלים מעבר לשכר. הם רוצים לדעת על התרבות הארגונית של החברה, הערכים והיתרונות.
יש לתאר בקצרה את הייעוד של החברה, סביבת מקום העבודה והיתרונות הייחודיים לרבות סידורי עבודה גמישים, תוכניות פיתוח מקצועי, יוזמות בריאות ועוד.
6 להשתמש בשפה מכילה:
יש להימנע משפה מקודדת מגדרית או מרחיקה. במקום לכתוב: "אנחנו מחפשים רוקסטאר", יש לכתוב: "אנחנו מחפשים מנהיג מונחה תוצאות". יש להשתמש ב"אתה" כדי לגרום לתיאור להרגיש אישי ומזמין יותר.
בסיכומו של דבר, תיאור תפקיד יעיל צריך לפרט מעבר לחובות התפקיד בלבד, שכן הוא המרכיב הראשון ש'מוכר' את התפקיד והחברה לכישרונות מובילים.
הפיכת מודעות הדרושים לברורות, מרתקות וממוקדות במועמדים, מאפשרת לחברות למשוך את אנשי המקצוע הטובים ביותר שמתואמים עם המשימה והחזון של החברה.