6 תחזיות מרכזיות לגבי מגמות תחום הלמידה בארגונים

6 תחזיות מרכזיות לגבי מגמות תחום הלמידה בארגונים

שיתוף

עתיד הפיתוח המקצועי של העובדים צפוי להיות תלוי יותר ויותר בבינה מלאכותית.

מסלולי הלמידה יותאמו לכל עובד באופן אישי, בין השאר בהתאם ליכולות שלו, למיומנויות שלו, ולשיפור מהיר בתגובה לשינויים טכנולוגיים.

עד 2027-2030 צפויים הלמידה והפיתוח המקצועי של עובדים לעבור שינוי משמעותי, המונע על ידי התקדמות הטכנולוגיה, במיוחד בינה מלאכותית, אוטומציה ופלטפורמות למידה דיגיטליות.

מחקרים צופים שעד השנים 2027-2030, ארגונים יעדיפו מערכות למידה אג'יליות מבוססות טכנולוגיה, המעצימות את העובדים ללמוד באופן שוטף ללא הרף ולהסתגל לאתגרים חדשים.

להלן 6 תחזיות מרכזיות לגבי מגמות תחום הלמידה בארגונים:

1 התגברות הלמידה הדיגיטלית והלמידה מרחוק:

מחקרים שבוצעו בעולם עולה, כי מ-2020 עד 2028 צפוי שוק הלמידה האלקטרונית העולמית של ארגונים לצמוח בקצב צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של שמונה אחוזים, ולהגיע ל-50 מיליארד דולר עד 2028.

ככל שהעבודה מרחוק והעבודה ההיברידית הופכות נפוצות יותר, פלטפורמות למידה דיגיטליות, כיתות וירטואליות ומודולי למידה בקצב עצמי ישלטו יותר בהתפתחות המקצועית.

ההערכה היא שעד שנת 2030, כ-70% מהעובדים יסתמכו על כלים דיגיטליים לצרכי הלמידה שלהם.

2 למידה מותאמת אישית מבוססת בינה מלאכותית:

עד שנת 2030 צפויה הבינה המלאכותית להתאים אישית את מסלולי הלמידה של העובדים בהתבסס על צרכים אישיים, פערי מיומנויות ותפקידים.

על פי "דוח הלמידה בעבודה במקום העבודה 2022" שנערך על ידי לינקדאין, כ-72% ממובילי הלמידה והפיתוח צופים שעד שנת 2030 יהיה לבינה המלאכותית תפקיד משמעותי בהתאמה אישית של למידה.

זה יאפשר לעובדים ללמוד בצורה יעילה יותר, עם המלצות מותאמות ופלטפורמות למידה שמתאימות להתקדמות שלהם.

3 התמקדות בלימוד מיומנויות חדשות ושיפור מיומנויות:

מדו"ח של הפורום הכלכלי העולמי עולה, שבשנה הבאה יזדקקו יותר מ-50% מכלל העובדים למיומנויות חדשות.

מגמה זו תימשך עד שנת 2030 ככל שהאוטומציה והבינה המלאכותית ישנו את דרישות התפקיד.

הפער במיומנויות צפוי להתרחב, מה שיגרום לחברות להשקיע רבות בהכשרת העובדים בהתאמה לדרישות המשתנות.

זאת ועוד, עד שנת 2030 צפויות כ-85 מיליון משרות להתבצע על ידי אוטומציה, כשמנגד, כ-97 מיליון תפקידים חדשים צפויים להופיע, מה שמדגיש עוד יותר את הצורך בלמידה מתמשכת.

4 מיקרו-למידה ולמידה מתמשכת:

יותר ויותר ארגונים, כמו גם יותר ויותר עובדים יעדיפו מיקרו-למידה, באמצעות עם מודולי למידה קטנים וקצרים, לפי דרישה, המתאימים לשגרת היומיום שלהם.

מחקר שבוצע על ידי חברת המחקרים Deloitte מצביע על כך שעד שנת 2030, כ-80% מהלמידה הארגונית תתרחש תוך כדי עבודה באמצעות חוויות למידה קצרות וממוקדות.

שיטה זו תאפשר לעובדים ללמוד בדיוק בזמן הרלוונטי וליישם את הנלמד באופן מיידי.

5 מודלים של למידה מבוססת יכולת:

המגמה בתחום הלמידה היא בכיוון של למידה מבוססת יכולת, שבה עובדים רוכשים מיומנויות וכישורים ספציפיים ולא תארים פורמליים.

עד שנת 2030 צפויות יותר מ-60% מהחברות לאמץ מודלים של הכשרה מבוססת יכולות כדי לתת מענה לדרישות המיומנויות המשתנות במהירות.

גישה זו תתאים את פיתוח העובדים באופן הדוק יותר לצרכים העסקיים, שכן מחלקות הפיתוח והמחקר מתמקדות במתן הכישורים הנכונים לתפקידים מתפתחים.

6 מיומנויות רכות ואוריינות דיגיטלית:

המיומנויות הטכניות ימשיכו אמנם להיות חיוניות, אבל יהיה דגש מוגבר על מיומנויות רכות כגון יצירתיות, חשיבה ביקורתית, תקשורת ואינטליגנציה רגשית.

ממחקר של WEF עולה, כי חלק ניכר מהמיומנויות הנדרשות במשרות ישתנו כבר במהלך השנה הקרובה, ומגמה זו תמשך ותגבר עד שנת 2030.

מעסיקים צפויים להתמקד יותר ויותר בפיתוח מיומנויות רכות אלו, בצד אוריינות דיגיטלית, כדי להכין את העובדים לפתרון בעיות מורכבות בבינה מלאכותית וסביבות עבודה משופרות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה