שיתוף

Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

התנהגות ניהולית חיובית ואפקטיבית יכולה להיות אבן היסוד להצלחת הארגון, ולהשפיע ישירות על מידת המחוברות של העובדים, הפרודוקטיביות שלהם, שביעות הרצון מהעבודה והתרבות הארגונית הכוללת.

לכל מנהל יש את סגנון הניהול הייחודי שלו, אבל יש סוגי התנהגות בסיסיים שהוכחו באופן עקבי כחיוניים לעידוד השראה בקרב העובדים ולהגברת המוטיבציה שלהם.

התנהגויות אלו הן הגורם שמבדיל בין מנהלים מצוינים לבין מנהלים טובים או בינוניים. יש להן תפקיד מכריע בטיפוח סביבת עבודה חיובית.

להלן 3 סוגי ההתנהגויות של מנהלים שמבחינים בין מנהל טוב למנהל מצוין:

1 תקשורת אפקטיבית:

אחד מסוגי ההתנהגות הקריטיים ביותר של מנהל מצליח הוא היכולת לתקשר ביעילות. זה כולל גם תקשורת מילולית וגם לא מילולית, כמו גם הקשבה פעילה.

מנהלים המתקשרים בצורה ברורה וגלויה עוזרים לעובדים להבין את התפקידים, תחומי האחריות והציפיות שלהם מהם, מה שמפחית בלבול ומשפר את הפרודוקטיביות.

מתן משוב באופן קבוע, חיובי ובונה, מבטיח שהעובדים ירגישו מוערכים ושמדריכים אותם  בצמיחתם המקצועית.

זאת ועוד, תקשורת פתוחה מטפחת אמון ומעודדת עובדים לחלוק רעיונות, חששות או אתגרים ללא חשש משיפוטיות.

תקשורת ברורה מונעת אי הבנות, בונה אמון ויוצרת תרבות של שקיפות, מה שגורם לעובדים להרגיש מחוברים יותר למטרות הארגון ולייעודו.

2 אמפתיה ואינטליגנציה רגשית:

אמפתיה כרוכה בהבנה והכרה ברגשות, דאגות ונקודות מבט של העובדים. מנהלים המפגינים אמפתיה ואינטליגנציה רגשית יכולים להתייחס לחברי הצוות שלהם ברמה האישית, תוך זיהוי החוזקות, האתגרים והמניעים הייחודיים שלהם.

התנהגות זו מטפחת סביבת עבודה תומכת ומכילה, שבה העובדים מרגישים מוערכים, מכובדים ומובנים.

מנהלים אמפתיים מצוידים טוב יותר להתמודד עם קונפליקטים, לספק תמיכה בזמנים לחוצים ולהניע את הצוותים שלהם ביעילות.

כשעובדים מרגישים שלמנהל שלהם באמת אכפת מהרווחה שלהם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מחוברים לארגון נאמנים ובעלי מוטיבציה, מה שמוביל לשביעות רצון גבוהה יותר בעבודה ולשימור ארוך טווח.

3 הסתגלות לשינויים וגמישות:

הנוף העסקי משתנה כל הזמן, ומנהלים שיכולים להסתגל לשינויים הללו מפגינים חוסן ויכולת לשגשג תחת לחץ.

מנהלים בעלי יכולת הסתגלות מהירה לשינויים יכולים להתאים את האסטרטגיות, התהליכים והגישות שלהם כדי להתאים לאתגרים חדשים, לטכנולוגיות מתקדמות ולשינויים בשוק.

מנהלים כאלה גם נוטים יותר לתמוך בצוותים שלהם בהתמודדות עם שינויים, וגורמים לכך  שהעובדים ירגישו בנוח להסתגל לנסיבות חדשות.

מנהלים בעלי יכולת הסתגלות מהירה לשינויים מעוררים אמון בצוותים שלהם, ומראים שהם יכולים להתמודד עם אי ודאות ולשנות כיוון ביעילות.

התנהגות זו עוזרת לעובדים להיות אג'ילים ולהגיב במהירות, ומטפחת תרבות ארגונית  של חדשנות ושיפור מתמיד.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה