שיתוף

Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

המאמר "5 Questions Every Manager Needs to Ask Their Direct Reports" מאת סוזן פפרקורן, שפורסם במגזין המוביל Harvard Business Review, הוא אחד המאמרים הנקראים ביותר בקרב מנהלים מכל העולם. מתוך סקרנות, קראתי אותו וגיליתי שחמש השאלות המוצגות בו מכסות במיומנות רבה את רוב הנושאים המעסיקים עובדים ומנהלים כיום.

ניהול צוות אפקטיבי בעולם מורכב ומשתנה תמידי דורש הרבה יותר ממתן משימות ופיקוח על עמידה ביעדים וזמנים. זה לא חדש. השאלה האמיתית היא – מה באמת יעזור למנהלים להצליח בתפקידם? כמובן שאפשר לדבר על פיתוח מיומנויות עתיד כמו: אמפתיה, גמישות, יציאה מאזור הנוחות ויצירת תחושת משמעות, אבל מה אם יש כלי פשוט ואפקטיבי שאפשר ליישם כבר מחר בבוקר?

כדי ליצור סביבת עבודה דינמית, פרודוקטיבית ומספקת, מנהלים צריכים לתקשר באופן פתוח וכנה עם עובדיהם לבנות אמון, ולסייע בצמיחה מקצועית. אחד הכלים המדהימים והעוצמתיים לכך הוא השימוש בשאלות ממוקדות. שאלות אלו מאפשרות לעובדים להרגיש מוערכים, להביע את דעתם ולהרגיש שותפים בהצלחות הצוות. דרך תקשורת זו, לא רק שנוצר קשר חזק יותר בין המנהל לעובד, אלא גם מאפשר לגלות עולם שלם של תובנות, רעיונות ומוטיבציה שמחכה להתגלות.

להלן 5 שאלות ממוקדות שיובילו מנהלים לחבר אליהם את עובדיהם:

מה הדבר החשוב ביותר שעבדת עליו לאחרונה, ואיך זה השפיע על העבודה שלך?

שאלה זו פותחת צוהר לעולמו של העובד, ומאפשרת למנהל להכיר גם את נקודת מבטו של העובד. באמצעות השאלה הזו, המנהל יכול להבין מהם הפרויקטים המרכזיים שמעסיקים את העובד, אילו אתגרים הוא נתקל בהם ומהי תרומתו הייחודית לצוות. הבנה זו מאפשרת למנהל לראות את התרומה האישית של העובד ואת הדרכים בהן הפרויקט השפיע על תפקודו המקצועי והאישי. בנוסף המנהל יכול להעניק תמיכה מותאמת ולזהות נקודות חוזק ונקודות לשיפור, ולהראות לעובד שהוא באמת רואה ומעריך את המאמץ שלו.

מה אתה אוהב בעבודה שלך?

התמקדות בחיובי מעודדת שביעות רצון ומחזקת את המוטיבציה. כאשר המנהל שואל שאלה כזו, הוא יכול ללמוד מה גורם לעובד שלו סיפוק והנאה, וליצור סביבה עבודה שתכלול יותר הזדמנויות לחוות את אותם הדברים. כאשר עובדים מרגישים שהמנהל שלהם מכיר ומעריך את מה שגורם להם שמחה ומעלה בהם מוטיבציה, הם נוטים להיות יותר מחויבים ונלהבים בעבודתם, מה שמוביל לאווירה חיובית ומעצימה בארגון כולו.

מהם היעדים שלך לקריירה, ואיך אני יכול לעזור לך להשיג אותם?

גילוי עניין בהתפתחות המקצועית של העובדים משקף להם שהם מוערכים ושהמנהל תומך בהצלחתם. שיחה כזו יכולה להוביל להצבת יעדים משותפים, תכוניות מנטורינג ואפשרויות קידום. כאשר העובדים מרגישים שיש להם תמיכה והתייחסות רצינית לצרכים ולשאיפות שלהם, הם נוטים להיות מחויבים יותר ולהשקיע יותר בעבודה. זוהי דרך מצוינת להראות לעובדים שהם חלק בלתי נפרד מההצלחה של הארגון.

מה אתה חושב שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את עבודת הצוות או את המחלקה שלנו?

משוב פתוח מאפשר זיהוי תחומים לשיפור, הן ברמת התהליכים והן ברמת התרבות הארגונית. מנהלים קשובים יכולים לקבל נקודות מבט מגוונות, רעיונות יצירתיים, ייעול העבודה, ושיפור רווחת העובדים תוך הגברת תחושת השייכות. שיחה כזו יכולה להוביל לשינויים משמעותיים ולקדם תחושת שיתוף פעולה ומעורבות העובדים בתהליכים הארגוניים. בנוסף, כאשר המנהל מראה שהוא באמת מעונין לשמוע ולהקשיב, הוא בונה מערכת יחסים המבוססת על אמון  – מרכיב הכרחי לחיזוק הקשר עם העובדים.

מה, לדעתך, אנו יכולים לעשות אחרת, טוב יותר על מנת להצליח יותר כצוות וכמחלקה?

שאלה פתוחה זו נותנת מקום לכל נושא שעולה על דעת העובד, בין אם קשור ישירות למשימותיו או לאווירה הכללית. הקשבה אמיתית יכולה לחשוף בעיות סמויות, הצעות לשיפור או אפילו רגשות וחששות שדורשים התייחסות. באמצעות שאלה זו, המנהל יכול לבנות אמון ולקדם אווירה של פתיחות ושקיפות בצוות. כאשר העובדים מרגישים שהם יכולים לדבר בחופשיות ולשתף את מחשבותיהם, הם נתרמים בתחושת הרווחה והשיפור המתמיד בסביבת העבודה, ומוביל לארגון בריא וחזק יותר.

הנעת צוות בעולם העבודה החדש

כדי שתהליך זה יצליח, עליכם, כמנהלים ומנהלות, להגיע עם לב פתוח ועם רצון אמיתי להקשיב לעובדים שלכם. הראו אמפתיה והיכנסו לנעליהם, הבינו את הצרכים והתחושות שלהם. היו גמישים ונכונים להתאים את עצמכם לשינויים, גם אם זה דורש ממכם לצאת מאזור הנוחות שלכם. התשוקה שלכם להוביל וההתלהבות להקשיב באמת הן המפתחות להצלחה. אל תיכנסו להתגוננות, אלא קבלו את נקודות המבט של העובדים ואת הרעיונות החדשים בברכה.

לאחר כל שיחה, חשוב לבדוק ולוודא שהעובדים מרגישים שלשיחה הייתה השפעה אמיתית. בכך אתם מראים שהמילים שלכם מגובות במעשים ושאתם מחויבים לפיתוח ולצמיחה של הצוות שלכם. כשהעובדים רואים שאתם לא רק מדברים, אלא גם פועלים בנחישות ובהתמדה, הם מרגישים מוערכים ומקבלים השראה. זהו הרגע שבו נוצרת מנהיגות אמיתית – מנהיגות שמבוססת על אמפתיה, תשוקה והתלהבות, מנהיגות שמעוררת שינוי ומעצימה את כל הסובבים. תהנו.


להעמקה ולמידה נוספת על עולם העבודה החדש המשיכו לערוץ הייעודי שבקישור זה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה