שיתוף

Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

במאמר זה נבחן כמה מהתובנות החשובות ביותר שלה וכיצד ניתן ליישם אותן בחיי היומיום.

תובנות מרכזיות של ד"ר אדיטי נרורקר:

החשיבות של מניעת שחיקה מוקדמת: ד"ר נרורקר מדגישה שהמניעה היא המפתח לניהול לחץ. פעמים רבות, אנשים לא מבחינים בסימנים הראשוניים של שחיקה עד שהם כבר עמוק בתוך המשבר. על ידי תשומת לב לסימנים מוקדמים כמו: עייפות כרונית, חוסר מוטיבציה, או ירידה בריכוז, ניתן לנקוט צעדים מניעתיים שימנעו את התדרדרות המצב.

" השפעת המדיה והסביבה הדיגיטלית: הנגישות הבלתי מוגבלת למידע בעידן הדיגיטלי, ובפרט החשיפה התכופה לתכנים גרפיים, מעלה את הסיכון לפתח תסמינים של PTSD ולחץ כרוני, כך טוענת ד"ר נרורקר. לדבריה, הצריכה המוגברת של מידע, במיוחד מידע שלילי, עלולה להשפיע לרעה על בריאותנו הנפשית. היא מציעה ליצור 'גבולות דיגיטליים' שיעזרו לנו להגביל את החשיפה למידע המזיק ולהפחית את רמות הלחץ.

לחץ ותגובה גופנית: המוח מגיב ללחץ באמצעות הפעלת המערכת הסימפתטית, שהיא חלק ממערכת העצבים האחראית על תגובת "הילחם או ברח". בזמן לחץ, האמיגדלה (חלק במוח שאחראי על תגובות פחד) נכנסת לפעולה ומדכאת את פעולתו של קליפת המוח הקדם-מצחית, האחראי על חשיבה רציונלית. כדי להתמודד עם הלחץ בצורה מיטבית, יש לנסות קודם כל להכיר את מערכת ההפעלה שלנו ואז לעבוד על מעבר ממצב של תגובת הילחם או ברח למצב של רוגע ושלווה.

הרגלים קטנים עם השפעה גדולה: ד"ר נרורקר ממליצה על ביצוע שינויים קטנים אך משמעותיים בחיי היומיום כדי להפחית לחץ. מדובר בפעולות פשוטות כמו: נשימות עמוקות, פעילות גופנית סדירה, והקפדה על שינה מספקת ואיכותית. פעולות אלו יכולות לשנות את תגובת הגוף ללחץ ולשפר את תחושת הרווחה הכללית.

כוחו של חיבור חברתי: חיבור חברתי ותמיכה מהסביבה הקרובה הם גורמים קריטיים בניהול לחץ. ד"ר נרורקר מציינת כי תמיכה רגשית מחברים, קרובים ובני משפחה יכולה להקל על ההתמודדות עם מצבי לחץ ולחזק את החוסן הנפשי. היא ממליצה להקדיש זמן לשמירה על קשרים אישיים ולהשתתף במפגשים ופעילויות חברתיות.

5 דרכים להתמודד עם לחץ על פי ד"ר אדיטי נרורקר:

יצירת גבולות דיגיטליים: צמצום הזמן המוקדש לצפייה בחדשות או בגלילה ברשתות חברתיות, במיוחד כשמדובר בתכנים שליליים. הקדיש/י זמן לפעילויות שאינן כוללות מסכים, כמו: קריאה, טיולים, ספורט, שמיעת מוסיקה, או שיחות פנים-אל-פנים עם אנשים קרובים.

תרגול נשימות עמוקות: הקדש/י כמה דקות בכל יום לתרגול נשימות עמוקות ואיטיות. זה יכול לעזור להרגיע את מערכת העצבים ולהפחית את תגובת הגוף ללחץ.

פעילות גופנית סדירה: גם פעילות גופנית קלה, כמו הליכה או יוגה, יכולה לשחרר אנדורפינים ולשפר את מצב הרוח. דאג/י להקדיש לפחות 30 דקות ביום לפעילות גופנית.

שיפור איכות השינה: הקפד/י על שגרה קבועה של שינה והימנע/י מחשיפה לאור כחול (ממסכים) כשעה לפני השינה. איכות השינה משפיעה באופן ישיר על היכולת להתמודד בצורה יעילה עם לחץ.

חיזוק חיבורים חברתיים: הקפד/י לשמור על קשרים עם אנשים קרובים והשתתף/י בפעילויות חברתיות. תמיכה רגשית מהסביבה יכולה להיות כלי עוצמתי בהתמודדות עם לחץ.

ד"ר נרורקר מאמינה כי באמצעות שינוי הרגלים קטנים ויומיומיים, ניתן לשפר באופן משמעותי את ההתמודדות עם לחץ ולמנוע שחיקה. תובנות אלו מציעות גישה מקיפה ואפקטיבית לניהול לחץ בעידן המודרני, ומזמינות אותנו לקחת שליטה על הבריאות הנפשית שלנו. מה את/ה מתכוון/ת לאמץ כבר היום?

למדו עוד על עולם העבודה החדש!

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה