שיתוף

אחת הסוגיות שצריכה לקבל את מלוא תשומת הלב של מנהלי משאבי האנוש היא איך למנוע כשלון בהשגת יעדי הפיתוח המקצועי של עובדים.

יש לכך חשיבות ברמת שימור העובדים ובה בעת ביכולת של הארגון להתפתח ולצמוח.

עמידה קפדנית ביעדי הפיתוח המקצועי של עובדים מאפשרת למנהלי משאבי אנוש להפחית במידה משמעותית את הסיכון לכישלון בהשגת היעדים הנדרשים מהעובדים במישור המשימות המוטלות עליהם, ובמקום זאת לטפח תרבות ארגונית של צמיחה ושיפור מתמשכים.

כדי לאפשר את השגת יעדי הפיתוח המקצועי של עובדים, מנהלי משאבי אנוש חייבים להתמקד בשלושה תחומים מרכזיים: יצירת תוכנית פיתוח מקצועי מובנית, טיפוח משוב ותמיכה מתמשכים, והתאמה של מאמצי הפיתוח המקצועי ליעדים העסקיים של הארגון ולשאיפות העובדים.

להלן 3 צעדים קריטיים למניעת כשלון השגת יעדי הפיתוח המקצועי של העובדים:

1 יצירת תוכנית פיתוח מובנית:

תוכנית פיתוח מקצועי מחושבת ומובנית הינה חיונית לצמיחת עובדים. על מנהלי משאבי האנוש לוודא שלעובדים יש תוכנית מותאמת אישית עם יעדים ברורים, לוחות זמנים ומטרות ספציפיות לפיתוח המיומנויות שלהם.

התוכנית חייבת לכלול הכשרה פורמלית, חונכות והזדמנויות למידה בעבודה כדי לכסות קשת מקיפה ורחבה של פיתוח מקצועי.

יש להגדיר אבני דרך ברורות. מנהלי משאבי האנוש יכולים לעקוב אחר ההתקדמות ולהתאים אותה לפי הצורך כדי להבטיח שהעובדים מתקדמים לעבר יעדי הפיתוח שלהם.

ללא תוכנית מובנית, הפיתוח יכול להרגיש מנותק, מה שמוביל לבלבול והחמצת יעדים.

2 טיפוח משוב ותמיכה מתמשכים:

משוב קבוע ותמיכה מתמשכת חיוניים להשגת יעדי פיתוח עובדים. מנהלי משאבי אנוש צריכים ליצור תרבות ארגונית של משוב מתמשך שבו מנהלים ועובדים דנים לעתים קרובות בהתקדמות ובאתגרים.

זה עוזר בזיהוי מחסומים בשלבים מוקדמים ומבטיח שהעובדים ירגישו נתמכים במהלך המסע שלהם בארגון.

בהיעדר תמיכה ומשוב מתמשכים, העובדים עלולים להרגיש מנותקים מיעדי הפיתוח שלהם או לא ברורים לגבי ההתקדמות שלהם, מה שמפריע למוטיבציה ולמחוברות.

3 התאמת מאמצי הפיתוח למטרות העסקיות ולתחומי העניין ולשאיפות העובדים:

יש חשיבות רבה לכך שמנהלי משאבי אנוש יוודאו שתוכנית הפיתוח המקצועי של העובדים תהיה מתואמת עם המטרות האסטרטגיות של החברה ועם השאיפות האישיות של העובד.

תוכניות פיתוח לא צריכות להיות אחידות. הן צריכות לתת מענה לנקודות החוזק האישיות של כל עובד, לתחומי העניין של כל עובד ולשאיפות הקריירה של העובדים תוך כדי תרומה להצלחה עסקית.

כאשר יש מתאם גבוה בין מאמצי הפיתוח המקצועי למטרות העסקיות, תכניות הפיתוח יסייעו במידה משמעותית לעובדים ויניבו ערך לחברה.

מנגד, כאשר יעדי הפיתוח אינם קשורים ליעדים עסקיים או אישיים רחבים יותר, הם עלולים להיראות לא רלוונטיים ולא לספק יתרונות לטווח ארוך.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה