שיתוף

הראיונות עם מועמדים הם שלב קריטי בתהליך הגיוס. מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות עירניים ולזהות נורות אדומות פוטנציאליות שיכולות להצביע על כך שמועמד אינו מתאים לארגון.

זיהוי נורות אדומות במהלך ראיונות הינו חיוני למנהלי משאבי אנוש כדי להבטיח שהם בוחרים מועמדים שאינם רק מתאימים לתפקיד אלא גם מתאימים לתרבות הארגונית ולערכים של החברה.

חוסר הכנה מצד המועמד, עמדות שליליות, כישורי תקשורת לקויים, חוסר עקביות במידע והתנהגות לא הולמת, הם סימני אזהרה מרכזיים שאסור להתעלם מהם.

זיהוי הנורות האדומות הללו מאפשר למנהלי משאבי אנוש לקבל החלטות גיוס מושכלות יותר, ובסופו של דבר להוביל לכוח עבודה מגובש ופרודוקטיבי יותר.

להלן 5 נורות אדומות בראיונות עבודה שמנהלי משאבי אנוש חייבים לזהות אותן:

1 חוסר הכנה:

מועמד שמראה מעט מאוד ידע על החברה, ערכיה, המוצרים או התעשייה שלה מעיד על חוסר היערכות. זה יכול להצביע על חוסר עניין או חוסר מחויבות לתפקיד.

כמו כן, תגובות מעורפלות או כלליות מדי עשויות להצביע על כך שהמועמד לא השקיע זמן בהכנת דוגמאות ספציפיות או לא חשב לעומק כיצד הניסיון שלו מתיישב עם דרישות התפקיד.

2 גישה שלילית:

מועמדים שמדברים סרה במעסיקים, בעמיתים או בסביבות העבודה הקודמים שלהם, מפגינים בכך חוסר מקצועיות.

השליליות הזו יכולה להיות סימן לקונפליקטים עתידיים פוטנציאליים או התאמה תרבותית לקויה.

בנוסף, כאשר מועמד נראה חסר עניין, לא מתלהב או מנותק במהלך הריאיון זוהי נורה אדומה. ההתלהבות מהתפקיד ומהחברה חיונית למעורבות ולפרודוקטיביות ארוכת טווח.

3 כישורי תקשורת לקויים:

אם מועמד מתקשה לתקשר את מחשבותיו בצורה ברורה ותמציתית, זה יכול להצביע על חוסר במיומנויות תקשורת חיוניות.

זה חשוב במיוחד עבור תפקידים הדורשים אינטראקציה תכופה עם עמיתים, לקוחות או בעלי עניין.

זאת ועוד, מועמדים שמתחמקים משאלות או מספקים תשובות לא רלוונטיות, עשויים לנסות להסתיר בכך חוסר ידע או ניסיון.

זה גם מצביע על כך שהם עלולים לא להקשיב היטב או לא להבין את דרישות התפקיד.

4 חוסר עקביות בקורות חיים מול הראיונות:

פערים משמעותיים, חוסר עקביות או אי התאמות בין קורות החיים לבין התיאור המילולי של המועמד על היסטוריית התפקיד שלו, עלולים להוות נורה אדומה. יש צורך לאמת פרטים ולבקש הבהרות.

מועמדים שנראה שהם מגזימים בהישגיהם עלולים להתגלות כנעדרים מספיק ניסיון או כישורים דרושים. יש הכרח לחקור לעומק את טענותיהם ולבקש דוגמאות או ראיות ספציפיות.

5 התנהגות לא הולמת:

התנהגויות כמו – איחור לריאיון ללא סיבה מוצדקת, לבוש לא הולם, שימוש בשפה גסה או הצגת נימוסים לקויים במהלך הריאיון – מהוות אינדיקטורים ברורים לחוסר מקצועיות.

בנוסף, מועמדים שהופכים לתוקפנים או מתגוננים יתר על המידה כשנשאלים שאלות מאתגרות, עלולים להתקשות להתמודד עם לחץ או ביקורת בונה. זה יכול להיות בעייתי בסביבת עבודה שיתופית.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה