שיתוף

ניהול החזרה של עובדת או מנהלת לאחר חופשת לידה או מחלה ממושכת מצריך גישה מתחשבת ותומכת, כמו גם תכנון ורגישות קפדנית על מנת להבטיח מעבר חלק.

על מנהלי משאבי אנוש להתמקד בתכנון טרום החזרה, בתוכניות מעבר גמישות, בהתאמות במקום העבודה, בתקשורת ברורה, בשילוב בצוות ובניטור רציף.

הענקת תמיכה מותאמת וטיפוח סביבה מסבירת פנים מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לעזור לעובדות שחוזרות מחופשת לידה ולעובדים ולעובדות שחוזרים לאחר מחלה ממושכת, להרגיש מוערכים, להפחית מתח ולהבטיח השתלבות מוצלחת מחדש במקום העבודה.

זה לא רק מועיל לעובד החוזר אלא גם משפר את הלכידות הצוות והפרודוקטיביות הכללית

יש להדגיש כי מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע בתמיכה בעובדים ועובדות החוזרים מחופשות לידה ומחלות ממושכות ובהקלה על שילובם מחדש במקום העבודה.

להלן 10 השלבים והשיקולים מרכזיים שמנהלי משאבי אנוש צריכים לקחת בחשבון לגבי ניהול עובדים שחוזרים ממחלה ממושכת או מחופשת לידה:

1 תכנון טרום חזרה – להישאר בקשר:

יש לשמור על תקשורת עם העובד במהלך חופשתו תוך כיבוד פרטיותו והעדפותיו.

שיחות עדכון קצרות וקבועות יכולות לעזור לעובד להישאר מחובר להתפתחויות במקום העבודה ולהרגיש מוערך.

2 פגישה לפני מועד החזרה לעבודה:

יש לקבוע פגישה עם העובד החוזר לפני תאריך החזרה הרשמי, כדי לדון בצרכים, בחששות ובציפיות שלו, בפרט כאשר מדובר בעובדת שחוזרת מחופשת לידה.

פגישה זו צריכה לכסות את כל העדכונים בעבודה, שינויים בתפקידם וסידורים לוגיסטיים להחזרתם.

3 כניסה הדרגתית מחדש:

לשקול להציע חזרה מדורגת לעבודה, כגון שעות עבודה חלקיות או סידורי עבודה גמישים.

זה יכול לעזור לעובד להסתגל לשגרת העבודה שלו בהדרגה ולהפחית את הסיכון להכריע אותו.

4 עומס עבודה מותאם אישית:

יש להתאים את עומס העבודה של העובד בשלבים הראשונים כדי לעזור לו לחזור לקחת על עצמו את תחומי האחריות שלו.

יש לתעדף משימות ולהגדיר ציפיות מציאותיות כדי להבטיח שהוא או היא לא ירגישו בלחץ.

5 בריאות ובטיחות:

לעובדים שחוזרים ממחלה ממושכת, יש לוודא שמרחב העבודה שלהם מותאם לעמוד בכל דרישות הבריאות והבטיחות.

זה עשוי לכלול התאמות ארגונומיות והתאמות המבוססות על ייעוץ רפואי.

6 מערכות תמיכה:

יש לספק גישה למערכות תמיכה כגון תוכניות סיוע לעובדים, שירותי ייעוץ או קבוצות תמיכה של עמיתים.

משאבים אלו יכולים לעזור לעובד להתמודד עם כל אתגר פיזי, רגשי או פסיכולוגי במהלך המעבר.

7 בהירות התפקיד:

יש לתקשר בבירור כל שינוי בתפקיד העובד, במבנה הצוות או במדיניות החברה שהתרחשו במהלך היעדרותו. יש לוודא שיש להם הבנה ברורה של האחריות והציפיות שלהם.

8 שיחות עדכון שוטפות:

יש לתזמן שיחות עדכון קבועות עם העובדים החוזרים כדי לעקוב אחר התקדמותם, לטפל בכל חששותיהם ולספק תמיכה שוטפת.

פגישות אלו מהוות הזדמנות להציע משוב ולבצע התאמות נדרשות לתוכנית העבודה שלהם.

9 תדרוך הצוות:

יש ליידע את הצוות של העובד על חזרתו ועל כל ההתאמות שיבוצעו כדי לתמוך בו. יש לעודד סביבה מסבירת פנים ותומכת כדי לעזור לעובד להשתלב מחדש בצורה חלקה.

10 מערכות חונכות וחברים:

יש להקצות חונך או חבר לעובד החוזר. אדם זה יכול לספק הדרכה, לענות על שאלות ולעזור לעובד לנווט בכל האתגרים כשהם מתמקמים בחזרה בתפקידו.

 

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה