שיתוף

מדובר בסט יכולות קריטיות שמאפשר לרופאים להבין ולהתחבר לרגשות המטופלים שלהם, להעניק להם תמיכה נפשית ולהתמודד עם לחצים מורכבים. השילוב של ידע רפואי וטכנולוגי עם אינטליגנציה רגשית ישפר את איכות הטיפול ויחזק את הקשר בין הרופא למטופל.

אל עולם הרפואה הגעתי במקרה, אחרי שנפצעתי בריצה על חוף הים ונאלצתי לעבור ניתוח ברגל. בזמן ששכבתי במחלקה האורתופדית, שמתי לב שרופאים נכנסו לחדרי, לא קראו בשמי ודיברו עלי כאילו אני לא נוכחת שם. לעומת זאת, הרופא שקיבל אותי במיון דיבר אלי בגובה העיניים, הסביר לי מה יש לי והרגיע אותי לפני הניתוח. ביום השלישי שלי במחלקה, היה לי ברור שאני צריכה לומר משהו בביקור הבא. ואכן, עצרתי את השיח של הרופאים וסיפרתי למנהל המחלקה על המתמחה שפגשתי במיון, ועל הדרך בה הוא התנהג והרגישות שהוא הפגין. כל הרופאים צחקו ואמרו שהוא צריך לקבל יום חופש, אך מנהל המחלקה הפסיק את הצחוק ואמר, "מה שהיא אומרת (עדיין לא קרא לי בשמי למרות שהיה כתוב על המיטה) חשוב מאוד."

החוויה הזו שכנעה אותי שאני חייבת לעבוד עם רופאים ולעזור להם לפתח אינטליגנציה רגשית גבוהה כדי שיוכלו לטפל במטופלים שלהם באופן רגיש ומכבד. בזמנו, עדיין לא הבנתי את המהפכה שעולם הרפואה כבר נמצא בה.

המציאות החדשה של הרופאים

בתהליך הראשון שלי בבית החולים בני ציון בחיפה, במחלקת ילדים בהובלתו של מנהל המחלקה פרופסור סרוגו, הבנתי שבדומה למקצועות שונים גם רופאים יצטרכו להכין את עצמם לעולם העבודה החדש. רופאים חייבים לצאת למסע פנימי משמעותי ולרכוש את מיומנויות העתיד – את סט היכולות של חמש היבשות. כיום, המטופלים הרבה יותר מתוחכמים ומגיעים לרופא עם מידע שמצאו באינטרנט – הידע כבר לא נמצא רק אצל הרופאים. יש רופאים שיודעים לנצל זאת לטובה, אך רובם נתקלים בתסכול כאשר המידע שמביאים המטופלים מוטעה. הטכנולוגיה והבינה המלאכותית משפיעות בצורה דרמטית על עבודת הרופאים, ומשנות את האופן שבו ניתנים טיפולים ומבוצעות אבחנות. בנוסף, כמות המחקר העצומה מקשה על רופאים להתעדכן בכל החידושים והמידע הרלוונטי. המחסור במשאבים מאלץ רופאים להקדיש רק 5 עד 10 דקות לכל מטופל, מה שמקשה על מתן טיפול יסודי ומעמיק. העלייה בתוחלת החיים מובילה לגידול בהוצאות הרפואה ודורשת מהרופאים להתמודד עם מספר הולך וגדל של מטופלים מבוגרים ומורכבים. כל אלה יוצרים מציאות חדשה שבה רופאים חייבים לפתח סט מיומנויות נוסף על זה שרכשו בפקולטה לרפואה.

בית חולים שלם יוצא למסע ליבשת האינטליגנציה הרגשית

לאחר תהליך מוצלח במיוחד במחלקת הילדים, פרופסור סרוגו ואני פגשנו את ד"ר רופא, מנהל בית החולים, והצגנו לו את התהליך. ד"ר רופא התלהב מאוד מהתהליך והחליט להכין את בית החולים כולו (רופאים, אחיות וצוות פרה-רפואי) לעולם העבודה החדש. וכך, במשך שלוש שנים, חלק ניכר מהמחלקות יצאו למסע המרתק.

בסרטון שלפניכם ניתן לראות את השפעת המסע על צוות הרופאים והאחיות בבית החולים.


לפרטים נוספים השאירו פרטיכם בקישור הבא: מוכנות לעולם העבודה החדש.


 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה