שיתוף

בעת גלי פיטורים ממלאים מנהלי משאבי אנוש תפקיד קריטי, בין השאר בשמירה על מותג המעסיק של הארגון שלהם ובשמירה על אמון בין עובדים לבעלי תפקידי מפתח.

מנהלי משאבי אנוש יכולים לסייע בשמירה על מותג המעסיק של הארגון בתקופות של גלי פיטורים, להפחית ולמתן השלכות שליליות ולשמור על האמון בהנהלת הארגון וביושרה.

תקשורת אפקטיבית, שקיפות, אמפתיה והתנהלות אתית הם עקרונות מפתח שצריכים להנחות מנהלי משאבי אנוש בעת התמודדות עם גלי פיטורים תוך שמירה על ערכי הארגון ומותג המעסיק.

להלן 8 צעדים שמאפשרים למנהלי משאבי אנוש לשמור על מותג מעסיק חיובי בעת גלי פיטורים:

1 תקשורת שקופה:

יש לתקשר בפתיחות ובשקיפות לעובדים את הסיבות לפיטורים, הקריטריונים לבחירת המפוטרים, וההשפעה על העובדים שנפגעו ושאר הצוות.

יש לספק תקשורת ברורה, כנה ובזמן, כדי לטפל בחששות, להפיג אי ודאות ולהפגין אמפתיה וכבוד לרווחתם של העובדים.

2 לספק שירותי תמיכה:

חשוב מאוד להציע שירותי תמיכה לעובדים שפוטרו, לרבות ייעוץ קריירה, סדנאות כתיבת קורות חיים, סיוע בחיפוש עבודה וגישה למשאבים לרווחה נפשית.

הפגנת אכפתיות ודאגה לרווחת העובדים מסייעת למתן את ההשפעה השלילית של פיטורים ומחזקת את המחויבות של הארגון לתמוך בכוח העבודה שלו בזמנים מאתגרים.

3 לשמור על סודיות:

יש לכבד את הפרטיות והסודיות של עובדים שנפגעו מפיטורים על ידי הימנעות מחשיפת מידע רגיש בפומבי או שיתוף פרטים על נסיבות אינדיבידואליות ללא הסכמה.

שמירה על סודיות בונה אמון ושומרת על כבודם של העובדים לאורך כל תהליך הפיטורים.

4 עמידה בדיני עבודה ואתיקה:

יש לוודא עמידה בסטנדרטים משפטיים ואתיים המסדירים פיטורים, לרבות ציות לדיני עבודה, תקנות ושיטות עבודה מומלצות רלוונטיות בתעשייה.

רצוי לבקש הדרכה מיועצים משפטיים כדי להבטיח שהחלטות הפיטורים יהיו הוגנות, שוויוניות ולא מפלות, ושזכויות העובדים מוגנות לאורך כל התהליך.

5 התמקדות בשימור וניהול כישרונות:

יש לתת עדיפות לאסטרטגיות שימור כישרונות כדי לשמור על ביצועים מובילים, לשמר מיומנויות וידע קריטיים ולמזער את ההשפעה של פיטורים על היכולות הארגוניות.

יש ליצור קשר יזום עם העובדים שנותרו כדי לטפל בחששות, לחזק את הערך שלהם לארגון ולספק הזדמנויות לפיתוח קריירה וצמיחה.

6 ליצור קשר עם בעלי תפקידי מפתח מחוץ לארגון:

יש ליצור קשר עם בעלי תפקידי מפתח מחוץ לארגון, לרבות לקוחות, משקיעים ושותפים, כדי לספק שקיפות לגבי הפיטורים ולהרגיע אותם במחויבות הארגון למשימתו, לערכיו ולקיימות ארוכת הטווח שלו.

יש להתייחס לכל חשש או שאלה, במהירות ובמקצועיות כדי לשמור על אמון בהנהלת הארגון וביושרה.

7 ניהול מותג המעסיק:

יש לנהל באופן יזום את מותג המעסיק ואת תפיסת המותג של הארגון על ידי מעקב אחר הסיקור התקשורתי, ערוצי הרשתות החברתיות וסנטימנט הציבור לגבי הפיטורים.

יש להגיב באופן מיידי לכל משוב שלילי או מידע מוטעה, ולהעביר מידע מדויק כדי לתקן תפיסות שגויות ולחזק את המחויבות של הארגון לעובדיו ולמשקיעים שלו.

8 להפיק לקחים ולשפר:

לאחר השלמת תהליך הפיטורים יש לערוך סקירה והערכה יסודית כדי לזהות לקחים שנלמדו, תחומים לשיפור והזדמנויות לשיפור מאמצי הארגון מחדש העתידיים.

יש לבקש משוב מעובדים ומנהלים כדי לקבל תובנות לגבי חוויותיהם ולהשתמש במשוב זה כדי להודיע על קבלת החלטות ושיטות עבודה עתידיות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה