שיתוף

היכולת להביע אמפתיה היא חשובה ונדרשת מכל מנהל בכל תחום, אבל כאשר מדובר במנהלי משאבי אנוש, תכונה זו היא אחת החשובות ביותר.

במילים אחרות, הובלה מתוך אמפתיה היא היבט מכריע בניהול אפקטיבי של מנהל משאבי אנוש.

מנהיגות אמפתית כוללת הבנה ושיתוף ברגשות של אחרים, גילוי חמלה והפגנת דאגה אמיתית לרווחתם של העובדים.

להלן 9 אסטרטגיות מפתח למנהלי משאבי אנוש להובלה מתוך אמפתיה:

1 הקשבה פעילה:

יש לשים לב היטב למה שהעובדים אומרים, הן מילולית והן לא מילולית. יש לבצע הקשבה פעילה על ידי ריכוז מלא, הבנה, תגובה וזכירה של הדברים שמועברים.

2 הבנת נקודות מבט אישיות:

יש להכיר בכך שלעוסדים יכולות להיות חוויות ונקודות מבט מגוונות. חשוב מאוד לחפש ולהבין את נקודות המבט שלהם, את הרקע שלהם ואת האתגרים שהם מתמודדים איתם כדי להתחבר אליהם טוב יותר ברמה האישית.

3 ליצור מרחבים בטוחים לתקשורת:

יש לנקוט במדיניות הדלת הפתוחה. לטפח סביבה פתוחה ומכילה שבה העובדים מרגישים בנוח להביע את מחשבותיהם, חששותיהם ודאגותיהם. מדיניות הדלת הפתוחה מעודדת תקשורת שקופה.

4 להביע עניין אמיתי:

יש להפגין עניין אמיתי ברווחה האישית של כל עובד, לרבות בחיי העובדים מעבר לעבודה.

יש לשאול אותם על רווחתם, על תחומי העניין ועל הדאגות שלהם. זה עוזר לבנות קשרים אישיים ומראה שלמנהל משאבי האנוש אכפת מהם כיחידים.

5 להכיר ברגשות:

יש להכיר ולתקף את הרגשות שהעובדים מביעים. יש להעביר להם את ההבנה שהרגשות שלהם מובנים ומקובלים. זה מטפח תחושת אמון וביטחון רגשי.

6 סידורי עבודה גמישים:

יש להבין ולהתאים – במידת האפשר – את סידורי העבודה של העובדים – מבחינת מיקום (מהבית או מהמשרד) ומבחינת שעות העבודה – לצרכים האישיים של כל עובד.

יש להכיר בכך שלעובדים יכולות להיות מחויבויות ואחריות מחוץ לעבודה הדורשות גמישות.

7 תמיכה בזמנים קשים:

יש לספק תמיכה ומשאבים לעובדים המתמודדים עם אתגרים אישיים או מקצועיים. זה יכול לכלול מתן שירותי ייעוץ, לוחות זמנים גמישים או הקלה זמנית ממשימות ספציפיות.

8 הכשרת מנהלים בנושא אמפתיה:

יש להטמיע תוכניות אימון והכשרה למנהלים בהבעת אמפתיה, לרבות הכשרה למנהלי משאבי אנוש.

תכניות אלה יכולות לספק כלים וטכניקות לשיפור מיומנויות תקשורת אמפתית ומנהיגות.

9 הכרה בהישגים והבעת הערכה:

יש להכיר באופן קבוע בהישגי העובדים ולהעריך את עובדים על תרומתם. הכרה במאמצים ובהישגיהם מחזקת את ערכם לארגון.

להלן 3 אתגרים ושיקולים הקשורים לאמפתיה מצד מנהלי משאבי אנוש:

1 איזון בין אמפתיה לאובייקטיביות:

מנהלי משאבי אנוש צריכים לאזן בין אמפתיה לאובייקטיביות כדי לקבל החלטות הוגנות ועקביות.

2 רגישות תרבותית:

הבעת אמפתיה דורשת רגישות תרבותית. יש להבין ולכבד נורמות וערכים תרבותיים מגוונים כדי למנוע אי הבנות לא מכוונות.

3 להוביל עם דוגמה אישית:

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע במתן הטון למנהיגות אמפתית בתוך ארגון. על ידי הפגנת אמפתיה באופן עקבי, הם נותנים השראה לאחרים ללכת בעקבותיהם.

הובלה על ידי דוגמה אישית בהפגנת אמפתיה תורמת לתרבות ארגונית חיובית, להגברת שביעות רצון העובדים ולתחושת קהילה חזקה יותר במקום העבודה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה