שיתוף

בין הכלים הבסיסיים הקריטיים של מנהלי משאבי אנוש יש למנות את סקרי מחוברות העובדים.

הארגון יכול אמנם לבצע את סקרי המחוברות באופן עצמאי, אבל בהיבט המקצועי ובהיבט הכלכלי כאחד, יש לא מעט מקרים בהם עדיף לשכור את שירותיו של ספק חיצוני של שירות סקרי מחוברות.

בחירת הספק הנכון של סקרי מחוברות עובדים היא חיונית להשגת תובנות חשובות לגבי שביעות הרצון, המוטיבציה והמחוברות הכוללת של כוח העבודה.

על ידי הערכה קפדנית של גורמים אלו, מנהלי משאבי אנוש יכולים לבחור ספק סקרי מחוברות עובדים המתאים ליעדי הארגון, מספק תובנות ניתנות לפעולה ותורם לשיפור מתמשך של סביבת העבודה.

להלן 10 שיקולי מפתח שמנהלי משאבי אנוש צריכים לקחת בחשבון בעת בחירת ספק סקרי מחוברות עובדים:

1 התאמה אישית של הסקר:

יש לחפש ספקים המציעים תבניות סקר שניתנות להתאמה אישית, כדי להתאים שאלות בהתאם לצרכים ולתרבות הארגונית הספציפיים של הארגון.

היכולת להוסיף, לערוך או להסיר שאלות מאפשרת לקבל סקר המשקף במדויק את ההיבטים הייחודיים של מקום העבודה.

2 קלות שימוש ונגישות:

יש לבחור פלטפורמה ידידותית למשתמש – למנהלים ולעובדים כאחד. תהליך הסקר צריך להיות פשוט ונגיש ושניתן לבצע אותו על גבי מכשירים שונים.

ממשקים אינטואיטיביים וניווט קל תורמים לאחוזי השתתפות גבוהים יותר ולתגובות מדויקות יותר.

3 אבטחת מידע ופרטיות:

סקרי מחוברות עובדים כוללים נתונים רגישים, ולכן חיוני לתת עדיפות לספקים עם אמצעי אבטחה חזקים.

יש לוודא שהספק מציית לתקנות הגנת המידע ומשתמש בהצפנה ובפרוטוקולי אבטחה אחרים כדי להגן על מידע סודי.

4 דיווח וניתוח בזמן אמת:

יש לקבל גישה בזמן אמת לתוצאות הסקר. זה חיוני לצורך נקיטת פעולה מהירה. יש לבחור ספק המציע דיווח וניתוח בזמן אמת.

זה מאפשר למנהלי משאבי אנוש לזהות מגמות, תחומים לשיפור והתפתחויות חיוביות באופן מיידי, מה שמאפשר התערבויות יזומות.

5 בנצ'מרק ונתונים השוואתיים:

רצוי לבחור ספק שמציע יכולות בנצ'מרק, המאפשרות לארגונים להשוות את רמות המחוברות של העובדים עם הסטנדרטים בתעשייה או בחברות דומות.

נתונים השוואתיים עוזרים להבין היכן הארגון עומד ביחס לאחרים ומספקים הקשר לפירוש תוצאות הסקר.

6 תובנות והמלצות שניתן לבצע:

יש לחפש ספקים של סקרי מחוברות שלא רק אוספים נתונים אלא גם מספקים תובנות והמלצות שניתן לבצע.

ספק טוב צריך לסייע למנהלי משאבי אנוש בפענוח תוצאות הסקר ובפיתוח אסטרטגיות לטיפול בבעיות שזוהו או לנצל את החוזקות.

7 תמיכה והדרכה:

יש לבצע הערכה של רמת התמיכה וההכשרה שמציע הספק. הכשרה מתאימה מבטיחה שצוותי משאבי אנוש יכולים לנהל ביעילות סקרים, לנתח תוצאות וליישם תוכניות פעולה.

תמיכה שוטפת היא בעלת ערך לטיפול בכל בעיה שעלולה להתעורר במהלך תהליך הסקר.

8 תדירות וגמישות הסקר:

יש לשקול את הגמישות של תדירות הסקר ותזמון האפשרויות. ספקים צריכים להציע התאמה אישית בתזמון הסקרים כדי להתאים לצרכים הספציפיים של הארגון, בין אם מדובר בביצוע סקרים מדי שנה, מדי רבעון או באבני דרך ספציפיות.

9 מנגנון משוב לעובדים:

ספק סקרים טוב הוא כזה שמאפשר לקבל ולתת משוב רציף. זה יכול לכלול, לדוגמה, מנגנונים לעובדים שמאפשרים להם לשתף הערות או הצעות נוספות באופן אנונימי.

נוהג של משוב רציף מטפח תרבות ארגונית של פתיחות, ומבטיח שהעובדים ירגישו שקולם נשמע מעבר לשאלות הסקר המובנות.

10 מהירות ההחזר על ההשקעה:

יש להעריך מהי עלותה של פלטפורמת הסקר, לחשב מה יהיה ההחזר על ההשקעה ובתוך כמה זמן.

העלות היא אמנם גורם חשוב, אבל יש חשיבות רבה גם לבחירת ספקים שמציעים תכונות מקיפות ותמיכה, המתואמים את יעדי הארגון למחוברות ושביעות רצון העובדים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה