שיתוף

ככל שגוברת החשיבות של הכשרות עובדים כך גובר הצורך לבצע מעקב אחר מדדי מפתח חיוניים לארגונים, כדי לאמוד את האפקטיביות של יוזמות הכשרת העובדים.

כדי לעקוב ביעילות אחר מדדים אלה, ארגונים צריכים למנף מערכות ניהול למידה, סקרים והערכות ביצועים.

ניתוח שוטף של הנתונים ושימוש בהם לצורך קבלת החלטות יאפשרו לארגונים לייעל באופן רציף את יוזמות ההכשרה של העובדים ולוודא שהם מתאימים לצרכים המתפתחים של כוח העבודה ושל הארגון.

להלן 5 מדדים מרכזיים לבדיקת איכות הכשרות העובדים שיש לעקוב אחריהם ב-2024:

1 מעורבות בלמידה והשתתפות:

מדד זה מודד את רמת המעורבות וההשתתפות בתוכניות למידה. הוא כולל מעקב אחר מספר העובדים הנרשמים לקורסים, משתתפים בהכשרות ומשתתפים באופן פעיל בפעילויות ההדרכה.

אחוזי מעורבות והשתתפות גבוהים, מעידים על עניין רב בלמידה ובהתפתחות מקצועית. ניטור מדדים אלה עוזר לארגונים לזהות קורסים ותחומים פופולריים שבהם ייתכן שיהיה צורך בעידוד או שיפורים נוספים.

2 יעילות למידה ושימור ידע:

הערכת יעילות הלמידה כרוכה במדידה עד כמה העובדים מבינים וזוכרים את הידע המוצג בתוכניות ההכשרה. ניתן להעריך זאת באמצעות הערכות, חידונים או הערכות המשך לאחר סיום הקורסים.

הבנת מידת האפקטיביות של יוזמות ההכשרה מאפשרת לוודא שהעובדים רוכשים את הידע והמיומנויות המיועדים. זה גם עוזר לארגונים לזהות תחומים לשיפור בתכנון שיטות ההוראה.

3 רכישת מיומנויות ויישום:

מדד זה מתמקד במעקב אחר יכולתם של עובדים ליישם מיומנויות חדשות שנרכשו במהלך עבודתם בתפקידיהם.

זה כרוך בהערכה עד כמה עובדים מיישמים את המושגים הנלמדים במשימות ובפרויקטים בעולם האמיתי.

המטרה הסופית של הכשרת עובדים היא לשפר את היכולות של העובדים ולתרום להצלחת הארגון.

ניטור של רכישת מיומנויות ויישומן, מספק תובנות לגבי ההשפעה המעשית של יוזמות למידה על ביצועי העבודה.

4 שיעורי השלמה וזמן סיום:

שיעורי השלמה מודדים את אחוז העובדים שסיימו בהצלחה תוכנית למידה. זמן סיום מודד את הזמן הממוצע שלוקח העובדים לסיים קורס או מודול הדרכה.

מעקב אחר שיעורי ההשלמה וזמן ההשלמה עוזר להעריך את היעילות והנגישות של תוכניות למידה. זה גם מספק תובנות לגבי חסמים פוטנציאליים שעשויים להשפיע על השלמת הקורסים בזמן.

5 החזר על ההשקעה של תוכניות ההכשרה:

חישוב ההחזר על ההשקעה בתוכניות הכשרת עובדים כולל את הערכת התועלת הכספית הנגזרת מההשקעה ביוזמות למידה.

זה כולל השוואת עלויות ההכשרה מול התוצאות המוחשיות, כגון שיפור בביצועים או עלייה בפרודוקטיביות.

הוכחת ההחזר על ההשקעה של הכשרות העובדים הינה חיונית לצורך הצדקת ההשקעה בלמידה ופיתוח מקצועי.

זה עוזר לארגונים לקבל החלטות מושכלות לגבי הקצאת משאבים ומבטיח שתוכניות ההכשרה תורמות באופן חיובי למטרות הארגון.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה