בשנים האחרונות עבר שוק העבודה התפתחות בהיקפים ובתחומים יוצאי דופן, הודות להופעת הבינה המלאכותית.
טכנולוגיה זו הקפיצה את מחלקת משאבי האנוש אל עידן חדש של יעילות וחדשנות.
ככל שהארגון שואף להסתגל לסביבה טכנולוגית מהירה יותר, וכל שהוא יותר מבוסס נתונים, כך הבינה המלאכותית מייעלת את עבודת מנהלי משאבי האנוש, בהיותה כלי מהפכני המאפשר לשפר את הפרודוקטיביות ואת קבלת ההחלטות.
היכולת של הבינה המלאכותית באמצעות ה-ChatGPT, למשל, ליצור תגובות טקסט, לנסח אימיילים ולספק תחומי מומחיות לפי דרישה, חוללה מהפכה בתקשורת הפנים ארגונית ובפתרון בעיות.
הבינה המלאכותית היא כיום נכס קריטי ברוב תחומי הפעילות של משאבי האנוש, באוטומציה של משימות ובאפשרות שהיא מספקת להפיק תובנות מונעות נתונים.
ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח, כך היא מכסה יותר ויותר תחומי פעילות בארגון, מייעלת, משדרגת ומעצבת מחדש את עתיד שוק העבודה.
הבינה המלאכותית אמנם לא יכולה לבוא במקום מנהל משאבי האנוש אבל אין ספק שהיא יוצרת שינוי עמוק באופי העבודה והמשימות של מנהלי משאבי האנוש.
כלומר, הבינה המלאכותית לא יכולה לפעול ברמות הגבוהות של אמפתיה, הידע והניסיון שיש למנהלי משאבי האנוש, אבל היא יכולה לסייע לשפר תהליכים רבים בראשם תהליכי גיוס, ניהול ביצועים ופיתוח מקצועי.
בין השאר, מאפשרת הבינה המלאכותית לשפר משמעותית את יכולתם של מנהלי משאבי אנוש להסתמך על ניתוח מסדי נתונים גדולים.
להלן כמה דרכים בהן הבינה המלאכותית משפרת לאין שיעור את היכולת לנתח מאגרי נתונים גדולים ביעילות ולהפיק מהם תובנות קריטיות:
1 עיבוד נתונים יעיל:
כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לעבד במהירות כמויות עצומות של נתונים, מה שמאפשר למנהלי משאבי אנוש לטפל ביעילות ובזמן אמת, במסדי נתונים גדולים.
2 כריית נתונים:
אלגוריתמים של בינה מלאכותית יכולים לסנן נתונים כדי להפיק תובנות, דפוסים ומגמות חשובות, שמנהלי משאבי האנוש עלולים שלא לשים לב אליהם בניתוח ידני.
3 המלצות מותאמות אישית לגבי כל עובד:
ניתוח מאגרי הנתונים על ידי הבינה המלאכותית יכול לספק המלצות מותאמות אישית לפיתוח מקצועי של כל אחד מהעובדים, המלצות על מסלולי קריירה והכשרות, בהתבסס על נתונים וביצועים אישיים.
4 אוטומציה של משימות שגרתיות:
הבינה המלאכותית יכולה להפוך משימות שגרתיות וטכניות של משאבי אנוש, לאוטומטיות, לרבות בדיקת קורות חיים, מעקב אחר מועמדים, ניהול הטבות ועוד.
בכך מאפשרת הבינה המלאכותית לפנות את זמנם של מנהלי אנשי משאבי אנוש כדי שיוכלו להתמקד בקבלת החלטות אסטרטגיות.
5 ניתוח פערי מיומנויות:
כלים המבוססים על בינה מלאכותית יכולים לזהות פערי מיומנויות אצל כל אחד מהעובדים ולהמליץ על תוכניות הכשרה ופיתוח כדי לגשר על פערים אלה.
6 ניתוח ביצועים:
הבינה המלאכותית יכולה לספק ניתוח ביצועים מעמיק, לעזור למנהלי משאבי אנוש להעריך את ביצועי העובדים בצורה מדויקת יותר ולזהות את הביצועים המובילים ואת אלו הזקוקים לשיפור.
7 ניתוח מחוברות העובדים ושביעות רצון העובדים:
כלים של בינה מלאכותית יכולים לנתח נתונים העולים מסקרי מחוברות עובדים (ואף לכתוב את השאלות לסקר), כדי לאתר גורמים המשפיעים על מידת המחוברות של העובדים לארגון ולהציע אסטרטגיות לשיפור.
8 סיוע בקידום הבריאות והרווחה הנפשית של העובדים:
מערכות מבוססות בינה מלאכותית יכולות לנתח נתונים הקשורים לבריאות הפיזית של העובדים ולרווחתם הנפשית, ועל ידי כך לסייע למנהלי משאבי אנוש ליזום פעולות לתמיכה בבריאות העובדים וברווחתם הנפשית.