שיתוף

בחירת מדיניות משאבי אנוש נכונה וטיפוח קשרים נכונים וחזקים בין מנהלים לעובדים, דורשים גישה המתחשבת בצרכים הייחודיים של הארגון ובצרכים, ברצונות ובשאיפות של העובדים.

סקירת המדיניות הזאת, שיפורה והכנסת שינויים כדי לעדכנה, צריכים להתבצע על פי משוב ובהתאם לנסיבות המשתנות של שוקי היעד ושוק העבודה. פעולות אלה הן חיוניות לשמירה על סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית.

כלומר, יצירת סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית, ושמירה עליה לאורך זמן, דורשת מהארגון להשקיע בטיפוח יחסים חיוביים בין עובדים למנהלים, ולבחור במדיניות משאבי אנוש נכונה.

להלן 10 דרכים להשיג יחסים חיוביים בין מנהלים לעובדים:

1 תקשורת ברורה:

יש לעודד תקשורת פתוחה ושקופה בין מנהלים לעובדים. יש לבצע שיחות קבועות עם העובדים כדי לברר מה הם צריכים. בנוסף, יש לקיים פגישות משוב ופגישות צוות המספקות הזדמנויות לדון ביעדים, בחששות, במהמורות ובהתקדמות.

2 העצמת עובדים:

חשוב לתת למנהלים את האוטונומיה לקבל החלטות המשפיעות על העובדים שלהם. מנהלים מועצמים יכולים לתמוך טוב יותר בעובדיהם ולהתאים את סגנון המנהיגות שלהם לצרכים האישיים.

3 פיתוח מנהיגות:

יש לספק תוכניות הכשרה ופיתוח למנהלים כדי לשפר את כישורי המנהיגות שלהם. זה יכול לשפר את יכולתם להניע, להדריך ולתמוך בעובדים שלהם ביעילות.

4 הכרה בהישגים ומשוב:

יש לעודד את המנהלים להכיר בהישגים ובמאמצים של חברי הצוות שלהם ולהביע את הערכתם. כמו כן יש לעודד אותם לקיים מפגשי משוב קבועים, חיוביים ובונים, התורמים למערכות יחסים חזקות יותר ולשיפור מתמיד.

5 גישה פרטנית:

יש להכיר בכך שלכל עובד יש צרכים ושאיפות ייחודיים. מנהלים צריכים להשקיע זמן כדי להבין את נקודות החוזק של כל אחד מהעובדים בצוות שלהם, את העדפותיו ואת מטרות הפיתוח המקצועי שלו.

6 פתרון סכסוכים:

יש לצייד את המנהלים במיומנויות לפתרון סכסוכים. טיפול בקונפליקטים בצורה מהירה ובונה עוזר לשמור על מערכות יחסים חיוביות וסביבת עבודה הרמונית.

7 איזון בין עבודה לחיים אישיים:

יש לקדם איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים. מנהלים התומכים ברווחתם של עובדיהם תורמים בכך רבות לשביעות רצון גבוהה יותר של העובדים בעבודה ולמערכות יחסים טובות וחזקות יותר.

8 קידום ההכלה:

יש לעודד מנהלים ליצור בקרב הצוות שלהם סביבת עבודה מכילה ומגוונת שבה קולו של כל עובד נשמע ומוערך.

9 להוביל על ידי דוגמה אישית:

מנהלים צריכים לגלם את ערכי החברה ותרבותה. כאשר עובדים רואים את המנהלים שלהם מפגינים התנהגויות רצויות, זה מהווה דוגמה חיובית לצוות.

10 ליצור הזדמנויות שיתוף פעולה:

יש ליצור הזדמנויות למנהלים ולעובדים לשתף פעולה בפרויקטים מחוץ לתפקידיהם הרגילים. זה מטפח תחושה של עבודת צוות ואחווה.

להלן 10 מרכיבים קריטיים שיש לשלב במדיניות משאבי האנוש:

1 גמישות: הטמעת מדיניות עבודה גמישה המתאימה לסגנונות עבודה ומצבים אישיים שונים, ומאפשרת לעובדים להגיע לאיזון בין עבודה לחיים.

2 גיוון והכלה: לפתח מדיניות המקדמת גיוון והכלה, לוודא שכל העובדים זוכים ליחס הוגן ויש להם הזדמנויות שוות לצמיחה.

3 הערכת ביצועים: ליצור מסגרת להערכת ביצועים שהיא הוגנת, שקופה ומתאימה למטרות החברה. מדדי ביצועים צריכים להיות ברורים וניתנים להשגה.

4 להציע הכשרות ופיתוח מקצועי: יש להציע מדיניות התומכת בלמידה מתמשכת ובפיתוח מקצועי, כולל הזדמנויות להכשרה, סדנאות ושיפור מיומנויות.

5 יוזמות בריאות: יש להטמיע תוכניות בריאות המתמקדות ברווחה הפיזית, הנפשית והרגשית של העובדים, התורמות לכוח עבודה בריא ומעורב יותר.

6 בטיחות במקום העבודה: יש לוודא שמדיניות בטיחות במקום העבודה קיימת כדי להגן על בריאותם ורווחתם של העובדים, בין אם הם עובדים במשרד או מרחוק.

7 יישוב סכסוכים: יש לקבוע פרוטוקול ברור לפתרון סכסוכים ומחלוקות, ולוודא תהליך הוגן ומכבד לכל הצדדים המעורבים.

8 ערוצי תקשורת: יש להגדיר ערוצי תקשורת אפקטיביים לעובדים כדי להביע חששות, לספק משוב ולקבל עדכונים מכוח האדם וההנהלה.

9 תגמולים והכרה בהישגים: יש לפתח מדיניות שכר, הטבות וגמול בהתאם להכרה בהישגים, שיהיו הוגנים ועקביים, ולוודא שתרומת העובדים זוכה להכרה ומתוגמלת כראוי.

10 התנהגות אתית: יש לאכוף מדיניות התנהגות אתית המתארת התנהגות צפויה, מקדמת יושרה ומונעת הטרדה ואפליה במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה