שיתוף

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מרכזי בטיפוח תרבות ארגונית חיובית.

תכנון ויצירה של תרבות ארגונית חיובית מסייעים להצלחה הכוללת של הארגון, בין השאר על ידי שיפור הפרודוקטיביות, שיפור מידת מחוברות העובדים ושיפור שביעות הרצון של העובדים.

תרבות ארגונית חיובית יכולה לסייע בשימור עובדים לאורך זמן רב יותר, ולאפשר לחברה להשקיע פחות משאבים במציאת עובדים חדשים, הודות להפחתת שיעורי התחלופה.

יצירת תרבות ארגונית חיובית היא מאמץ מתמשך הדורש מחויבות, עקביות ומעורבות מכל רמות הארגון.

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד קריטי בעיצוב וטיפוח התרבות המעודדות מוטיבציה ומעורבות עובדים, שביעות רצון והצלחה כללית.

זאת ועוד, יצירת תרבות ארגונית חיובית היא מאמץ רב פנים של מנהלי משאבי האנוש הדורש יכולות מנהיגותיות:

להלן 15 שלבים בדרך ליצירה וטיפוח של תרבות ארגונית חיובית:

1 להגדיר את הערכים והייעוד של החברה:

יש לנסח בבירור את ערכי הליבה ואת הייעוד של החברה. עקרונות מנחים אלה ישמשו כבסיס לתרבות הארגונית של הארגון ויעזרו לעובדים להבין מה החברה מייצגת.

2 להוביל עם דוגמה אישית:

מנהלי משאבי אנוש וההנהלה הבכירה כולה צריכים לגלם במעשיהם את התרבות הארגונית הרצויה. ההתנהגות, התקשורת והאינטראקציות שלהם עם העובדים צריכים לשקף את הערכים וההתנהגויות שהחברה רוצה לקדם.

3 לערב עובדים בבניית תרבות ארגונית:

יש לשתף את העובדים בתכנון התרבות הארגונית. יש לערוך סקרים, קבוצות מיקוד ודיונים פתוחים, כדי לאסוף את הרעיונות שלהם לגבי הערכים וההתנהגויות שהם מאמינים שחשובים.

4 לתקשר בשקיפות:

יש לטפח תקשורת פתוחה ושקופה. לשתף באופן קבוע עדכונים, הצלחות ואתגרים של החברה כדי לעדכן את העובדים.

5 זיהוי ותגמול של התנהגות חיובית:

יש להטמיע מערכת הכרה בהישגים ותגמול המותאם לכך, כדי לחגוג את התנהגות העובדים התואמת את ערכי החברה. זה מחזק את ההתנהגויות הרצויות ומניע אחרים ללכת בעקבותיהם.

6 לספק הזדמנויות לפיתוח מקצועי:

יש להציע הזדמנויות לפיתוח מיומנויות וצמיחה בקריירה. כאשר עובדים מרגישים שהחברה משקיעה בפיתוח המקצועי שלהם, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו מעורבים ומחויבים.

7 לעודד שיתוף פעולה:

יש ליצור סביבה המעודדת שיתוף פעולה ועבודת צוות. במקביל, יש לטפח פרויקטים ופעילויות צולבות המקדמים שיתוף פעולה בין צוותים שונים.

8 לקדם איזון בין עבודה לחיים אישיים:

יש לתמוך באיזון בין עבודה לחיים האישיים של העובדים על ידי הצעת סידורי עבודה גמישים, תוכניות בריאות ויוזמות המקדמות את הרווחה הכללית של העובדים.

9 לחגוג את הגיוון וההכלה:

יש לאמץ יוזמות גיוון והכלה שגורמות לכל העובדים להרגיש מוערכים ומכובדים, ללא קשר לרקע שלהם, לזהותם או לנקודת המבט שלהם.

10 לספק הזדמנויות למשוב מהעובדים:

יש להקים ערוצים קבועים לעובדים למתן משוב על התרבות הארגונית של החברה, על התהליכים ועל הניהול. מומלץ להשתמש במשוב זה כדי לבצע שיפורים מתמשכים.

11 לקדם העצמת עובדים:

יש לקדם העצמת עובדים על ידי מתן אוטונומיה וסמכות קבלת החלטות בתפקידיהם. זה מטפח תחושת אחריות.

12 להציע נתיבי צמיחה ברורים:

יש לספק לעובדים מסלולים ברורים לקידום קריירה בתוך הארגון. כאשר עובדים רואים הזדמנויות לצמוח, סביר יותר שהם יישארו מחויבים לחברה.

13 ליצור סביבה פיזית חיובית:

רצוי לעצב חלל משרדי נוח, מעורר השראה ותורם לשיתוף פעולה, גם במקומות בהם העובדים עובדים על פי מודל העבודה ההיברידי. חלל עבודה מעוצב יכול לתרום לתרבות ארגונית חיובית.

14 לטפל בחיכוכים באופן יזום:

יש לטפל בחיכוכים, התנגשויות או בעיות אחרות, במהירות ובהגינות. תרבות ארגונית המתייחסת לבעיות באופן גלוי ובונה, מאפשרת לטפח סביבת עבודה בריאה יותר.

15 לקדם גמישות וחדשנות:

רצוי לעודד את העובדים לחשוב בצורה יצירתית ולאמץ חדשנות. חשוב לטפח תרבות ארגונית שבה מעודדים את העובדים לנסות רעיונות חדשים, גם אם הם לא תמיד מצליחים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה