תמריצים לעובדים משמשים כמרכיבי הגברת מוטיבציה רבי עוצמה. חברות שרוצות לצמוח ולהתמודד בשוקי היעד שלהן, חייבות ליצור בקרב העובדים תחושת מטרה ולהט לעבודה, ולהגביר את המוטיבציה שלהם להגיע לביצועים גבוהים ככל האפשר.
תמריצים יכולים להעלות את מורל העובדים ולהגביר את שביעות הרצון בעבודה, מה שמוביל לרמות גבוהות יותר של מחוברות ופרודוקטיביות.
בנוסף, תמריצים לעובדים מסייעים רבות להשגת יעדים מעבר ליעדים שהארגון הציב לעובדים. כאשר עובדים רואים שיש מתאם גבוה בין הביצועים שלהם לבין התגמולים שהם יכולים להרוויח, סביר יותר שהם ימקדו את מאמציהם בפעילויות התורמות להצלחת החברה.
כאשר מחליטים על תמריצים להגברת המוטיבציה ושיפור הביצועים יש לקחת בחשבון שלעובדים שונים יש צרכים והעדפות שונים.
לכן, התאמה אישית של הטבות ותמריצים על סמך הנתונים הדמוגרפיים, ההעדפות והשאיפות של העובדים, יכולה להוביל לבניית תוכנית תמריצים יעילה ומשפיעה יותר.
זאת ועוד, משוב ותקשורת קבועים עם העובדים יכולים לעזור לארגונים להעריך את יעילות התמריצים שלהם ולבצע התאמות לפי הצורך.
להלן 5 סוגי תמריצים שאפשר לתת לעובדים לשיפור הביצועים והמוטיבציה:
1 תמריצים פיננסיים:
תגמולים פיננסיים מוחשיים יכולים להיות בעלי השפעה ישירה על הרווחה הכלכלית של העובד.
דוגמה אחת היא בונוסים מבוססי ביצועים מספקים לעובדים תמריץ ברור להשיג יעדים ספציפיים ואף להגיע להישגים שעוברים את הציפיות.
דוגמה נוספת היא תוכניות לחלוקת רווחים באמצעות אופציות למניות החברה, מניות חסומות, מניות פאנטום ודרכים נוספות.
תוכניות חלוקת רווחים מאפשרות לעובדים להשתתף בהצלחת החברה, ומספקות להם תחושת שותפות ומוטיבציה להגיע ביצועים טובים יותר.
אופציות למניות או מענקי הון יכולים ליצור מתאם בין האינטרסים של העובדים להצלחת החברה בטווח הארוך.
העלאות שכר הקשורות לביצועים אישיים או צוותיים משמשות כהכרה בעבודה קשה ומעודדות עובדים לשפר ללא הרף את ביצועיהם.
2 הכרה פומבית בהישגים ושכר עידוד:
הכרה פומבית בהישגי העובדים ותגמול עבור הישגיהם היא דרך יעילה להניע את שאיפות העובדים ולרתום אותם למטרות החברה.
ניתן לעשות זאת באמצעים שונים כגון הכרה פומבית במהלך ישיבות צוות או אירועי חברה, מתן פרסים או תעודות על ביצועים יוצאי דופן, או הדגשת הישגים בניוזלטרים פנימיים או ערוצי תקשורת פנימית.
כאשר עובדים מרגישים מוערכים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה להצטיין בעבודתם.
3 הזדמנויות לפיתוח קריירה:
הענקת הזדמנויות לצמיחה וקידום בקריירה מהווה גורם מוטיבציה רב עוצמה עבור העובדים להשיג ביצועים טובים יותר.
ארגונים יכולים לספק תוכניות הכשרה לשיפור המיומנויות והידע של העובדים, סדנאות לפיתוח מיומנויות ספציפיות, או תוכניות הדרכה המשלבות עובדים עם אנשי מקצוע מנוסים בתחומם.
על ידי השקעה בפיתוח המקצועי של העובדים, ארגונים מפגינים את מחויבותם להצלחה ארוכת טווח של עובדיהם, מה שיכול להגביר את המוטיבציה והביצועים.
4 איזון בין עבודה לחיים אישיים – גמישות עבודה מהבית ויוזמות נוספות:
איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים זוכה להערכה רבה על ידי העובדים. ארגונים שמציבים בסדר עדיפות גבוה יוזמות לאיזון בין עבודה לחיים אישיים, מראים בכך שאכפת להם מהרווחה של העובדים שלהם.
הפגנת אכפתיות זו יכולה להשפיע לטובה על המוטיבציה והביצועים של העובדים.
לוחות זמנים גמישים בעבודה מאפשרים לעובדים לנהל טוב יותר את ההתחייבויות האישיות שלהם, להפחית את הלחץ עליהם ולהגביר את שביעות הרצון שלהם בעבודה.
אפשרויות ליותר ימי עבודה מהבית מספקות לעובדים אוטונומיה וגמישות מוגברת, מה שיכול להוביל לפרודוקטיביות גבוהה יותר.
מדיניות של יותר ימי חופשה בתשלום מאפשרת לעובדים להטעין מצברים ולדאוג לצרכים האישיים והמשפחתיים, מה שמוביל לשיפור המחוברות והביצועים.
תוכניות בריאות המקדמות רווחה גופנית ונפשית יכולות לשפר את איכות החיים הכוללת של העובדים, וכתוצאה מכך להגביר את המוטיבציה והפרודוקטיביות.
5 הטבות לעובדים:
חבילות הטבות אטרקטיביות לעובדים יכולות להפוך את הארגון למושך יותר עבור טלנטים מבוקשים ולסייע בשימור הטלנטים המובילים הקיימים של החברה.
לדוגמה, ביטוח בריאות, כולל כיסוי רפואי, שיניים וראייה, מספק לעובדים שקט נפשי ותומך ברווחתם.
דוגמה נוספת היא תוכניות פרישה משופרות המסייעות לעובדים בתכנון הביטחון הפיננסי העתידי שלהם.
הטבות נוספות כמו חברות בחדר כושר, שירותי פנאי במשרד לרבות קפיטריות ומתקני פנאי, מתקני טיפול בילדים (גנים במקום העבודה) והנחות על מוצרים ושירותים יכולים לשפר את החוויה הכוללת של העובדים, ולגרום להם להרגיש מוערכים ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר לשיפור ביצועים.