שיתוף

מנהלים טובים בעלי יכולות וכישורי מנהיגות, מובילים את העובדים שלהם הודות לאופי החיובי שלהם, ולתכונות היזמות והכריזמה שלהם, ואף פעם לא בכוח האיום.

היכולת להתוות את הדרך הנכונה והיעילה ביותר להשגת המטרות של הצוות ולגרום לעובדים לחתור להשגת המטרות הללו מכוח הכריזמה, השכנוע והידע בחומר, הן תכונות חיוניות ביותר לכל מנהל.

תכונה נוספת שהינה הכרחית למנהלים טובים היא היכולת להקשיב לעובדים, והיכולת לשפוט בצורה אובייקטיבית את איכות ההצעה שלהם לפעולה, ואף לשלב אותה בהחלטות אם זו הצעה מועילה, חכמה ומקדמת את מטרות הארגון.

זאת ועוד, מנהל טוב יודע לסחוף אחריו את העובדים ולטעת בהם מוטיבציה, הודות לאישיותו, הודות ליכולות הניהול שלו, והודות ליכולת שלו להציב לעצמו מטרות.

לא פחות חשוב, מנהל טוב לא חושש לשנות את דעתו ברגע שהוא מבין שטעה, בלי לחוש מאוים על ידי העובד שהפנה את תשומת ליבו לכך.

יתרה מכך, מנהל טוב לא בוחר לעבוד עם יס-מנים. הוא בוחר לעבוד עם עובדים מצוינים, שיש להם מספיק ידע וניסיון ושמביעים את דעתם האמיתית, גם כשהיא מנוגדת לדעתו של המנהל וגם כאשר יש להם ביקורת על שיטות העבודה.

פרט לכך, מנהלים טובים מעדיפים לנקוט יוזמה על פני תגובה לפעולות שבוצעו על ידי אחרים. במקרים שאין ברירה ועליהם לנקוט פעולות בתגובה להתפתחויות בשוק, הם מתכננים את התגובה כמה צעדים קדימה. כלומר, הופכים את התגובה ליוזמה.

להלן 10 דברים שמנהלים טובים צריכים להמנע מהם בכל מחיר:

1 להעדיף עובדים מסויימים על פני אחרים:

מנהלים טובים מתייחסים לכל העובדים בצורה הוגנת ונמנעים מלהראות העדפה לעובד מסוים או קבוצת עובדים מסויימת.

2 לנהל בשיטת מיקרו-ניהול:

מנהלים טובים סומכים על העובדים שלהם ונותנים להם את החופש לעבוד באופן עצמאי, בלי להסתכל כל הזמן מעבר לכתפיהם ומעל לראשם, לוודא שהם מבצעים כל משימה כפי שהמנהל מכתיב.

3 לא לתת משוב ענייני תוך ביקורת בונה:

מנהלים טובים מספקים משוב קבוע לעובדיהם כדי לעזור להם לשפר את הביצועים שלהם ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

המשוב נועד לציין את נקודות החוזק ולשבח את העובד על כך, ולסייע לשפר את נקודות התורפה.

4 להתעלם מבעיות:

מנהלים טובים מטפלים בבעיות ובקונפליקטים ברגע שהם מתעוררים ופועלים למציאת פתרונות לפני שהם מחמירים.

5 להאשים אחרים בדברים שתחת אחריותו:

מנהלים טובים לוקחים אחריות על הטעויות שלהם ונמנעים מהאשמת אחרים בחסרונותיהם ובטעויותיהם.

6 להסתיר מהעובדים מידע, ו\או למנוע מהם גישה למידע שנחוץ להם או למידע שהסתרתו עלולה להדאיג אותם:

מנהלים טובים מתקשרים בצורה ברורה וגלויה עם העובדים שלהם, ונמנעים מהסתרת מידע חשוב שעשוי להשפיע על עבודתם או על המשך העסקתם.

7 להיות בלתי עקביים:

מנהלים טובים מגלים עקביות בציפיות שלהם מהעובדים, בטיפול בבעיות ובמשוב שלהם לעובדים, תוך הימנעות מבלבול מיותר או אי הבנות.

8 לנהוג בחוסר כבוד לעובדים:

מנהלים טובים מתייחסים בכבוד לכל העובדים, בלי קשר לתפקידם, לוותק שלהם או למעמדם בחברה.

9 ליצור כללים ותקנות מיותרים:

מנהלים טובים נמנעים מיצירת כללים או תהליכים מיותרים שיכולים להפריע לתפוקה וליצירתיות של העובדים.

10 לסרב להאציל סמכויות:

מנהלים טובים מאצילים משימות ואחריות לעובדיהם כדי לעזור לפתח את כישוריהם ולהעצים אותם לקחת בעלות על עבודתם.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה