שיתוף

יותר ויותר עובדים מעדיפים לעבוד מהבית, ובמקביל, עוד ועוד חברות מגלות שמודל העבודה ההיברידי מיטיב לא רק עם העובדים שמעוניינים לעבוד לפחות חלק מימות השבוע מהבית, אלא הוא גם מאפשר להן להוריד עלויות תקורה.

התוצאה היא, שלא מעט חברות עוברות לעבוד במודל העבודה ההיברידי, ואף מעסיקות עובדים מרחוק באופן מלא, בהם עובדים שמתגוררים באיזורים גיאוגרפים מרוחקים, כולל במדינות אחרות.

אחת הסוגיות שהופכת יותר ויותר רלוונטית בעקבות המעבר ליותר עבודה מהבית היא: מהו קוד הלבוש שצריך להיות בשיחות הווידאו.

האם בפגישות הווירטואליות חלות אותן נורמות בנושא לבוש רשמי ומראה חיצוני כמו אלו שקיימות במשרד, או שאולי נוצרה סלחנות כלפי עובדים שנפגשים בזום בלבוש ביתי.

כמו כן, איזה רקע עדיף בשיחות אלה: האם הרקע הרגיל של חדר העבודה הביתי (שלעיתים אינו מסודר) או האם רקע דיגיטלי. ואם רקע דיגיטלי, איזה סוג של רקע דיגיטלי יש להעדיף.

סוגייה נוספת היא אילו צבעים עדיף ללבוש בשיחות הווידאו, והאם צבעי לבוש מסוימים מתורגמים טוב יותר באמצעות מצלמת האינטרנט. ולבסוף, האם למישהו זה באמת אכפת, ולמי.

פגישות הווידאו ישארו כנראה במהלך השנים הקרובות חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של ארגונים (לפחות עד ששיחות המציאות הווירטואלית יהפכו לשגרה רווחת יותר).

מסקר שנערך בארה"ב בקרב עובדים ומנהלים עולה, כי כ-86% מהמשיבים אמרו שהם מרוצים מהתקשורת שלהם באמצעות שיחות וידאו, וכ-70% צופים להמשיך להשתמש בשיחות הווידאו באותה תדירות אולי אף יותר מכך.

אחת הסוגיות שעלתה בסקר היא שעובדים רבים כמו גם מנהלי משאבי האנוש, אינם יודעים איך ליצור את הרושם הנכון בשיחות הווידאו, בין אם הם מראיינים או מתראיינים לעבודה, מציגים מצגות ומסמכים בפני שאר הצוות שלהם או נושאים נאום בפני קבוצה גדולה.

סוגיות נוספות שעלו הן טכניות, כמו למשל איך למצוא תאורה טובה או איך לדעת מתי להשתיק את הקו, אם כי סוגיות אלה היו פחות בוערות והמשתתפים מצאו להן פתרונות יותר בקלות.

אם כן, מה חושב האדם שבצד השני של המצלמה או שיחת הווידאו. מהסקר עולה, כי אכפת לו יותר מאשר אנשים נוטים להעריך.

במסגרת הסקר, המשתתפים נשאלו שאלות לגבי העדפותיהם, הציפיות והחוויות שלהם בשיחות ועידה בווידאו.

החוקרים הראו למשתתפים אדם אחד על כמה רקעים שונים, אדם נוסף לבוש בכמה צבעים שונים, ואדם אחר לבוש בכמה סוגי לבוש שונים.

המשתתפים התבקשו לבחור איזה רקע, צבע לבוש וסגנון לבוש עזרו לדובר להיראות הכי אותנטי, הכי אמין, הכי חדשני, מקורי, יצירתי ומוכן לחרוג מהנורמה, והכי נתפס כמומחה ובעל סמכות.

בנוגע לרקע מאחורי הדובר אמרו כ-60 אחוז מהנשאלים שיש להם העדפה ברורה, והתשובה הבולטת ביותר היתה שהם לא רוצים לראות רקע של נוף.

כ-39% מהמשתתפים השיבו שיש להם העדפה ברורה לגבי צבע הבגד שלובש הדובר, אם כי רק קרוב ל-50 אחוזים אמרו שאכפת להם מהו סוג הלבוש שלובש הדובר.

מהתפלגות התוצאות על פי גיל ומין עולה, כי המשתתפים הצעירים יותר היו בעלי הדעות הנחרצות יותר.

כ-54% מהגברים הביעו העדפה ברורה לגבי רקע, צבע לבוש וסוג הלבוש, לעומת כ-43% מהנשים שהביעו העדפה לכך.

כ-57% מהמשתתפים שגילם 18-29 ציינו העדפה ברורה לגבי רקע, צבע לבוש וסוג לבוש, לעומת ממוצע כולל (של כלל המשתתפים) של כ-49%.

בסיכומו של דבר הגיעו החוקרים למסקנה, שבשיחות הווידאו, בדומה מאוד לעולם הפיזי החיצוני, רשמים חזותיים הינם חשובים עבור הצופה בצידה השני של המצלמה.

לכן, כדאי לעובדים, למנהלים ולמנהלי משאבי האנוש כאחד להשקיע ברקע ובבחירות הלבוש הנכונות כדי ליצור את ההשפעה הרצויה.

יתכן שכדאי גם להנחות את העובדים שנפגשים בשיחות וידאו עם לקוחות, ספקים שותפים וכדומה, לגבי סוג וסגנון הלבוש והרקע.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה