שיתוף

יותר ויותר חברות בעולם רוכשות מערכות המבוססות בינה מלאכותית, כאשר אחת המחלקות שמסתייעות במערכות הבינה המלאכותית במידה רבה היא מחלקת משאבי האנוש.

היכולת לנהל את איתור הכישרונות ובעלי המיומנויות, לגייס אותם, לקלוט אותם בצורה נכונה ועוד, צפויה להיות מושפעת מאוד מיכולות הבינה המלאכותית.

זאת, מכיוון שמערכות המבוססות על בינה מלאכותית יכולות כבר היום לסייע רבות למנהלי משאי האנוש לבצע את תפקידם טוב יותר, יעיל יותר ובמהירות גדולה יותר.

יש 5 תחומים מרכזיים (בנוסף לתחום גיוס העובדים), בהם מערכות הבינה המלאכותית יכולות לסייע רבות למנהלי משאבי האנוש לבצע את תפקידם טוב יותר ובמהירות רבה יותר:

1 הכשרות ופיתוח עובדים:

שדרוג כישורי העובדים הוא אחד הבסיסים החשובים כדי לשמור על רמת תחרותיות גבוהה ולשמור על מעמד החברה בשורה הראשונה בין המתחרים על שוקי היעד שלה.

הכשרה ופיתוח הם הדרך לשדרג את הכישורים של העובדים. ניתן להשתמש בכלים של בינה מלאכותית כדי ליצור תוכניות הדרכה ופיתוח המותאמות אישית לכל עובד.

אפשר למשל, להציע רמות שונות של קורסי הכשרה לעובדים, בהתאם לכישורים ולמיומנויות של כל אחד מהם, בהתאם לנקודה בה הם נמצאים מבחינה מקצועית ובהתאם לדרישות הקידום שלהם.

כלומר, מערכת המבוססת על בינה מלאכותית יכולה להציע לכל עובד את הקורסים העדכניים ביותר עבורו, בהתבסס על הכישורים הנוכחיים שלו ובהתאם לפערים שעליו להשלים.

בנוסף, כלים של בינה מלאכותית יכולים להתאים פרויקטים חדשים לעובדים שסיימו את ההכשרה ושדרגו את כישוריהם. אפשרות זו מקלה מאוד על קידום עובדים ואיוש משרות פתוחות על ידי עובדי החברה.

2 שכר עידוד והכרה בהישגים:

שכר עידוד והכרה בהישגים הם שניים מהגורמים החשובים ביותר לשיפור רמות מחוברות העובדים בעבודה. עובד בעל מידת מחוברות גבוהה הוא גם עובד פרודוקטיבי יותר.

כלים של בינה מלאכותית שמיועדים לזהות את העובדים שמגיע להם לקבל שכר עידוד והכרה בהישגיהם, נועדו לעודד את העובדים – ובה בעת להעניק להם תחושה ו-ודאות, שהארגון מעריך את הישגיהם – באמצעות פלטפורמות הבינה המלאכותית.

בנוסף, יש כלים של בינה מלאכותית שמבצעים אוטומציה להענקת פרסים לעובדים על השגת אבני דרך ותהליכי הכרה קבועים אחרים, באופן שחוסך את המשימות הללו מצוות משאבי האנוש.

כלים אלה יכולים גם להפוך מועמדויות לפרסים ולשכר עידוד לתהליכים אוטומטים על סמך אישורים שהמערכת מפיקה.

במילים אחרות, מערכות מבוססות בינה מלאכותית משפיעות על שיטות העבודה של מחלקת משאבי האנוש בנושא של תגמול עבור הישגים, על ידי יצירת הכרה ותגמול בזמן אמת, וביסוס תרבות ארגונית שמקדמת הערכה לעובדים.

3 טיפול בשאלות של עובדים:

צוות משאבי אנוש מקדיש חלק ניכר מהיום לטיפול בשאלות של עובדים. זה יכול להיות עובדים חדשים שמנסים להבין את התהליכים הנדרשים מהם או רוצים לדעת מהם הכללים של מקום העבודה, או עובדים שרוצים לממש הטבות.

יש עובדים שיש להם שאלות לגבי מילוי הטפסים המיועדים למשוב, יש עובדים שיש להם שאלות לגבי הערכת הביצועים שלהם ועוד ועוד.

מערכות מבוססות בינה מלאכותית יכולות לטפל בשאלות בסיסיות של העובדים ולחסוך להם בכך זמן יקר.

אחת ההשפעות החיוביות של מערכות הבינה המלאכותית על אנשי צוות משאבי האנוש היא צמצום מספר האימיילים והודעות הצ'אט שהם צריכים לענות עליהם במהלך יום העבודה.

בעזרת מערכת הבינה מלאכותית ניתן לעצב צ'אט בוט, שיטפל בשאלות הבסיסיות של העובדים ובתשובות להן.

4 טיפול במשימות אדמיניסטרטיביות:

יש משימות אדמיניסטרטיביות רבות שמנהלי משאבי האנוש נאלצים לבצע אותן. מדובר במשימות מונוטוניות שחוזרות על עצמן אבל הן חיוניות, כמו למשל, משימות שגרתיות כמו עדכון פרטי עובד, ניהול מסמכי עובד, הזנת נתונים ועוד.

מערכות הבינה המלאכותית יכולות לבצע חלק ניכר ממשימות אלה, בהתאם למה שהוגדר להן.

5 כלים יעילים המשמשים בקבלת החלטות:

בשלב זה מערכות הבינה המלאכותית אינן יכולות לקבל החלטות באופן עצמאי. אבל מערכת בינה מלאכותית איכותית יכולה לספק למנהל משאבי האנוש את כל המידע, ולבצע ניתוח והצלבות של נתונים גולמיים, כדי לאפשר למנהל משאבי האנוש לקבל החלטות נכונות.

ניתן להשתמש בנתונים המופקים ממערכות הבינה המלאכותית כדי לערוך סקרים, לאסוף משוב, ולנתח נתונים גולמיים כמו למשל מידת הפרודוקטיביות, מידת מחוברות העובדים לארגון, רמות ביצועים ותחומים שבהם עובדים נדרשים לשיפור ביצועיהם.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה