שיתוף

שימור עובדים בחברה לאורך זמן תלוי במידה רבה באיכות הקליטה של העובדים בעת שהם מתחילים לעבוד בחברה.

במילים אחרות, איכות הקליטה של עובד חדש היא מרכיב קריטי בשימורו בחברה. מחקרים מראים כי עובדים שקליטתם בחברה לוקה בחסר, עלולים לעזוב את החברה עוד בטרם חלפה שנה אחת מיום קליטתם.

יש לא מעט ארגונים שמטילים על העובד החדש את האחריות לקליטתו בחברה. בכך מעבירים ארגונים אלה מסר לאותם עובדים חדשים, כי הצלחתם או כישלונם תלויים רק בהם, וכי הם מצפים מהם ללמוד את שיטות העבודה, מנהגי החברה, את התרבות הארגונית שלה ועוד, בכוחות עצמם.  

בנוסף על כך, במקרים רבים, העובד החדש כלל לא יודע ולא מבין מה עושים חברי הצוות האחרים שאליו הוא משתייך. במקרים אלה, העובד החדש מרגיש שהוא לבד במערכת, ושמצפים ממנו לגשש באפילה ולמצוא את דרכו אל הצלחת המשימה.

רוב העובדים החדשים אכן מנסים לבצע את המשימה שהוטלה עליהם, ולפעמים הם אפילו מצליחים ומסיימים את המשימה תוך השגת היעד שהוצב להם.

השאלה היא רק כמה זמן הם עוד ישארו בחברה, כאשר התחושה היא שהארגון השליך אותם למים העמוקים בלי שום סיוע.

חשוב להדגיש, כי קליטה מוצלחת היא המפתח הראשי להצלחת שילוב העובד בחברה. וכדי שהקליטה של עובדים חדשים תהיה מוצלחת, יש להכשיר את העובדים החדשים לגבי תפקידם המיועד.

במקביל, כדאי גם להכשיר את צוות משאבי האנוש לגבי כל שלבי הקליטה וללמד את צוות משאבי האנוש לתת לכל עובד חדש את התחושה שהם מאוד שמחים על כך שהעובד בחר לעבודה בחברה.

אחרי הכול, למצוא טלנטים זו משימה לא קלה, בפרט בימים אלה. וחשוב שהעובד החדש ירגיש שהארגון שמח שהוא בחר בו.

הנה 3 דרכים מומלצות לקליטת העובד החדש בארגון, בין אם הוא ארגון קטן בינוני או גדול:

1 במקום להתחיל ישר עם ההכשרה לתפקיד ולימוד התפקיד, ניתן לאפשר לעובדים החדשים לחוות את חווית הלקוחות עם המוצר או השירות של החברה.

כחלק מהכשרה זו, העובד החדש שומע את התהליך מנקודת המבט של העובד וחווה אותה כלקוח. זה מאפשר ללמד את העובד החדש איך לתקשר עם לקוחות בצורה נכונה.

כאשר עובד חדש חווה את חווית הלקוח, יש לו הבנה טובה יותר לשאלות של הלקוח, לבעיות שהוא נתקל בהן, ובד בבד העובד גם נהנה מחווית הלקוח.

2 חווית עובד של למידה תוך כדי עבודה:

הכנה מוקדמת נכונה מונעת ביצועים גרועים בהמשך. אם העובד החדש עושה טעות כלשהי בעבודה, יש לתקן אותו באותו רגע, אחרת הטעות תמשך לאורך זמן, והעבודה תתעכב.

ניתן להצמיד לעובד החדש מאמן או מנטור שידריך אותם תוך כדי ביצוע העבודה, לפחות בימים הראשונים, עד שהוא יוכל לעבוד לבד ויצבור מיומנות.  

3 סיוע מצד חברי הצוות האחרים:

יש הממליצים לתת לעובדים החדשים חשיפה לכל שאר העובדים שהם חברי הצוות שלהם בהקדם האפשרי, ולא רק על ידי כך שהם מציגים את עצמם, אלא לשתף את שאר חברי הצוות בסיוע לעובד החדש להשתלב.

העבודה המשותפת בצמידות כל פעם לחבר צוות אחר, מעניקה לעובד החדש חיבור טוב יותר עם חברי הצוות האחרים, וגורמת לו להרגיש פחות מוצף בימים הראשונים.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה