חשיבותה של חווית עובד חיובית אינו פוחתת גם בתקופות בהן מפטרים עובדים בחברות מסויימות.
חווית עובד חיובית הינה בעלת חשיבות רבה ביותר על המורל הכללי בחברה, על רמת הפרודוקטיביות ועל היכולת למשוך ולשמר כישרונות מובילים בעתיד.
בנוסף, האופן שבו החברה מטפלת בפיטורים ומתייחסת לעובדיה במהלך תהליך הפיטורים יכול להשפיע על מותג המעסיק והמותג המעסיק של החברה ותפיסת הציבור את החברה.
כך או כך, נראה שהמועמדים ממשיכים להיות בררנים על אף הפיטורים בחברות מסויימות. יש עדיין מועמדים שמסירים מועמדות לפני תום הליך הגיוס משום שהגיעו להסכמות עם ארגון אחר.
במקביל, ניתן גם לראות גם לא מעט עובדים שמסירים את מועמדותם לארגון אחר שהחלו איתו בהליך גיוס, ומחליטים להשאר בארגון בו הם עובדים, משום שיש חשש משינוי והעדפה להשאר במקום הקיים.
עם זאת, עובדים רבים מחליטים להשאר רק בתנאי שבמקום הקיים משפרים את תנאי העסקתם.
בעקרון, שוק העבודה יכול להיות נוח יותר למעסיקים במהלך מיתון, בגלל פיטורים שמתבצעים בחברות מסויימות.
במקרים בהם יש יותר מחפשי עבודה לעומת משרות פתוחות המעסיקים יכולים להיות יותר בררניים לגבי המועמדים ולגבי תנאי ההעסקה.
אבל נראה שהמצב בשוק העבודה הוא שלמועמדים יש עדיין לא מעט אופציות שפתוחות בפניהם.
ברוב המקרים, מצב שוק העבודה לא נמצא עדיין במקום שארגון יכול להגיע לפשרות נוחות יותר עם המועמדים לגבי שכר, הטבות ותנאי העסקה.
המשמעות היא, שגם אם ברקע רואים את המיתון הקרב, וגם אם שוק העבודה הופך קצת יותר מאתגר עבור מחפשי העבודה, אין זה בהכרח אומר שהשוק הפך לשוק של מעסיקים.
הפיכת שוק העבודה לשוק של מעסיקים תלויה מאוד בחומרת המיתון, בתעשייה ובאזור בו נמצאים המעסיקים. ונכון לעכשיו, נראה שהשוק ברובו אינו הופך לשוק של מעסיקים.
כך או כך, חשיבותה של חווית עובד חיובית ממשיכה להיות גבוהה. להלן 9 סיבות לכך שכדאי לכל ארגון להמשיך להשקיע משאבים בחווית עובד חיובית:
1 יותר פרודוקטיביות: השקעה בחוויית עובדים יכולה להוביל למידתה רבה יותר של מחוברות לארגון ומוטיבציה מוגברת של העובדים, מה שעלול לגרום בסופו של דבר לפרודוקטיביות גבוהה יותר.
2 שיעורי תחלופה נמוכים יותר: כאשר עובדים מרגישים מוערכים ומרוצים מחווית העובד שלהם, הם נוטים פחות לעזוב את הארגון, מה שמפחית את הצורך בגיוס עובדים חדשים והכשרתם, כלומר פחות עלויות.
3 שיפור מורל העובדים: השקעה בחוויית עובדים יכולה לעזור לשפר את מורל העובדים ואת שביעות הרצון הכללית בעבודה, מה שיכול להוביל לסביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית יותר.
4 מוניטין – מותג מסחרי ומותג מעסיק משופרים: חווית עובדים חיובית יכולה לשפר את המוניטין של החברה בהיבט של מותג המעסיק והמותג המסחרי כאחד. כלומר, להפוך אותה לאטרקטיבית יותר ללקוחות ולעובדים פוטנציאליים אחד.
5 שימור יעיל יותר של כישרונות מובילים: השקעה בחוויית עובדים יכולה לעזור לשמר כישרונות מובילים, שהם קריטיים להצלחת הארגון.
6 חדשנות מוגברת: חווית עובד חיובית יכולה, במקרים רבים, להוביל להגברת היצירתיות והחדשנות בקרב העובדים, מה שיכול לעזור להניע את הצמיחה העסקית.
7 שירות לקוחות טוב יותר: השקעה בחוויית עובדים חיובית שמניבה עובדים מרוצים ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר, יכולה להביא לשירות לקוחות טוב יותר.
8 כושר הסתגלות טוב יותר של העובדים: השקעה בחוויית עובדים חיובית יכולה לסייע לעובדים להסתגל טוב יותר לשינויים ולהיות גמישים יותר בכל הקשור לאימוץ שינויים, מה שמאפשר לארגון להיות תחרותי יותר, בפרט בזמן מיתון.
9 נאמנות ומחויבות מוגברת: השקעת הארגון בחוויית עובדים חיובית מובילה בדרך כלל להגברת נאמנותם ומחויבותם של העובדים לארגון, וכתוצאה מכך הצלחה גדולה יותר של הארגון להצליח בעת מיתון.