שיתוף

הצורך הדחוף שנוצר בתגובה מהירה מצד מחלקות משאבי אנוש במהלך משבר הקורונה, ובפרט בתחילתו, יצר מהפיכה בכל הליכי וסדרי העבודה של מחלקת משאבי אנוש.

המהפך הזה הציב את מנהלי משאבי האנוש בחזית הניהולית של כל ארגון. לכל אורך המשבר, היתה יכולתו של הארגון להמשיך לתפקד (בזמן המשבר), תלויה במידה רבה מאוד ביכולת התפקוד של מנהל משאבי האנוש.

לאור כל זאת, מבינים כיום בארגונים רבים, בפרט הגדולים שבהם, שמנהל משאבי האנוש צריך להיות מחובר לחלק העסקי של הארגון ולא רק ברמה התאורטית אלא גם במישור המעשי.

כך קרה, שאחרי כמה שנים בהן מדברים על הצורך לצרף את מנהל משאבי האנוש אל שולחן מקבלי ההחלטות, בא משבר הקורונה והמחיש עד כמה השילוב הזה של מנהלי משאבי אנוש בחלק העסקי הוא חשוב.

לכן, בחברות גדולות הולך וגובר לאחרונה ביקוש לבעלי תפקיד המוגדר כמנהל משאבי אנוש שהוא גם מנהיג עסקי – HRBL.

מהו אם כן ה-HRBL: זהו מנהל משאבי אנוש שמשמש גם כיועץ מהימן של המנכ"ל, לצורך בניית יכולות ארגוניות ואינדיבידואליות, וכדי להבטיח שקבלת ההחלטות תהיה יעילה וקשורה קשר הדוק להון האנושי של הארגון.

מה כולל אם כן תפקידו של המנהל העסקי במשאבי האנוש:

1) ה-HRBL משתף פעולה עם המנכ"ל והסמנכ"לים כדי לספק ייעוץ בנושאים הקשורים למשאבי אנוש, לרבות תכנון כוח אדם, תחרותיות עלויות, ניהול ביצועים, ניהול כישרון וניהול מנהיגות.

2) בעל תפקיד זה מניע, מפתח ומבצע את האסטרטגיה הכללית של משאבי אנוש, כדי להתמודד עם אתגרים וצרכים עסקיים, תוך התבססות על הבנה מעמיקה של התמונה העסקית המלאה.

3) ה-HRBL (Human Resource Business Leader) הוא זה שצופה ומתכנן את ההשפעות של שינויים בארגון, מזהה סיכונים ומפתח תוכניות פעולה כדי להבטיח שהשינוי יצליח.

4) ה-HRBL הוא זה שתפקידו להבטיח פיתוח מתמשך של מנהיגות באמצעות תהליכי תכנון וניהול כישרונות.

5) ה-HRBL מקדם אקלים ארגוני המבוסס על ערכי הארגון והקוד האתי שלו, כדי להעמיק את יישום הערכים הללו ולחזק את מחוברותם של העובדים.

6) ה-HRBL פועל בשיתוף פעולה עם כל מערך הלמידה וההכשרות ותפקידו להבטיח כי תוקם מסגרת למידה בת קיימה, לקידום למידה ופיתוח ידע.

7) בעל תפקיד זה מגדיר תהליכי לשימוש בתקציב, לרבות שינויי שכר, בונוסים, הכרה בהישגים, קידום מכירות וניהול ביצועים.

8) תפקידו של ה-HRBL הוא לנהל את המשאב האנושי תוך תכנון כוח עבודה באופן שיאפשר לארגון לגייס את מספר העובדים הנדרש, ולהגדיר את המשרות הנדרשות באופן שיבטיח יעילות.

9) בין תפקידיו של ה-HRBL ניתן למנות את הובלתו ופיתוחו של צוות אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש, המספקים כיוון ומיקוד אסטרטגי, באופן ספציפי להובלה עסקית בתחום משאבי אנוש, לרבות הובלת פרויקטים ותוכניות משאבי אנוש כלל עולמיים.

בין הדרישות לתפקיד ניתן למנות דרישה לתואר ראשון או שני, ובנוסף, גם התמחות במסגרת תואר מנהל משאבי אנוש. כמו כן דורש התפקיד ניסיון של עשר שנים או יותר בתפקידי משאבי אנוש השונים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה