שיתוף

פער המיומנויות, האתגרים שנוצרו לארגונים בעקבות הדרישה של עובדים רבים לגמישות בעבודה לרבות עבודה מהבית וגמישות בלוחות הזמנים, השינויים המהירים שחלים בשווקים והתחרות הגוברת,  מעמידים את הארגונים בפני הצורך להתמקד בהתמודדות עם אתגרים בתחום ההכשרה של טלנטים קיימים.

במילים אחרות, בשנים הקרובות יאלצו מנהלי משאבי האנוש להגביר במידה ניכרת את היקפי ההכשרות.

יהיה עליהם להקנות הכשרה מהירה לטלנטים קיימים, כדי לאפשר להם להגביר את המיומנויות המקצועיות שלהם כמו גם לתפקידי ניהול.

המשמעות היא, שיתכן שארגונים רבים יאלצו להפנות חלק מהמשאבים המיועדים לאיתור וגיוס טלנטים חדשים ולשימור טלנטים, לעבר הגברה משמעותית של הכשרות הטלנטים הקיימים בארגון.

על פי התחזיות העולות מסקרים שנערכים בארה"ב, בשנים הקרובות יהווה נושא הכשרות העובדים אתגר משמעותי עבור מנהלי משאבי אנוש, ויתכן שהוא אף יעלה על האתגר לשמר טלנטים בארגון ולגייס טלנטים חדשים.

להלן 9 גורמים לכך שנושא ההכשרות בארגון צפוי לקבל חשיבות עליונה בשנים הקרובות:

1 התפתחות המיומנויות הנדרשות והתקדמות טכנולוגית:

ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה מעצבת מחדש את התפקידים בארגונים ואת המיומנויות הנדרשות.

הצורך לעמוד בקצב השינויים הללו, גורם לכך שהעובדים זקוקים להכשרה מתמשכת כדי לרכוש מיומנויות חדשות ולהישאר רלוונטיים בתפקידיהם.

2 טרנספורמציה דיגיטלית:

תעשיות רבות עוברות טרנספורמציה דיגיטלית, המחייבת את העובדים להסתגל לכלים, למערכות ולתהליכים חדשים.

ההכשרה הופכת חיונית כדי להבטיח שהעובדים מיומנים בשימוש בכלים דיגיטליים ויכולים לתרום ביעילות ליוזמות הדיגיטליות של הארגון.

3 שינוי אופי העבודה:

אופי העבודה מתפתח, עם דגש הולך וגובר על מודלים של עבודה מרחוק, בין אם באופן מלא או על פי המודל ההיברידי.

ההכשרה הופכת חיונית כדי לצייד את העובדים במיומנויות שיאפשרו להם לשתף פעולה ביעילות בסביבות וירטואליות ולנהל את עבודתם באופן עצמאי.

4 פיתוח מנהיגות:

כאשר ארגונים מתמודדים עם אתגרים מורכבים, כישורי מנהיגות הופכים לבעלי חשיבות עליונה.

פיתוח מנהלים יעילים דורש תוכניות הכשרה מתמשכות המתמקדות בכישורי מנהיגות, תקשורת, אינטליגנציה רגשית ומיומנויות חיוניות אחרות.

5 התאמה לדינמיקת השוק:

ארגונים חייבים כיום להיות אג'ילים ולהגיב במהירות לדינמיקת השוק. היכולות הללו דורשות כוח אדם שיכול להסתגל במהירות לתנאים המשתנים. הכשרה מתמשכת מבטיחה שהעובדים יוכלו להתאים את המיומנויות שלהם ויוכלו לעמוד בדרישות השוק המתפתחות.

6 ציפיות העובדים:

העובדים כיום מעריכים הזדמנויות ללמידה והתפתחות מקצועית. ארגונים שמשקיעים בהכשרת עובדים לא רק משפרים מיומנויות אלא גם תורמים לשביעות רצון העובדים ולשימורם.

7 תחרות גלובלית על כישרונות:

בהנתן היכולת לעבוד מרחוק, התחרות על טלנטים היא כיום קשה מתמיד וכבר נמצאת במישור הגלובלי.

כלומר, ארגונים מתחרים על טלנטים מובילים בכל מקום בעולם. לכן, תוכניות הכשרה ופיתוח מקצועי ברמה גבוהה, יכולות להוות את הגורם המבדל בכל הקשור לשימור עובדים ומשיכתם לארגון.

8 מיומנויות חדשות והשבחת מיומנויות:

הרעיון של לימוד מיומנויות חדשות בצד שיפור מיומנויות קיימות, צובר תאוצה ככל שהתפקידים משתנים.

לכן, הולכת וגוברת החיוניות של תוכניות הכשרה המתמקדות בהקניית מיומנויות חדשות לעובדים קיימים (לתפקידים חדשים שהם לא מילאו בעבר) או בשיפור המיומנויות שלהם כדי לשפר את הכישורים הנוכחיים שלהם.

9 תרבות ארגונית  של למידה מתמשכת:

בניית תרבות ארגונית של למידה מתמשכת נתפסת כיום כהכרח אסטרטגי. ארגונים המטפחים תרבות ארגונית של למידה נמצאים במצב טוב יותר בכל הקשור ליכולת להסתגל במהירות לשינויים, להיות חדשניים ולשור על מקום מוביל בתעשיות שלהם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה