שיתוף

אחת המשימות החשובות של מנהלים בכל חברה ובכל ענף היא לזכות באמון העובדים. אלא שמסיבות רבות ושונות, קורה שאמון העובדים מופר ונפגע.

במקרים כאלה, מוטלת על המנהלים המשימה המורכבת אף יותר: להחזיר את אמון העובדים.

החזרת האמון היא תהליך מתמשך הדורש מחויבות ומאמץ אמיתי ומתמשך, תוך נקיטת פעולות עקביות ותקשורת יעילה.

החזרת האמון כרוכה לא רק בתיקון הנזק אלא גם ביצירת סביבה שבה האמון יוכל לפרוח בעתיד.

מנהלים המצליחים לבנות מחדש את אמון העובדים, תורמים בכך לסביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית יותר.

להלן 9 אסטרטגיות שמנהלים יכולים לנקוט בהן כדי לבנות מחדש אמון עם העובדים:

1 הכרה בכך שיש הבעיה:

מנהלים צריכים להכיר בגלוי בכך שהאמון נפגע. לכן תקשורת כנה ושקופה היא קריטית.

יש להקשיב באופן פעיל לדאגות ולמשוב של העובדים. יש להפגין אמפתיה ונכונות להבין את ההשפעה של הפרת האמון.

2 לקחת אחריות:

על המנהלים לקבל אחריות על כל פעולה או החלטה שתרמו לאובדן האמון. יש להימנע מהאשמת אחרים או גורמים חיצוניים.

בנוסף, יש לתקשר בצורה ברורה את העובדה שהמנהל מכיר בתפקידו במצב זה, ומחויב לטפל בו.

3 להגדיר ציפיות ברורות:

יש לתאר באופן ברור את הציפיות לעתיד. יש לדון באילו שינויים ייעשו כדי למנוע בעיות דומות וכיצד המנהל מתכנן לבנות מחדש אמון.

יש לוודא שהציפיות הן מציאותיות, ולהתחייב להתנהגות עקבית שמתיישרת עם הציפיות הללו.

4 להפגין שקיפות:

חשוב שהמנהלים יפעלו בשקיפות בתהליכי קבלת החלטות וישתפו מידע רלוונטי. חוסר שקיפות תורם לרוב לחוסר אמון.

על המנהלים להיות נגישים לשאלות וחששות. עליהם לעודד סביבה שבה העובדים מרגישים בנוח לבקש הבהרות.

5 לנהוג באופן עקבי, אמין וצפוי:

יש להפגין התנהגות עקבית וצפויה. האמון של העובדים חוזר כאשר הם רואים דפוס של מהימנות באופן שבו המנהל מטפל במצבים.

יש לקיים הבטחות והתחייבויות. עמידה עקבית בציפיות בונה אמינות לאורך זמן.

6 לספק הזדמנויות למשוב:

יש להקים ערוצים למתן משוב לעובדים. יש לפעול לפי משוב בונה ולהראות מחויבות לשיפור מתמיד.

בנוסף, יש לערוך באופן קבוע סקרים או שיחות עם העובדים כדי לאמוד את רגשותיהם ולטפל בחששות באופן מיידי.

7 להשקיע בפיתוח מקצועי:

אם הפרת האמון נבעה מפער מיומנויות או הכשרה לא מספקת, יש להשקיע בפיתוח מקצועי, ולהראות מחויבות לצמיחה ושיפור אישי.

כמו כן יש להטמיע תוכניות הכשרה המתמקדות בקבלת החלטות אתית, תקשורת יעילה וכישורי מנהיגות.

8 לטפח סביבת עבודה חיובית:

יש לעבוד על יצירת סביבת עבודה חיובית ומכילה. לטפח תרבות של אמון, שיתוף פעולה וכבוד הדדי. זאת ועוד, יש להוקיר ולהודות לעובדים על תרומתם. הכרה מטפחת אווירה חיובית ומחזקת אמון.

9 להיות סבלניים ולהתמיד:

בנייה מחדש של אמון לוקחת זמן. על המנהלים להיות סבלניים ולהפגין בעקביות התנהגות אמינה לאורך תקופה ממושכת.

גם אם ההתקדמות נראית איטית, יש להתמיד במאמצים לבנות מחדש אמון. פעולות קטנות ועקביות יכולות להשפיע משמעותית לאורך זמן.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה